ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: کارگران خط آهن در چند استان ایران اعتصاب کردند

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن اعتصاب پنج‌روزه در اعتراض به پرداخت‌نشدن دستمزدها، قراردادهای کاری موقت، تعدیل نیرو و مشکلات صنفی دیگر را آغاز کرده‌اند.

کارگران نگهداری از خط و ابنیه فنی راه‌آهن در چندین استان در اعتراض به بی‌توجهی به خواسته‌های صنفی آنها دست به تجمع زدند و دست از کار کشیدند. همکاران آنها در بخش تعمیرات دیزل و لوکوموتیو تهران نیز به اعتراضات پیوستند.

کارگران خط آهن در شرایط دشوار کار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، کارگران معترض شنبه پنجم آبان در تهران، هرمزگان، شاهرود، دامغان، سمنان،‌ زاگرس و لرستان تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها دست‌کم سه ماه است که دستمزدی دریافت نکرده‌اند و پایه حقوقی برخی از آنها کماکان بر مبنای سال پیش محاسبه می‌شود.

این سومین دور از اعتراضات کارگران ابنیه فنی راه‌آهن است که به دنبال فراخوان شورای هماهنگی خطوط ابنیه فنی راه آهن انجام می‌شود. این کارگران اعلام کرده‌اند که پنج روز آینده را در اعتصاب به سر خواهند برد. شمار آنها به شش هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

در بیانیه شورای هماهنگی آمده است:

«مسئولان بارها وعده داده‌اند که مطالبات کارگران به آنها پرداخت خواهد شد ولی خلف وعده کرده و همچنان کارگران چندماه حقوق و۶ سال پاداش آخر سال (سنوات) را دریافت نکردند ... تورم هر روز بيشتر، الزامات اوليه زندگي هر روز گرانتر می‌شود وکارگران راه آهن همان حقوق ناچيز خود را نيز دريافت نمي‌كنند. کارگران راه آهن از محروم ترين اقشار هستند و حقوق آنها دربهترین حالت یک میلیون نیم یا یک میلیون هفتصدتومان است  و بخش اعظم آن  بابت کرایه خانه و آب و برق صرف می‌شود و اگر به شرایط آنها رسیدگی نشود شاهد یک فاجعه انسانی هستیم.»

معترضان خواسته‌های خود را چنین برشمرده‌اند: تسویه حساب کامل حقوق‌ها، لغو قراردادهای موقت و عقد قرارداد کاری دائم، شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری، تأمین امنیت شغلی کارگران و پایان‌دادن به اخراج و تعدیل نیرو، برخورداری از حق تجمع و اعتراض، تعیین زمان مشخص پرداخت حقوق ماهیانه و پرداخت حق بیمه درمانی.

کارگران معترض خط آهن پیشتر از ۲۹ تیر تا ۱۷ مرداد، و نیز سوم تا پنجم شهریور دست از کار کشیدند و تحصن‌های اعتراضی برپا کردند. این اعتراض‌ها با پرداخت بخشی از مطالبات مزدی کارگران پایان یافت اما تعویق پرداخت‌ها و نیز دیگر مشکلات کاری کماکان پابرجا ماند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.