ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«باران‌های مرموز» پاییزه در خوزستان بیش از ۱۲۰۰ تن را راهی بیمارستان کرد

فرهاد حمزه لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید ۱۲۹۴ تن در پی  بارندگی‌های دو روز گذشته خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند.

فرهاد حمزه لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید ۱۲۹۴ تن در پی بارندگی‌های دو روز گذشته خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند.

آیا گرده‌های درخت «کنوکارپوس» عامل تنگی نفس است؟

فرهاد حمزه لویی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) گفته بارندگی‌‌های خوزستان در پاییز سال گذشته نیز سبب شد نزدیک ۶۶۹ تن از شهروندان این استان به مراکز درمانی بروند.

بنابر این گزارش تا کنون ۱۸ گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شده است. اما چهار احتمال عامل اصلی برشمرده شدند: مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌های گیاهی.

هر چند، دانشگاه علوم پزشکی اهواز گرده‌های گیاه «کنوکارپوس» را عامل می‌داند.

این درخت معمولاً در مناطق گرمسیر و خاک شور کاشته می‌شود. در ایران، عراق، عربستان و شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کاشت این درخت در برنامه‌های سازمان‌ها و شهرداری‌ها گنجانده می‌شود. کاشت «کنوکارپوس» در خوزستان، بوشهر و هرمزگان هم بسیار مرسوم است.

کنوکارپوس از سال ۸۲ از طریق کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد کشور شد و بخش اعظمی از پوشش گیاهی برخی از استان‌ها از جمله خوزستان را به خود اختصاص داده است. به گفته این محقق کنوکارپوس «به صورت مستمر از خود غبار تولید می‌کند و ورود گرده‌ها آن‌ها به ریه سبب ایجاد حساسیت، بیماری‌های تنگی و عروقی و حتی سرطان ریه می‌شود».

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.