ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا خواهان پایان جنگ یمن شدند

این دو مقام بلندپایه اعلام کردند که در وهله اول حملات موشکی و بمباران مناطق مسکونی می‌بایست پایان بگیرد. متیس به طرفین درگیری‌ها برای آغاز مذاکرات صلح ۳۰ روز مهلت داد.

وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا خواهان پایان درگیری‌ها در جنگ یمن شدند و از طرفین خواستند بدون تأمل بر سر میز مذاکره بیایند. همزمان، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای آغاز عملیات تازه‌ای ۱۰ هزار نیرو به بندر حدیده اعزام کرده است. این نیروها هنوز در مواضع خود مستقر نشده‌اند. وزیر دفاع آمریکا برای آغاز مذاکرات ۳۰ روز مهلت تعیین کرد.

یک زن یمنی با فرزندانش بر ویرانه‌های شهر صعده

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۳۰ اکتبر/ ۹ آبان با انتشار بیانیه‌ای خواهان پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و آغاز مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل متحد شد. پمپئو از حوثی‌های یمن خواست از پرتاب موشک به عربستان سعودی و امارات متحده عربی خودداری کنند و از ائتلاف عربی هم خواست به بمباران مناطق مسکونی یمن خاتمه دهد:

«وقت آن رسیده که به اقدامات خصومت‌آمیز پایان داده شود، از جمله حملات موشکی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به عربستان سعودی و امارات متحده عربی. نیروهای ائتلاف عربی هم می‌بایست به بمباران مناطق مسکونی یمن خاتمه دهند.»

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در در نشستی که درباره جنگ یمن در واشنگتن برگزار شد از اعلام آمادگی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای آغاز مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل متحد خبر داد:

«ما می‌بایست به طرف صلح حرکت کنیم. ما نمی‌توانیم صلح را به وقتی در آینده موکول کنیم. ما این کار را می‌بایست در ۳۰ روز آینده به انجام برسانیم.»

سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیری در جنگ یمن دعوت کرده است در نوامبر سال جاری در اجلاس صلح که به ریاست مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برگزار می‌شود شرکت کنند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان می‌بایست پایان بگیرد:

«هدف ما این است که نیروهایی که بر ضد حوثی‌ها می‌جنگند از این توانایی برخوردار شوند که غیرنظامیان و انسان‌های بیگناه را هدف قرار ندهند.»

ماه گذشته مذاکرات صلح سازمان ملل برگزار نشد. شورشیان حوثی اعلام کرده بودند که به این دلیل که سازمان ملل بازگشت آن‌ها به صنعا را تضمین نکرده، حاضر نیستند یمن را ترک کنند و برای شرکت در این مذاکرات به وین بروند.

بلومبرگ روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش داده بود که بعد از قتل جمال خاشقجی، ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی را تحت فشار قرار داده که به جنگ یمن  خاتمه دهد. تاکنون در جنگ یمن بیش از ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند و نیمی از جمعیت ۲۷ میلیونی این کشور نیز در آستانه قحطی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.