ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف کتاب‌های «غیرقانونی» در تهران

پنج انبار بزرگ کتاب‌های پرفروش و «غیر مجاز» در تهران کشف و توقیف شده است. محمو آموزگار٬ رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران اعلام کرده که تعداد کتاب‌های توقیف‌شده حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار جلد (نزدیک به بار ۱۰ تا ۲۰ کامیون) است. این کتاب‌ها در چاپخانه‌ها با کیفیت مرغوب بازنشر می‌شدند و در شبکه‌ای از ۸۵۰ دستفروش در اختیار علاقمندگان به کتاب بی‌سانسور قرار می‌گرفتند. پلیس امنیت موفق نشده شبکه دستفروشان را متلاشی کند.

پنج انبار بزرگ کتاب‌های پرفروش و «غیر مجاز» در تهران کشف و توقیف شده است. پلیس امنیت با همکاری کارگروه صیانت اتحادیه ناشران در مبارزه با قاچاق کتاب این پنج انبار را به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان کشف کرده است. محمود آموزگار٬ رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران اعلام کرده که تعداد کتاب‌های توقیف‌شده حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار جلد (نزدیک به بار ۱۰ تا ۲۰ کامیون) است. انبارها در محله اتابک، در خیابان جمال‌زاده، میدان امام حسین و پاساژ نادر قرار داشتند. شبکه‌ای از دستفروشان این کتاب‌های پرخواننده را که بدون نظارت وزارت ارشاد به طور غیرقانونی، با چاپ‌های مرغوب منتشر شده‌اند را همچنان عرضه می‌کند. رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که این کتاب‌ها در چاپخانه‌ها با کیفیت مرغوب بازنشر می‌شدند و در شبکه‌ای از ۸۵۰ دستفروش در اختیار علاقمندگان به کتاب بی‌سانسور قرار می‌گرفتند. پلیس امنیت موفق نشده شبکه دستفروشان را متلاشی کند.

بیشتر بخوانید:

توقیف ۴۰۰ هزار کتاب «غیرقانونی» در ۵ انبار در تهران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دانیال

    اگر دقت شود عناوین بیشتر این کتابها سیاسی اجتماعی و انتقادی است . چنانچه دهها بلکه صدها بار دیگر از این گونه انبارها کشف شود نه جمهوری اسلامی و نه هیچ سیستم حاکمیتی دیگری نتوانسته و نخواهد توانست مانع نشر کتابهای بدون سانسور مورد علاقه جامعه شود. گذشته از سود مادی که از این نوع انتشار کتاب نصیب ناشر و توزیع کننده میشود میل دو سویه و شدید بسیاری از ناشران و خوانندگان به آگاه سازی و اطلاع رسانی به جامعه و آگاهی یابی ودانائی خصوصا در مقاطعی که خفقان و تیغ تیز سانسور راه تنفس جامعه را بسته و گلوی آزادیخواهان و خواستاران دمکراسی را تهدید میکند غنیمتی است که جامعه و خصوصا قشر دانشجو و جوانان تحصیلکرده باید از آن استفاده لازم را ببرد.

  • majiddelbandam

    این نشان می دهد فکر کسروی فکر اخوندشناسی فک شناخت در.غ و خرافه و کلا تفکر و کتابوانی هراس افکن است پس این کتابها را رایگان در سایت ها قرار دهید که دشمن ملا و روس اکتاب و آگاهی است

  • کارو

    طرفداران بازار آزاد چرا در اینجور موارد خفه می شوند و لالمانی می گیرند؟ چرا از بازار آزاد و حق تولید این تولیدکنندگان دفاع نمی کنند؟ چرا در اینجا از اتحادیۀ زالصفت ناشران حمایت می کنند؟ آیا کسی به جر ناشران گردن کلفت و اتحادیه شان، و وزارت ارشاد حق تولید ندارد؟ آزادتر از بازار کتاب زیرزمینی هم سراغ دارید؟ فکر کنید این هم مثل آمبولانس و پزشکی و بهداشت و دانشگاه و مدارس است که همه را تحت عنوان اسم رمزهایی مانند کوچک کردن دولت و خصوصی سازی و ... نابود کردید. چرا در این یک مورد با سانسور و داغ و درفش رژیم همصدا می شوید؟

  • صدیق

    بخاطرم هست حدود 30 سال پیش در یکی از شهرهای استان مرکزی، پس از اتمام کار روزانه به یک کتابفروشی کوچک در شهر بطور مرتب مراجعه می‌کردم. کتابفروش پیر، کتابهای خوبی داشت که بعضاً در تهران هم پیدا نکرده بودم. هر کتابی که سفارش می‌دادم ظرف کمتر از یکهفته آن را تهیه می‌کرد. در طول مدت چند سالی که با ایشان آشنا شده بودم حسابی با هم دوست شده بودیم. یکی از مزایای دوستی با ایشان، خواندن کتابهایی بود که اگر شانس دیدن ایشان را نداشتم شاید هرگز از وجود آن کتابهای نفیس حتی باخبر هم نمی‌شدم. یک روز که مطابق معمول در حال رفتن و ملاقات دوست پیرم بودم، متوجه شدم که نیروهای پاسدار (کمیته) به کتاب فروشی کوچک پیرمرد یورش برده، و کتابفروشی را پلمپ کرده بودند. چند روز بعد برای بار چندم بدانجا مراجعه کردم و نهایتاً موفق شدم تا خبری از دوستم بگیرم. او را بازداشت کرده و وثیقه‌ای سنگین برای آزادی موقتش درخواست کرده بودند. پس از کش و قوس فراوان چند ماهه، بالاخره ایشان آزاد شد، اما جواز کتابفروشیش را باطل کردند. دیگر پیرمرد کتابفروش را ندیدم، اما برای سالها جای کتابفروشی، مغازه بازیهای کامپیوتری و ویدیو گیم باز شد! وقتی رژیمی کتابفروشی می‌بندد، چون جایگزینی برای آن ندارد، خلاء کتابفروشی را یا مواد مخدر پر می‌کند یا آتاری، و یا ماهواره. شاید در میان مردم این تفکر وجود داشته باشد که جمهوری اسلامی با ماهواره مخالف است، اما هرگز چنین نبوده! جمهوری اسلامی کتابفروشی های زیادی را از کتاب واقعی تهی کرد و ماهواره و مواد مخدر را جایگزین آن کرد. اینگونه حکومتهای مستبد جهل را در جامعه گسترش می‌دهند و مردم جاهل آن جامعه را (سگ‌های رُقیه را) به زیر یوغ استبداد و مزدوری و آدمکشی می‌کِشند.