ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد در اعتراض به لغو ثبت‌نام‌شان تجمع کردند

داوطلبان معترض رشته‌های علوم پزشکی همزمان در مقابل مجلس شورای اسلامی و روبروی ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کردند. آنها به لغو ثبت‌نام خود معترضند.

شماری از داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند. آنها به لغو ثبت‌نام‌شان معترض‌اند.

اعتراض داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) داوطلبان معترض رشته‌های علوم پزشکی شنبه ۱۲ آبان به دو گروه تقسیم شدند تا همزمان در مقابل مجلس شورای اسلامی و روبروی ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند.

این داوطلبان که از آغاز مهرماه دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بودند، با یک خبر ناگهانی مبنی بر خطا در اعلام پذیرش، از ادامه تحصیل در دانشگاه محل ثبت‌نام خود محروم شدند.

لغو ثبت نام بیش از چهار هزار دانشجو که به عنوان پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی معرفی شده بودند و حتی نسبت به ثبت‌نام و پرداخت شهریه و دریافت شماره دانشجویی اقدام کرده بودند، به اعتراض گسترده این دانشجویان انجامید.

با پیگیری‌ها و اعتراضات متعدد داوطلبان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از آنها عذرخواهی کرد و وعده‌ رسیدگی داد.

در ادامه نیز دانشگاه آزاد عده‌ای از روسای دانشگاه‌ها و مراکز خود را برکنار کرد و به دانشجویان وعده داد که افرادی را برای بررسی این موضوع تعیین خواهد کرد.

اما پس از اعلام نتایج قطعی ظرفیت تکمیلی دانشگاه‌ها، هنوز عده‌ زیادی از این دانشجویان نسبت به وضعیت خود معترض هستند و می‌گویند که برکناری رئیسان و یا وعده‌ی تغییر در دانشگاه آزاد اسلامی درمان ضربات مالی و عاطفی نیست که بر آنها وارد شده است.

برخی از دانشجویان که در این مرحله قادر به گرفتن پذیرش قطعی در دانشگاه نشده‌اند به خبرنگاران ایرنا از مشکلات متعددی گفته اند که دانشگاه آزاد بر آنها تحمیل کرده است. عده‌ای از این دانشجویان با توجه به دریافت خبر قبولی در رشته پزشکی تصمیم گرفتند که از تحصیل در رشته‌های قبولی دیگر صرفنظر کنند. برخی دیگر از پسران داوطلب در پی این تصمیم اکنون با خطر سربازی مواجه هستند. داوطلبانی که در شهر غیر از محل سکونت خود ثبت‌نام کردند، متحمل هزینه‌هایی برای اجاره و اقامت در شهرهای دیگر شدند. علاوه بر این مشکلات دانشجویان از ضربات روحی و عاطفی می‌گویند که بر آنها وارد شده است.

در عین حال برخی از داوطلبان که موفق به دریافت پذیرش در درهیچ‌یک از رشته‌های علوم پزشکی نشدند می‌گویند که در دور جدید اعلام پذیرش نیز بی‌عدالتی‌ رخ داده و برخی از دانشجویان قبول‌شده تراز کمتری از آنها داشته اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.