ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت دو دختر دانشجو از خشونت مأمور گشت ارشاد رد شد

دادسرای رسمی قضایی نیروهای مسلح به عنوان نهاد مسئول رسیدگی به شکایت دو دختر دانشجو از خشونت گشت ارشاد، با این استدلال که دلیل کافی وجود ندارد، قرار منع پیگرد صادر کرده است.

دادخواهی دو دختر دانشجو که در حادثه پارک طالقانی از سوی مامور گشت ارشاد مورد اهانت و حمله فیزیکی قرار گرفته بودند با پاسخ رد دادگاه مواجه شد.  رأی دادگاه با توجه به اظهار نظر مقام‌های قضائی و امنیتی در دفاع از مأموران پیش از صدور حکم شگفت‌آور نبود.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، دادسرای رسمی قضایی نیروهای مسلح به عنوان نهاد مسئول رسیدگی به شکایت دو دختر دانشجو، با این استدلال که دلیل کافی وجود ندارد، قرار منع پیگرد صادر کرده است.

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع دو دختر دانشجو به ایرنا گفته است:

«تحت عنوان ایراد ضرب و شتم و اهانت از مأمور زن گشت ارشاد شکایت کرده و تقاضا کرده بودیم نگهبان پارک طالقانی نیز به عنوان شاهد حادثه در شعبه بازپرسی حضور یابد و توضیحات خود را ارائه کند اما بازپرس از نگهبان پارک دعوت نکرد و فقط به شهادت سه تن از دخترانی که همراه موکلانم بودند، بسنده و استدلال کرد که شهادت‌ها یکسان نیست.»

فروردین امسال فیلم دو دختر جوان در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در پارک طالقانی مورد بازخواست ماموران گشت ارشاد قرار گرفتند و سپس یک مامور زن گشت ارشاد اقدام به کتک زدن آنها کرد.

در پی انتشار این فیلم واکنش‌های منفی زیادی نسبت به برخورد گشت ارشاد و پلیس صورت گرفت و برخی مقامات ایران را وادار به پاسخ‌گویی کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این باره گفت دستور تهیه گزارشی در باره خشونت گشت ارشاد را داده است. معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران نیز در توئیتی این برخورد را محکوم کرد و قول پیگیری داد. شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رییس جمهوری ایران در زمینه حقوق شهروندی نیز در توئیتر خود از ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و نظامی سخن گفت.

اما مجموعه‌ این وعده‌ها هیچ کمکی به پیشبرد شکایت و اعتراض دختران خشونت‌دیده نسبت به رفتار مامور گشت ارشاد نکرد.

صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضایی پیش از رای دادگاه از عملکرد نیروی انتظامی دفاع کرد و از ماموران خواست که «حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نکنند». او انتقاد از عملکرد پلیس را «گردن‌کشی» دانسته و انتقاد از عملکرد خشن نیروی انتظامی را عقب‌نشینی خوانده بود.

محمد جعفر منتظری دادستان کل ایران نیز پیشتر گفته بود از نوع فیلمبرداری مشخص است که تهیه این ویدیو از روی برنامه‌ریزی بوده و با هدف تخریب نیروی انتظامی انجام شده.

با توجه به پیش‌داوری‌های مقام قضایی ایران، داوری نهایی دادگاه رسیدگی به شکایت دختران از مامور گشت ارشاد چندان دور از انتظار نبوده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.