ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

العربیه: نتانیاهو از طریق عمان پیامی تهدیدآمیز برای ایران ارسال کرد

نتانیاهو از طریق عمان به جمهوری اسلامی هشدار داده که ساخت موشک در لبنان به جنگ سوم بین اسرائیل با آن کشور خواهد انجامید.

خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از «العربیه» گزارش داده که اسرائیل به واسطه عمان پیامی تهدیدآمیز برای ایران فرستاده و به جمهوری اسلامی هشدار داده که ساخت موشک در لبنان به جنگ سوم بین اسرائیل با آن کشور خواهد انجامید.

بازدید نتانیاهو از مسقط

اسرائیل در چند سال اخیر ایران را به ساختن کارخانه‌های موشک‌سازی برای حزب‌الله در لبنان و نیز ارسال تجهیزات به این گروه از طریق سوریه متهم کرده است.

این کشور بارها به اهدافی در سوریه که به گفته‌اش پایگاه‌های نظامی ایران یا کاروان‌های محموله‌های نظامی برای حزب‌الله بوده‌اند،‌ حمله هوایی کرده است.

تسنیم با ارجاع به العربیه می‌گوید نتانیاهو از طریق یک مقام فرانسوی پیامی مشابه برای دولت لبنان ارسال کرده. بر اساس این گزارش،‌ ایتان بن دیوید، مشاور معاون امنیت ملی رژیم صهیونیستی در دیدار با اورلئان لا کاوالیر، مشاور امنیت ملی فرانسه خواستار تعطیلی کارخانه‌های موشکی حزب‌الله شده است.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیری اسرائیل جمعه ۲۶ اکتبر / چهارم آبان در سفری غافلگیرکننده و ازپیش‌اعلام‌نشده به عمان رفت. این دو کشور روابط دیپلماتیک ندارند. این نخستین دیدار یک نخست‌وزیری اسرائیل پس از سفر شیمون پرز در ۱۹۹۶ است.

ایران این سفر را تلاش اسرائیل برای «اختلاف‌افکنی» بین کشورهای مسلمان دانست. نتانیاهو را در سفر به مقسط چندین مقام ارشد امنیتی از جمله یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعاتی موساد همراهی می‌کردند.

هرچند مذاکرات صلح فلسطین یکی از دلایل این سفر عنوان شد،‌ برخی دیگر فرستادن پیام به ایران را دلیل سفر نتانیاهو می‌دانستند. قابوس بن سعید،‌ سلطان عمان تا کنون نقش پیام‌رسان را بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز تهران و واشنگتن ایفا کرده است.

مذاکرات سری هسته‌ای ایران و آمریکا برای تدارک مقدمات دستیابی به توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نیز از عمان آغاز شد.

آمریکا اکنون از برجام خارج شده است. دور دوم و نهایی تحریم‌ها علیه ایران از دوشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان آغاز خواهد شد. نتانیاهو از ترامپ به خاطر تصمیم به بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران قدردانی کرده است.

    در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.