ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل آسیه بی‌بی از پاکستان گریخت

وکیل زنی مسیحی که از اعدام به اتهام توهین به مقدسات نجات یافت، از ترس جان پاکستان را ترک کرد. اسلام‌گرایان تهدید کرده‌اند خروج خود بی‌بی از پاکستان به معنای «آغاز جنگ» است.

وکیل مدافع آسیه بی‌بی این کشور را از ترس جانش ترک کرده است. زن مسیحی موکل او اخیراً در پاکستان از حکم اعدام به خاطر توهین به پیامبر اسلام گریخت.

سیف الملوک،‌ وکیل آسیه بی‌بی

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این وکیل مدافع روز شنبه گفت که پس از اعتراضات گسترده به تبرئه‌ آسیه بی‌بی در اوایل هفته‌ گذشته تصمیم گرفت که پاکستان را ترک کند.

رهبران حزب اسلام‌گرای «تحریک لبیک» برای سه روز در شهرهای بزرگ این کشور راههای اصلی را بستند و خواستار قتل قضات دادگاه عالی شدند که آسیه بی‌بی را روز چهارشنبه تبرئه کرده اند. اسلام‌گرایان معترض آشپزها و خدمه‌ی این قضات را تشویق کرده‌اند که اربابان‌شان را به قتل برسانند.

سیف الملوک، وکیل مدافع آسیه بی‌بی در این سالها که وکالت او را بر عهده داشت، نام و شهرت خود را از انظار عمومی پنهان نگه داشته بود. در هشت سالی که این زن مسیحی پاکستانی و مادر پنج کودک در صف اعدام بود، دو تن از سیاست‌مداران حامی او ترور شدند.

الملوک در یک پیام واتس‌اپ برای رویترز نوشته است که به خارج رفته تا جانش را «از جماعت خشمگین نجات دهد». او نگران امنیت خانواده‌ خود نیز بوده است.

آسیه بی‌بی در سال ۲۰۱۰ به اتهام کفرگویی بازداشت و سپس مجرم شناخته شد. او بیشتر دوران ۸ سال زندان خود را در سلول‌های انفرادی گذراند.

اتهام «کفرگویی» به آسیه بی‌بی بر سر مشاجره با زنان روستا زده شد. آن‌ها آبی را که آسیه از چاه برداشت کرده بود نجس خواندند و سپس با او درگیر شدند. زنان روستا بعد گفتند که آسیه به پیامبر اسلام توهین کرده است.

با وجود تبرئه از حکم اعدام، آزادی آسیه بی‌بی با نگرانی‌هایی برای او و خانواده‌اش همراه است.

اسلام‌گرایان بنیادگرا خطر تازه‌ای برای او خانواده‌اش محسوب می‌شوند. آن‌ها با رأی دیوان عالی پاکستان به خشم آمدند و در شهرهای مختلف این کشور خیابان‌ها را بستند، لاستیک‌های خودروها را آتش زدند و علیه آسیه بی‌بی شعار دادند و خواهان اعدام او شدند.

آنها گفته‌اند که خروج آسیه بی‌بی از پاکستان به «آغاز جنگ» خواهد انجامید.

اسلام‌آباد، کراچی، راولپندی، لاهور و پیشاور از جمله شهرهایی بودند که اسلامگرایان علیه لغو حکم اعدام آسیه‌ بی‌بی تظاهرات کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ahmad

    یک حرف جالبی وجود داره که میگه : شما اگه بین چند نفر عرق خور پاشی و نماز بخونی کسی کاریت نداره اما اگه بین چند تا نمازخون عرق بخوری اونها میکشنت . این حرف نشون میده که مذهب به خصوص اسلام چطور مغز انسان رو مثل یک سنگ سفت و محکم میکنه و هیچگاه نباید در جامعه به ادمهای مذهبی قدرت داد . حکایت پاکستان و عراق به عنوان دو تا از عقب مونده ترین کشورهای جهان که هنوز هم دنبال سیستم خلیفه گری هستن و داعش هم از میان همین تفکر ظهور میکنه همین موضوع هستش .