ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صباح: جسد تکه‌تکه‌شده خاشقجی با چمدان به اقامتگاه کنسول عربستان منتقل شد

منابع ترک در دیگر افشاگری‌هایشان گفته‌اند تمام مقام‌های عربستانی در مذاکرات خواستار بازگرداندن تلفن همراه خاشقجی به ریاض و بررسی آن بوده‌اند. ترکیه این درخواست را نپذیرفته است.

پرونده جمال خاشقجی کماکان خبرساز است. رسانه‌های ترکیه جزئیات جدیدی از قتل او ارائه داده‌اند. مقام‌های ناشناس ترک در افشاگری‌هایشان مدعی شده‌اند که عربستان به دنبال دسترسی به تلفن همراه خاشقجی است.

اعتراض به قتل جمال خاشقجی در واشنگتن ـ بسیاری بن سلمان را آمر اصلی می‌دانند

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی سه‌شنبه دوم اکتبر / ۱۰ مهر به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود که گواهی تجرد بگیرد اما دیگر بازنگشت. یک تیم ۱۵ نفره از عربستان او را در کنسولگری به قتل رساندند. دادستانی سعودی پذیرفته که روزنامه‌نگار منتقد با طرح قبلی به قتل رسیده است.

روزنامه دولتی صباح ترکیه یکشنبه چهارم نوامبر / ۱۳ آبان به نقل از مقام‌های رسمی ناشناس گزارش داد که جسد جمال خاشقجی پس از قطعه‌قطعه‌شدن در کنسول‌گری سعودی در استانبول با چمدان به اقامتگاه محمد عتیبی، کنسول عربستان منتقل شده است.

به گفته منابع روزنامه صباح، ماهر مطرب، صلاح طبیقی و ذعار حربی سه عضو اصلی در تکه‌تکه‌کردن پیکر بی‌جان خاشقجی و خارج کردن آن از کنسول‌گری بودند.

مطرب یکی از دستیاران نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است. طبیقی نیز ریاست شورای علمی پزشکی قانونی سعودی را برعهده دارد و سرهنگ ارتش است. حربی نیز سال گذشته به دلیل «شجاعت» در دفاع از کاخ بن سلمان در جده به مقام ستوانی در گارد سلطنتی عربستان ارتقاء یافت.

پیکر بی‌جان خاشقجی هنوز پیدا نشده است. ترکیه از عربستان خواسته تا محل آن را افشا کند. یاسین آکتای، مشاور اردوغان و از دوستان خاشقجی به روزنامه ترکیه‌ای «حریت» گفته: «بنا به آخرین اطلاعاتی که داریم، جسد را تکه‌تکه کردند تا راحت‌تر آن را [در ماده‌ای] حل کنند و از بین ببرند».

ماجرای تلفن همراه

یک مقام امنیتی ترکیه یکشنبه به شرط ناشناس‌ماندن به شبکه خبری «الجزیره» گفت که فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی نشان می‌دهد قاتلان او به دنبال تلفن همراهش بوده‌اند.

به گفته این مقام امنیتی، قاتلان پس از کشتن روزنامه‌نگار منتقد درمی‌یابند که او تلفن همراهش را در اختیار ندارد و هراسان به دنبالش می‌گردند.

خاشقجی پیش از ورود به سفارت تلفن همراهش را در اختیار نامزدش قرار داده بود.

بر اساس گزارش الجزیره، همه مقام‌های عربستانی در مذاکراتشان با همتایان ترک خواستار بازگرداندن تلفن همراه خاشقجی به ریاض و بررسی آن بوده‌اند. ترکیه این درخواست را نپذیرفته است.

مقام ترک افزوده که آنکارا معتقد است اطلاعات مهمی روی تلفن همراه خاشقجی وجود دارد.

این افشاگری‌ها با فاصله کمی از انتشار یادداشت رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در روزنامه واشنگتن‌پست صورت می‌گیرد. اردوغان جمعه دوم نوامبر / ۱۱ آبان در یادداشت خود دستور قتل را به «بالاترین سطوح» حکومت سعودی مربوط دانست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    هموطن! مجید! هر چه فکر کردم که چگونه شما را خطاب کنم، چیز دیگری به ذهنم نرسید، خوب یا بد دوست یا دشمن، من و شما یک وطن داریم. اما فرق من و شما این است که من با تمام وجودم برای هموطنانم سعادت و پیروزی می‌خواهم، اما شمای متعصب دینی (و شیدای پول و قدرت) با تأصی از مولایت و ولی فقیهت، برای دیگر هموطنانت آرزوی سرکوب دارید و اگر هموطنان تو سرکوب را برنتابند برایشان آرزوی مرگ می‌کنید. و در این قریب به 40 سال ثابت کرده‌اید که هر چه نحوه کشتن و حجم کشتن فجیع‌تر و وسیع‌تر باشد تأثیر بهتری در سرکوب دیگران دارد، شاید این هم به تأصی از اولیاءاللهی است که شما در مکتبشان درسهایتان را آموخته‌اید. من از این فرصت می‌خواهم استفاده کنم و نمونه‌ای از قتلهای حسن فریدون و سید علی خامنه‌ای را که این روزها در سکوت پر معنای اکثر خبرگزاریها هر روز در غرب کشور اتفاق می‌افتد برایتان بیان کنم: و آن کشتن کولبران با تیر مستقیم جلادان خامنه‌ای (رهبر مستضعفین جهان و نایب بر حق آقا امام زمان و دنباله رو امیرِمؤمنان علی (ع)!!) و با هنرنمایی رئیس دولت حقوقدان! حسن فریدون ملقب به روحانی، اتفاق می‌افتد. مطابق گزارشات رسیده به هه‌نگاو، یک کولبر دیگر با هویت ”مصلح قریشی“ پس از نزدیک بە سە هفتە بستری بودن در یکی از مراکز درمانی ارومیە بە دلیل شدت جراحات در گذشت. جنازە این کولبر اهل ارومیە هنوز در ارومیە بودە و تاکنون بە خانوادەاش تحویل دادە نشدە است. مصلح قریشی، بامداد همراه با یک کولبر دیگر با هویت “جابر برشان” بامداد روز سەشنبە (٢٤ مهر ٩٧ / ١٦ اکتبر ٢٠١٨)، با شلیک مستقیم نیروهای مسلح ایران در کوهستان “برایم شیلان” زخمی شدە بودند.

  • روزنامه نگار پیر و رانده شده

    پیش از هر چیز من به این سایت تبریک می گویم چرا که نظری چون نظر مجید را هم منتشر کرده اند. اما گیرم که همه مردم آلمان هم باسواد باشند به هیتلر چه مربوط و هم گیرم که داستایوفسکی و چخوف هم روسی باشند به استالین چه مربوط. حالا تمام مردم ایران تحسیلکرده باشند به هیتلر ما امام خامنه ای چه مربوط. در اینجا یادآوری کنم که بنده پیش از این در کیهان خامنه ای کار میکردم. خبر موثق دارم و هممان داریم که در زندان برای روکمکنی علی اکبر سعیدی سیرجانی با باتوم آلوده به سیانور به او تجاوز کردند. در این تجاوز تماینده امام خامنه ای که هموزن همان امام علی ست یعنی حسین شریعتمداری در آن شکنجه گاه حضور داشت. ما این اطلاع را به عبدالکریم لاهیجی و خانم شیرین عبادی رساندیم و ایشون در رادیوهای اروپایی مطرح کردند. اگر بدن علی اکبر سعیدی سیرجانی تکه تکه نشده بود اما زیر شکنجه له شده بود. البته تجاوزات و کشتارها به قدری ست که در حوصله این نظر نوشتن نمی گنجد. الان هم دیر وقت است دوستان مرا بیدار کردند که کسانی مطالبی را نوشته اند و من هم با سرعت این نظر را نوشتم. در هر حال جامعه ی ایران همچون سیلی بنیان کن به میدان خواهد آمد. مردمی که برای فرهنگ و برای تنمدن و تاریخشان قیام میکنند را می شود سرکوب کرد، چنانکه جناب مجید بارها سرکوبشان کردید. اما مردمی که بر ای نان قیام می کنند را نمنی توانید سرکوب کنید. آنان سرکوبگران را سرخواهند کوفت. چنین مباد.

  • سپاهی بازنشانده از تهران

    بله آقای عمویی چنانکه جناب majid از بیت رهبری نوشته :« قتل فجیع جمال خاشقی یک پیام مهم برای مخالفان جمهوری اسلامی و شخص حضرت عالی داشت.» یعنی بزودی اگر تشرفتان را از قم مقدس بردید به ترکیه و رفتید به کنسولگری و در آنجا متوجه شدنمد که این شما بودید که نوشتید :« پس جناب محمد بن سلمان سخن من قمی را گوش کن بیا و شیعه شو کارت را از این به بعد خوب انجام خواهی داد. تا جایی که استالین و هیتلر می شوند غلام درگاهت. تو ببین چهل سال قتل عام و قتل خاص و قتل تک پرون.از کسروی، شاپور بختیار، حسنعلی منصور، شهریار شفیق، مختاری، پوینده، زالزاده سیدامامی، ندا آقا سلطان، تفضلی، فریدن فرخزاد، دکتر رجوی، دکتر سامی، ستار بهشتی، زهرا کاظمی، کسرای وفاداری که حتا به زنش هم تجاوز کردند، فرهنگ امیری، قاسملو، شرافکندی، سیروس کتیبه،هزاران قتل در سال ۶۷، هزاران قتل از سران رژیم شاهنشاهی و هزاران بهایی کشته شده… ناز شصت دارد! محمد بن سلمان جان بیا و مشرف شو به شیعه گری خوب در آدمکشی مسلط میشی، اینجور آبروریزی نخواهی کرد» و در مورد افشاگری محمدتقی مصباح یزدی مبنی بر سربریدن هفتاد هزار نفر توپسط علی و قاشقچیزه کرده بیش از صد و بیست هزار نفر در زمان حیات پربرکتش شما هم افشاگری کردید، بله؟ بعععله شما را در کنسولگری خاشقجیزه خواهند کرد. چرا کمه اگر توجه کنین آنها هجده نفری همان کاری را کردند که علی بیش از صد و بیست سی هزارش را تنهایی انجام میداد. آنها در برابر علی صاحب ذولفقار حتا یک نخ ریش آقا مولا علی هم نبودند که نبودند. و اما جناب majid من اصلا نمنی فهمم شما چرا نسبت به نوپشته عمویی این جواب نابجا و سربالا داده ای. این بیچاره که طبق سند و مستندات خود ولاییان نوشته. در دو مورد من شک داشتمو یکی کسرا وفاداری و دیگری فرهنگ امیری رفتم نگاه کردم آنها هم درست بود. اما این عجیب است که نه خون حلاج و نه خون عین القضات همدانی و نه خون ابن مقفع و نه خون کسروی و حسن علی منصور و تا همین خون فرهاد هکی و هر خون دیگر و شاید باید ختا خون جمال حمزه خاسقجی را هم به حساب ولایت امان شیعه تا خامنه ای گذاشت آری این خونها دست از سرتان بر نمی دارند.

  • فرشید خاکی از تهران۲

    پاسخ این است که یهودیانی که سرزمینشان غصب شده بود آنقدر کار می کردند و تحصیل علم می کردند و پیشرفت که فلسطینیان را جذب خودشان می کردند. اما حالا اگر پول ایران و آمریکا نباشد چه اتفاقی برای فلسطین می افتد؟ من البته طرفدار فلسطینم اما واقعیت این است! اسلام همین است چه ایرانیش و چه عربیش و چه پاکستانیش و چه افغانیش که برای یک زن مسیحی که رفته از یک مکان مسلمانان آب خورده باید به قتل برسد. جناب مجید ما این حکومت ضد بشری را سرنگون خواهیم کرد. شما که نگذاشتید انسانهای با فرهنگی چون همانها که خانم یا آقای عمویی ناتنم بردند ایران را اصلاح کنند پس منتظر باشید تا گرسنگان چنان پوستی از کله ی همتان بکنند که در تاریخ همانند نداشته باشد. فرشید هکی انسان شریفی بود که اسلام او را سلاخی کرد. آری او خواهان اصلاح بود او را و هزاران را کشتید پس منتظر طوفان باشید.

  • sattar beheshti

    احکام صادر شده برای دراویش گنابادی: بیش از هزار سال زندان و شش‌هزار ضربه شلاق!! - 382 نفر از دراویش گنابادی از بهمن سال گذشته تا کنون دستگیر و تعدادی از آنها محاکمه شده‌اند. - 11 زن درویش در جریان معروف به «گلستان هفتم» بازداشت و نهایتاً به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. - از وضعیت و جزئیات پرونده 180 درویش گنابادی اطلاعی در دست نیست!.

  • majid

    آقای عمویی از قم. قتل فجیع جمال خاشقی یک پیام مهم برای مخالفان جمهوری اسلامی و شخص حضرت عالی داشت. که همراهی با آمریکا و غرب برای هیچ کشوری دموکراسی و حقوق بشر به همراه ندارد همراهی عربستان با آمریکا چه نتیجه ای برای جمال خاشقجی داشت همان نتیجه را برای امثال شما خواهد داشت. آقای عمویی فقط در جنگ یمن 10 هزار کودک و زنی که هیچ فعالیت سیاسی و غیره نداشته اند با تجهیزات فوق پیشرفته غربی کشته شده اند نیازی نیست بن سلمان تحصیل کرده غرب ، شیعه شود. لیاقت شما و امثال شما همین بن سلمان است که در میادین مرکزی شهر فعالان حقوق زن را با حمایت آمریکا و غرب گردن بزند. درباره بقیه مواردی را هم که مطرح کردید همین بس که آقای عمویی الان همه مردم ایران مخصوصا جوانان ایرانی تحصیل کرده هستند و این حرفها تغییری در مواضع ایشان ایجاد نمی کند.

  • عمویی از قم

    به محمد بن سلمان ابن محمد ابن عبد الله پیشنهاد میکنم بیاد و اشهد ان علی ولی الله را بگوید و قال قضیه را بکند و بشود مقلد آقا البته اگر رفسنجانی بود بهتر بود ولی خب حالا که آب نیست خاک تیمم که هست. هاشمی چنان در قتل و قاتل پروری مهارت داشت که رهبر مومنین جهان امام خامنه ای را چنان بار آورد که حتا خود هاشمی را هم چنان کشتند که حتا خانواده اش هم اندکی فقط شک کردند. پس جناب محمد بن سلمان سخن من قمی را گوش کن بیا و شیعه شو کارت را از این به بعد خوب انجام خواهی داد. تا جایی که استالین و هیتلر می شوند غلام درگاهت. تو ببین چهل سال قتل عام و قتل خاص و قتل تک پرون.از کسروی، شاپور بختیار، حسنعلی منصور، شهریار شفیق، مختاری، پوینده، زالزاده سیدامامی، ندا آقا سلطان، تفضلی، فریدن فرخزاد، دکتر رجوی، دکتر سامی، ستار بهشتی، زهرا کاظمی، کسرای وفاداری که حتا به زنش هم تجاوز کردند، فرهنگ امیری، قاسملو، شرافکندی، سیروس کتیبه،هزاران قتل در سال ۶۷، هزاران قتل از سران رژیم شاهنشاهی و هزاران بهایی کشته شده... ناز شصت دارد! محمد بن سلمان جان بیا و مشرف شو به شیعه گری خوب در آدمکشی مسلط میشی، اینجور آبروریزی نخواهی کرد. ببین هر ایدئولگی ای در زمینه ای کارش یکه! تشیع ثابت کرده در آدمکشی و حاشا کردن آن بسیار مجربه. البته اول حاشا می کنن و اگر لازم شد رو می کنند. مثلا بعد از علی همای رحمت و شوهر بیوه زنان. یشیرفهم میشیم که فقط در مدت ۴سال و چند ماه امام علی هفتاد هزار، می فهمی هفتاد هزار نفر را سربریده. طبق نظر فقها در تمامی جنگهای پیامبر گرامی اسلام فقط شخص رییس فرقه ی تشیع سر حدود ۳۳ هزار نفر را بریده. البته فقط علی! یعنی نسبتا آگر آن حضرت زنده بودند می بایستی عمر عزیزشان را ضربدر چند ملیون می کردند تا بتوانند سر مثلا چند صد میلیون را شخصا ببرند. پس جناب محمد بن سلمان بفرما! شما ر ا بخدا سانسور نکنید. من واقعیتها را نوشتم. با کلی وقت و سه تا فیلتر شکن!

  • ghraf

    ادبیات کنسولگری عربستان سعودی در استانبول : گواهی تجرد= گواهی فوت=قیمه