ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها بانک ایرانی و صدها شرکت هوایی و کشتیرانی در فهرست تحریم‌های آمریکا

وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را بخشی از تلاش‌های حداکثری آمریکا در مقابله با «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» در جهان خواندند.

وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری جزئیاتی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارائه دادند. آن‌ها این تحریم‌ها را بخشی از تلاش‌های حداکثری آمریکا در مقابله با «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» در جهان خواندند و گفتند برجام نتوانست جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا (راست) و مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ۵ نوامبر ۱۴ آبان با شرکت در یک نشست خبری توضیحاتی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارائه دادند.

منوچین در این کنفرانس تأکید کرد که آمریکا می‌خواهد به رهبران ایران نشان دهد که تحت فشارهای شدیدی قرار گرفته‌اند. او گفت آمریکا فعالیت‌های جمهوری اسلامی را زیر نظر دارد و شرکت‌های جهان نیز باید تحریم‌ها را رعایت کنند.

به‌گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا ۵۰ بانک ایرانی و بسیاری از زیر مجموعه‌های آن‌ها و همچنین بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت و نهاد در زمینه‌های هوایی و کشتیرانی هدف تحریم‌‌ها قرار می‌گیرند.

در فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا از جمله نام بانک‌های ملی، تجارت، سپه، کشاورزی و ملت دیده می‌شود. نام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از ۶۵ هواپیمای آن با جزئیات مشخصات آن‌ها نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

شماری از موسسات مالی و سرمایه‌گذاری نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند: موسسه آتیه‌سازان دی، شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، شرکت هلدینگ توسعه دیدار ایرانیان، شرکت تجارت‌گستر فرداد، صرافی دی، شرکت لیزینگ دی، شرکت کارگزاری بانک دی، شرکت سرمایه‌گذاری رویای روز کیش، شرکت بازرگانی الکترونیکی دی، شرکت توسعه دنیا شهر کهن، شرکت تولید نیروی برق دماوند، شرکت خدمات بیمه امید بنیان دی، شرکت عمران و مسکن آباد دی و شرکت خدمات مالی و حسابداری دی ایرانیان.

استیو منوچین گفت این تحریم‌ها بخشی از تلاش‌های حداکثری آمریکا علیه «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» در جهان است.

مایک پمپئو نیز در سخنان خود نام هشت کشوری که از تحریم‌های نفتی آمریکا معاف شده‌اند را چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه اعلام کرد و گفت برخی از این کشورها نشان داده‌اند که واردات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

او همچنین افزود ۲۰ کشور خرید نفت خود از ایران را به صفر رسانده‌اند، بیش از یک میلیون بشکه از صادرات نفت ایران کاسته شده و از ماه مه تاکنون، ۲،۵ میلیارد دلار درآمد نفتی ایران از دست رفته است.

مایک پومپئو با بیان این‌که توافق هسته‌ای با ایران نتوانست از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه جلوگیری کند، اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های آمریکا مانع از ظرفیت ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه شود.

وزیر خارجه آمریکا تفاوت ایران با عربستان سعودی را «بسیار زیاد» توصیف کرد و گفت: «عربستان سعودی تلاش می‌کند که با تروریسم مبارزه کند اما جمهوری اسلامی عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

دور دوم تحریم‌های آمریکا از بامداد دوشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان به اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    نماینده قم: اطلاعات لیست تحریم‌ها چطور به دست دشمن رسیده؟ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، توئیت کرده که «تقریبا همه افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی در آن دیده می‌شود».