ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: در مسیر به صفر رساندن صادرات نفتی ایران حرکت می‌کنیم

آمریکا می‌گوید در قطع کامل صادرات نفت ایران قاطع است و به خریداران «نفت شناور» و ارائه دهندگان تسهیلات به کشتی‌های ایرانی هشدار داده است.

برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته این کشور به صورت «مرحله‌بندی شده» صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران را به صفر خواهد رساند بدون آنکه بهای نفت در بازار جهانی افزایش یابد.

برایان هوک گفته: «برای وارد کردن بیشترین فشار اقتصادی بر دولت ایران بدون بالا رفتن بهای نفت دقت بسیاری کرده‌ایم و در این زمینه موفق هم بوده‌ایم. ما در مسیر به صفر رساندن صادرات نفتی ایران حرکت می‌کنیم و بیشترین فشار را وارد خواهیم کرد بدون اینکه به متحدان و دوستانمان آسیبی برسد.»

او همچنین گفته که ایالات متحده می‌داند جمهوری اسلامی برای حمایت از بشار اسد میلیون‌ها بشکه نفت در اختیار او قرار می‌دهد.

نماینده ویژه آمریکا همچنین به خریداران «نفت شناور» ایران و کسانی که امکان عبور و تسهیلات بندری در اختیار کشتی‌های ایران قرارد دهند هشدار داده است.

منظور از نفت شناور، مفتی است که ایران برای دور زدن تحریم‌ها در نفتکش‌های خود انبار کرده و برای فروش عرضه می‌کند. در صورت یافتن مشتری، این نفت به تانکرهای خریدار منتقل می‌شود.

هوک اما گفته خریداران نفت شناور یا بنادری که امکانات و تسهیلات در اختیار تانکرهای حامل آن قرار دهند، در معرض خطرند و جریمه خواهند شد.

از آنجا که بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، شناورهای ایرانی به امکانات بیمه قابل قبول بین‌المللی دسترسی ندارند، نماینده ویژه آمریکا بیمه نفتکش‌ها و کشتی‌های متعلق به جمهوری اسلامی را ناکافی و خطرناک دانسته و می‌گوید تانکرهای ایرانی به منزله خسارت متحرک هستند.

مقامات جمهوری اسلامی اما می‌گویند شرکت‌های داخلی این شناورها را بیمه کرده‌اند. این شرکت‌ها اما نه اعتیار شرکت‌های بیمه جهانی را دارند و نه ایران قادر است که خسارات احتمالی را به دلیل تجریم‌های بانکی بپردازد.

دور دوم تحریم‌های آمریکا از بامداد دوشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان به اجرا گذاشته شد. ۵۰ بانک ایرانی و بسیاری از زیرمجموعه‌های آن‌ها و همچنین بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت و نهاد در زمینه‌های هوایی و کشتیرانی هدف تحریم‌‌ها قرار گرفتند. نام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از ۶۵ هواپیمای آن با جزئیات مشخصات آن‌ها نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. همچنین شماری از مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

با این حال هند، ایتالیا، چین، یونان، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان به‌طور موقت از اجرای تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    مردم ایران در این کشمکش جهانی که هیچ رحمی به کسی نمی‌کند تنها یک راه حل دارند. و آن آگاهی است. با نگاهی به دولتمردان ج.ا می‌بینیم که آنها هم به مردم و کشورمان هیچ رحمی ندارند. چون باید تابع کسانی باشند که آنها را بر سر کار آورده اند. با نگاهی به استانهای مختلف می‌بینیم که این دولتمردان از آگاهی دهندگان واقعی بشدت می‌ترسند، آنها را به بند می‌کشند یا در مقابل درب منزلشان ترور می‌کنند و یا در زندانها آنها را سر به نیست می‌کنند. لذا آگاهی مردم رمز موفقیت است. مردم ایران تنها به اتکای دانش و آگاهی قادر خواهند بود تا ج.ا را سرنگون کرده و حکومت مبتنی بر دمکراسی را برقرار سازند. نوکرهای شرق و غرب که با قلاده‌های رنگ‌وارنگ هم ندای آزادی و دمکراسی می‌دهند هرگز نخواهند توانست کاری برای ایران و ایرانی انجام دهند، چون قبل از بدست گرفتن قدرت، باید قولهای فراوانی بدهند، که آن قولها برای همیشه طوق لعنت خواهد شد بر گردنشان، و هر زمان که از آن عدول کنند بعنوان اسناد طبقه بندی شدۀ تاریخ مصرف گذشته فاش خواهد شد و بنیانشان را زیر و رو خواهد کرد. پس تا آخر عمر ناچار به نوکری خواهند بود، آخرین نمونه آن فاش شدن تحصیل خامنه‌ای در جاسوس خانه پاتریس لومومبا بود، که پس از اعتراض احمدی نژاد به مدودوف برای رأی موافق روسیه به تحریم ایران در شورای امنیت اتفاق افتاد .

  • صدیق

    مردم ایران میان دو نیروی قدرتمند داخلی (ج.ا) و خارجی (تحریم کنندگان) گیر کرده‌اند. تحریم کنندگان خارجی، از ایرانی تحریم شده، ضعیف و ناتوان سود می‌برند، چون منابع نفت و گاز ایران با قیمتی ناچیز به دنیا عرضه می‌شود، و از آن سو، کشورهایی همچون عربستان منابع نفت و گازشان را برای از پا در آوردن ج.ا با قیمت پایین و مقدار زیاد عرضه می‌کنند. لذا شرایط را در چنین حالت آچمزی نگهمیدارند تا بیش از پیش از آن سود ببرند. در داخل کشور هم ج.ا به شدت مشروعیت خود را از دست داده است، و هر لحظه بیم آن دارد تا یک اعتراض سراسری دودمانش را بهم بریزد. لذا مردمی که بشدت فقیر شده‌اند (اما نه آن اندازه که از فرط گرسنگی دیوانه شوند) دیگر درد آزادی و نامشروع بودن حکومت را نخواهند داشت. نتیجتاً شرایط امروز مردم ایران به نفع دو طرف (داخلی و خارجی) است و آن بهمین شکل حفظ خواهد شد تا اینکه وضعیت به شکل دیگری رقم بخورد. اگر توجه کنیم می‌بینیم که اخیراً دمکراتها در مجلس نمایندگان برتری را بدست گرفتند، این احتمالاً نشان از پایان مأموریت ترامپ در مورد ایران است!

  • اردوی کار

    ذخیره سازی انبارها برای جلوگیری از قحطی زودرس/فهرست ادعاهای وزیر جدید صمت (صنعت، معدن و تجارت) ▪️اردوی کار: در حالی که برخی از اقتصاددانان، از جمله راغفر وقوع قحطی در ماههای پیش رو را به دنبال سقوط ارزش پول و دور جدید تحریم های اقتصادی پیش بینی کرده اند، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در بازدید از انبار کالاهای استراتژیک گفته : ▪️«هم اکنون ذخیره‌سازی خوبی از کالاهای مهم و راهبردی در تمام استان‌های کشور انجام شده و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.» رضا رحمانی اعلام کرده: «کالاهای اساسی احتکار شده که در چند ماه اخیر کشف و ضبط شده‌اند در شبکه توزیع و با قیمت رسمی عرضه می‌شوند.» فهرستی از ادعاها ▪️براساس ادعاهای وزیر جدید صمت: ▪️از حیث تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران و مناسباتش با سایر کشورها: مشکل حل نشدنی وجود ندارد ▪️ارز کالاهای اساسی وارداتی: برای امسال و سال آینده تامین شده ▪️ارز مواد اولیه واحدهای تولیدی هم مشکلی ندارد و.. تامین شده و از طریق وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شده ▪️در حمایت از واحدهای تولیدی داخلی، حفظ تولید و اشتغال موجود هیچ محدودیتی وجود ندارد ▪️وزارت بهداشت هم در تولید و ذخیره‌سازی داروها اطمینان کاملی داده

  • اردوی کار

    ▪️لانه کردن مافیای دارو در راس وزارت بهداشت و درمان که عملا واردات دارو و وسایل پزشکی را در اختیار خود گرفته کار همین هاست. ▪️خودداری از اختصاص بودجه برای بیماران خاص با این استدلال وزیر بهداشت که اینها دو ساله می میرند، سیاست همین هاست ▪️رد سی.اف. تی و اصرار بر آزادی پولشویی با پول قاچاق مواد مخدر برادران قاچاقچی سپاه برای تقویت گروههای تروریستی وابسته در منطقه و ارائه پول برای ترور مخالفان و منتقدان در اروپا، دستپخت فیسل های شورای نگهبان همین حکومت است. ▪️حقیقتی که هم آمریکایی ها و ایرانیان حامی تحریم و هم جمهوری اسلامی پنهان می کنند این است که مردم ایران با محاصره اقتصادی خارجی از بیرون و محاصره داخلی از درون روبرو هستند. تحریم خارجی بر بستر فساد، غارتگری، ناکارایی داخلی جز بدتر کردن درد و رنج مردم ایران، جز فلج کردن بیشتر این مردم، جز قتل عام توده ای خاموش و جز تضعیف قدرت اعتراض سازمان یافته این مردم ثمری ندارد.

  • اردوی کار

    ▪️حقیقت این است که برایان هوک آگاهانه دروغ می گوید که تحریم ها خصلت ضد انسانی ندارد. حقیقت به قدری روشن است که حتی فردی مثل ریچارد نفیو، طراح سابق #تحریم های آمریکا هم اعتراف کرده این کار تأسف‌بار است و هزینه‌های انسانی واقعی فراوانی را تحمیل می‌کند. بعلاوه با این که آمریکا مستقیما دارو را در فهرست تحریم ها نگذاشته، امکان انتقال پول خرید دارو را با تحریم هایش از میان برده و «وقتی پول‌ها بلوکه می‌شود چه‌طور می‌توان مواد غذایی را خریداری کرد»؟ ▪️از آن سو همه مقامات ریز و درشت جمهوری اسلامی چه آنها که می گویند تحریم «بی اثر» است، چه آنها که می گویند «نعمت» است، چه آنها که مدعی هستند «فرصت» است، آگاهانه و عامدانه دروغ می گویند. آنها که می گویند بی اثر است اگر چه صرفا بر تمایز خود به عنوان یک طبقه صاحب امتیاز غاصب و دزد از مردم ایران تاکید می کنند، عملا همسوی تحریم گرایان هستند. فروپاشی بیشتر صنایع و ورشکستگی واحدهای تولیدی، سقوط ارزش پول که ضربه مستقیم آن به لایه های محروم و ثابت بگیر وارد شده از جمله و در عین مرتبط بودن با بحران ساختاری اقتصاد و سیاست در این نظام، محصول لغو برجام هم بوده و با بسته شدن امکان دادوستد در اقتصاد تک محصولی واردات محور، فاجعه ای بزرگ تر در راه است. ▪️آنهایی که تحریم برایشان «نعمت» است در واقع در تحریم ها فرصتی می بینند تا بی کفایتی، فساد، شکست های پی در پی، و قول های دروغی را که به مردم در همین انتخابات اخیر داده بودند به گردن تحریم های «دشمن» بباندازند. شاهدیم که روباه بنفش حالا بیش از پیش به این باصطلاح «قابلیت» از تحریم ها آویزان شده است. ▪️آنها که تحریم را «فرصت» برای کنار گذاشتن اقتصاد نفتی و خودکفایی و اقتصاد مقاومتی ومزخرفاتی از این دست می نامند که در راس شان خود رهبر است، در دور گذشته تحریم ها که همین شکرها را یک دوره میل کرده بودند، بسرعت مجبور شدند جام زهر «نرمش قهرمانانه» را سربکشند. ▪️حقیقت این است که حذف داروهای شیمی درمانی خارجی از بیمه را همین دولت روحانی صورت داده،

  • اردوی کار

    تحریم های اقتصادی و جنگ رسانه ای نیمه حقیقت گویان بر سر دارو ▪️اردوی کار: بعد از شروع دور جدید تحریم ها جنگ رسانه ای دو طرف برای رو کردن چهره نامردمی طرف مقابل از جمله بر مساله دارو متمرکز شده که مساله حساسی است. مقامات ریز و درشت جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری فیل شان یاد مصائب و مشکلات مردم افتاده که آمریکا با تحریم ها بوجود آورده. به عنوان فقط یک نمونه امروز چهارشنبه جمالی نماینده مجلس گفته: تحریم‌های جدید آمریکا ضد حقوق بشر و جنایت آشکار است/ بعد از تحریم‌ها یکسری از داروهای خارجی در بازار کمیاب شده است/ وقتی پول‌ها بلوکه می‌شود چه‌طور می‌توان مواد غذایی را خریداری کرد/ این نشان می‌دهد که حرف‌های آنها دروغی بیش نیست ▪️از آن سو تبلیغات آمریکا و ایرانیان حامی تحریم می گوید که تحریم دارو دروغ جمهوری اسلامی است. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک نوار ویدئویی در این مورد گفته: ▪️«فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، کالاهای کشاورزی به ایران هرگز تحریم نبوده است. سیاست آمریکا هرگز هدف گرفتن معاملات انساندوستانه نبوده است.» ▪️نیروهای دو طرف در توئیتر و تلگرام و اینستاگرام به جان هم افتاده اند و همدیگر را به خریت و دروغ گویی و جنایت کار بودن متهم می کنند و در شبکه های اجتماعی شاهد قطب بندی این دو دسته هستیم. ▪️واقعیت این است که هر دو طرف نیمی از حقیقت را برجسته می کنند و نیمی دیگر را آگاهانه پنهان می سازند و عمده اتهامات شان علیه هم درست است.