ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه ایرانی دستگیر شده در دانمارک آزاد شدند

پلیس دانمارک اعلام کرده که سه عضو گروه موسوم به «الاحوازیه» پس از بازجویی آزاد شد‌ه‌اند. روز چهارشنبه، ۱۶ آبان سخنگوی پلیس دانمارک از بازداشت این سه عضو گروه الاحواز به اتهام «ستایش حمله تروریستی» در شهر اهواز» خبر داده بود.

پلیس دانمارک اعلام کرده که سه عضو گروه موسوم به «الاحوازیه» پس از بازجویی آزاد شد‌ه‌اند. روز چهارشنبه، ۱۶ آبان سخنگوی پلیس دانمارک از بازداشت این سه عضو گروه «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» به اتهام «ستایش حمله تروریستی» در شهر اهواز» خبر داده بود.

الاحواز ابتدا مسئولیت حمله تروریستی شنبه ۳۱ شهریور به رژه نظامیان در اهواز را به عهده گرفت. اما بعد از آنکه گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار ویدیویی از سه تن از مهاجمان، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت، الاحواز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله را پس گرفت.

 فین بورخ آندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک سه‌شنبه ۸ آبان/ ۳۰ اکتبر در یک نشست خبری که از تلویزیون دانمارک پخش می‌شد گفت پلیس دانمارک ۲۱ اکتبر در همکاری با سرویس‌های امنیتی سوئد و نروژ فردی ایرانی‌تبار با تابعیت نروژ را به ظن همکاری با وزارت اطلاعات را بازداشت کرد. مظنون هرگونه همکاری با سرویس‌های امنیتی ایران را تکذیب کرد. از فرد بازداشت شده عکس‌هایی از محل اقامت اعضای «جنبش الاحواز» در دانمارک کشف شد.

ایران این اتهام را رد کرده و اسراییل را متهم کرده که می‌خواهد ارتباط ایران را با اتحادیه اروپا خراب کند.

حمله شنبه ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز بعد از حمله همزمان ۱۷ خرداد داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در سال‌های اخیر بوده است. در این حمله ۲۶ نفر کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    به جناب برادر علی, از یاد مبرید که خود جمهوری جهنمی اسلامی بزرگترین منبع تجزیهء ایران است؛ عمدتا با ترکیبی از بی توجهی اقتصادی/سیاسی و سرکوب خونین نظامی. دومآ تاریخ عربی اهواز را نیز از یاد نبرده و بدان افتخار کنید. البته "عمو یوسف" خیلی وقته که به جهنمی رفت که حق اش بود, اما ج.ا. هم هیچگاه از دریافت کمکهای استالینیستی خجالت نداشته. نکند شما نیز شاید اخیرا "تروتسکیست" شده اید؟ جنایتهای ج.ا. در کردستان نیز از یاد نرود: اعدام ها و کشتار جمعی در توسط خلخالی در شهرهای کردستان، قتل عام و نسل کشی روستاهای "قارنا" و "قهلاتان"، اعدام ۵۹ تن ازجوانان مهاباد تنها ظرف يک شب، کوچ دادن اجباری مردم روستاهای مرزی، تبعيد جمعی خانواده های فعالين سياسی ومصادره اموال آن ها، ترور رهبران وکوشندگان سياسی کرد، ايجاد جو رعب و وحشت وخفقان شديد به وسعت مناطق کردنشين, کشتن کولبران بی دفاع, سوزاندن جنگلهای کردستان,...

  • Ali

    به جناب کارو: بله سه جدایی طلب که منابع مالیشان از کشورهای منطقه تامین میشود. به اطلاع میرساند که برادر استالین چند دهه پیش به دیار باقی شتافت. خبرش به پ ک ک نرسیده هنوز؟

  • کارو

    سه ایرانی؟ یا سه عرب اهل ایران؟ به نظر می رسد کل مسئله هم بر سر همین باشد!