ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همایش زمانه: کنسرت و نمایش فیلمی با موضوع «حق زندگی»

همایش زمانه که در کانون آن نمایش اول فیلمی با موضوع حق زندگی بود با استقبال گرمی مواجه شد، چه از سوی ایرانیان و چه از سوی دوستان هلندی.

آمستردام، جمعه ۹ نوامبر – همایش زمانه با استقبال گرمی مواجه شد، چه از سوی ایرانیان و چه از سوی دوستان هلندی. مهمانانی هم از کشورهای دیگر برای شرکت در این همایش به آمستردام آمده بودند.

همایش با خوش‌آمدگویی همکار زمانه، لیلی نیکونظر، به حاضران آغاز شد.

پس از آن گروه موسیقی تلفیقی «اوآئیم» به روی صحنه آمد. نگی‌را (خواننده) و لوکاس بُنه‌ویتس (گیتاریست) قطعاتی را به اسپانیایی، آلمانی و فارسی عرضه کردند. آنان در ابتدا فراخواندند در همراهی با موسیقی و شعر به حرکت میان فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف، و سپس به اجرای آثارشان پرداختند.

اجرای گروه «اوآئیم» را ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در ادامه خانم رینکه فان سانتن، مدیر اجرایی بنیاد رسانه‌ای زمانه، سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. او گفت که مضمون همایش برپایه یکی از پروژه‌های رسانه‌ای زمانه انتخاب شده است: پروژه حق زندگی.

رینکه فان سانتن، مدیر اجرایی بنیاد رسانه‌ای زمانه

او در این رابطه به گستردگی اعمال مجازات اعدام در ایران پس از استقرار حکومت اسلامی پرداخت و در این مورد به تجربه‌هایی زنده اشاره کرد، از جمله تجربه‌ای که همکاران زمانه با زندان سیاسی داشته‌اند. خانم فان سانتن در ادامه بنیاد رسانه‌ای زمانه را معرفی کرد و گفت که تعهد این بنیاد به استقلال و اطلاع‌رسانی آزاد و انتقادی است. مدیر اجرایی زمانه در پایان از حمایتی که از پروژه «حق زندگی» با خرید بلیط و حضور در این برنامه شده است تشکر کرد.

سخنرانی رینکه فان سانتن را ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پس از آن فیلم «ساعت پنج صبح بود» اثر مصطفی هروی نمایش داده شد.

موضوع فیلم حق زندگی است، علیه مجازات اعدام است. یک چارپایه و یک قطعه طناب: دو شیئ که می‌توانند با همدیگر نماد صحنه اعدام قرار گیرند. با این دو شیئ چه می‌توان کرد که به جای مرگ زندگی را در نظر آورند؟ فیلم افراد مختلفی را در برابر این پرسش قرار می‌دهد. فاطمه اختصاری، شاعر، نویسنده و فعال حقوق زنان، مانا نیستانی، کارتونیست، افشین ناغونی، نقاش، شاهین نجفی، خواننده و آهنگساز، شبنم طلوعی، بازیگر و نمایشنامه‌نویس، حبیب مفتاح بوشهری، نوازنده، مامک خادم، نوازنده و خواننده، حامد نیک‌پی، خواننده و آهنگساز، کامبیر حسینی، بازیگر، نویسنده و مجری، شاهرخ مشکین‌قلم، رقصنده و سرانجام گوهر عشقی، یکی از نمادهای برجسته ایستادگی در برابر ستم در ایران، هر یک به نوعی به این پرسش پاسخ می‌دهد.


پس از نمایش فیلم، کارگردان فیلم، مصطفی هروی، برای یک گفت‌وگو به روی صحنه آمد. یک نکته محوری در رابطه با پیوند اپیزودهای مختلف فیلم بود. کارگردان توضیح داد که نقش‌آفرینان بر مبنای دید و تجربه هنری خود به پرسش فیلم پاسخ داده‌اند. محور روایت دفاع از حق زندگی است.

لیلی نیکونظر، مصطفی هروی

پس از آن نوبت به کنسرت حامد نیک‌پی و حبیب مفتاح رسید. آنان آغاز کردند با «ساقی به نور باده برافراز جام ما» و به همین سان به برنامه پرشور خود پایان دادند. این اولین اجرای حامد نیک‌پی در اروپا بود. او و حبیب مفتاح، نوازنده سازهای کوبه‌ای، با استقبال بسیار گرمی مواجه شدند.

حامد نیک‌پی و حبیب مفتاح

فیلم «ساعت پنج صبح بود» هم‌زمان با روز جهانی حقوق بشر در ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر در وب سایت رادیو زمانه منتشر خواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرزاد

    بسیار زیبا ازبرنامه رادیو زمانه و به خصوص مدیر اجرایی رینکه فان سانتن متشکرم

  • Alieza Sahebalam

    All texts are so excellent