ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده روحانی برای توزیع اولین بسته حمایت غذایی در آبان‌ماه

روحانی گفته آمریکا با تحریم‌ سیستم بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی، می‌خواهد بر زندگی و معیشت روزمره مردم تأثیر منفی بگذارد اما همه چیز پیش‌بینی شده و مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد.

با اعمال دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، حسن روحانی، رئیس جمهوری، شنبه ۱۹ آبان در پایان نشست مشترک سران سه قوه اعلام کرده که دولت اولین بسته حمایت غذایی را در ماه آبان توزیع خواهد کرد و برای دستمزدها هم پیش‌بینی‌هایی شده است.

حسن روحانی گفته آمریکا با تحریم‌ و هدف قرار دادن سیستم بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی که مرتبط با درآمد و منابع کل کشور  و واردات کالاهای اساسی است، می‌خواهد بر زندگی و معیشت روزمره مردم تأثیر منفی بگذارد.

حسن روحانی گفته این حرف که آمریکا به دنبال فشار بر مردم نیست و به دنبال فشار بر نظام و حکومت است، ناصحیح و نادرست است و خودشان در عمل این واقعیت را آشکار کردند. دور روز قبل، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا به رهبران ایران گفته بود که باید برای جلوگیری از فشار تحریم‌ها بر مردم ایران، رفتار خود را عوض کنند.

دور دوم تحریم‌های آمریکا از بامداد دوشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان به اجرا گذاشته شد. ۵۰ بانک ایرانی و بسیاری از زیرمجموعه‌های آن‌ها و همچنین بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت و نهاد در زمینه‌های هوایی و کشتیرانی هدف تحریم‌‌ها قرار می‌گیرند. نام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از ۶۵ هواپیمای آن با جزئیات مشخصات آن‌ها نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. همچنین شماری از مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

هند، ایتالیا، چین، یونان، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان به‌طور موقت از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف شده‌اند.

با وجود این حسن روحانی گفته این دور تحریم هیچ تأثیری در روند اقتصادی کشور نداشته، چون آمریکا هر چه تیر در ترکش داشته، قبلاً علیه ملت ایران رها کرده است.

او گفته نحوه تهیه فهرست از بانک‌ها و شرکت‌های تحریم شده نشان می‌دهد که هدف آمریکا صرفا تاثیر روانی علیه ملت ایران است.

روحانی همچنین گفته آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

رییس جمهوری ایران گفته استدلال آمریکا در این زمینه این است که  اگر نفت ایران را به صفر برسد،‌ قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

مقامات آمریکایی در گفته‌های خود تاکید می‌کنند که تحریم‌ها شامل اقلام دارویی و غذایی نمی‌شود. از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته دارو و اقلام پزشکی، مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند.

اما حسن روحانی می‌گوید ادعای آمریکا مبنی بر ایتکه مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست نادرست است چراکه وقتی سیستم بانکی را تحریم می‌کنند، همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

روحانی در عین حال گفته در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز و ضروری مردم مشکلی وجود ندارد و انبارها برای تامین کالاهای اساسی مردم برای ماه‌های طولانی، آماده است.

او ‌وضعیت تولید در کشور را خوب توصیف کرده و وعده داده که دولت اولین بسته حمایت غذایی را در ماه آبان به افرادی که مشکلات بیشتری دارند و در فشار بیشتری هستند پرداخت خواهد کرد.

دولت حسن روحانی تابستان امسال پس از سقوط ریال و کاهش سطح واقعی دستمزدها اعلام کرد که «بسته‌های حمایتی» را به منظور جبران کاهش درآمد و قدرت خرید مزدبگیران توزیع خواهد کرد.

به گفته روحانی در بودجه سال آینده برای حقوق و دستمزد نیز پیش‌بینی‌هایی شده است.

تشکل‌های کارگری خواستار افزایش دستمزد هستند. تشکل‌های مستقل کارگری که سال گذشته همزمان با نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد، خواستار تعیین حداقل دستمزد ۵ میلیون تومان بودند، بار دیگر این خواسته را تکرار کرده‌اند.

پیش‌تر گفته می‌شد که حسن روحانی با افزایش دستمزدها مخالف است. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به صورت تلویحی با افزایش دستمزدها مخالفت کرده و گفته بود که افزایش دستمزد نباید موجب فشار بر یک بخش دیگر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    ,بفرمائید جناب آخوند این بسته ای که می فرمائید چقدربزرگی وچه حجمی دارد ومحتویاتش چیست این بسته برای یک روز یک هفته یک ماه است؟ شیخ نصرالله وخالد مشعل هم و هم تباران لبنان وسوریه نشین شما هم ازاین بسته ها بهشون تعلق می گیرد؟ ویا انها بسته دلاررا به غذا ترجیح میدهند؟ چهل سال است اکثریت مردم ایران بعنوان اامت اسلامی و یا برده اسلامی دراردوگاه برده گان اسلامی درکشورخودشان هم درتحریم آخوندها وهم درتحریم خارجی بوده اند که تحریم خارجی هم خمینی مسسب آن شد...پس برده گان درون برده گاه اسلامی دوباردرتحریم امپریالیست اسلامی قرارداشته اند...چرا آخوند مکاره دروغگو آنچه کردید برعلیه مردم واقتصاد ورفاه مردم بوده است اگرامریکا درب تمامی گاوصندوق های بانکش را برایتان باز می گذاشت دلاری به مردم نمیدادید...اصلامردم ایران را بعنوان مردم وبشر به رسمیت نمی شناختید و نمی شناسید...حالا کمبود دارو که دربست به احتکارمقامات حکومتی و سپاه پاسداران ربط دارد را به تحریم امریکا متصل می کنید؟ تابحال درکدام بیمارستان ودرمانگاه دولتی داروها و کالاهای پزشکی امریکائی مورد استفاده بوده است نام ببرید؟ تمامی داروهای خارجی دربست برای سلامت روح وروان عناصر حکومتی و آخوندها وپاسدارچی ها و آقازاده ها مورد استفاده بوده است وهمچنین مقادیر نجومی ازداروها برای بیمارستان های لبنان وسوریه ارسال شده است ...کدام داروخانه درتهران داروی اصل اروپائی ویا امریکائی می فروشد نام ببرید؟ جناب علی وخامنه ای بسیاربسیارخوشحال میشوددکه مردم ایران یک شبه بمیرند که هزینه ای برایش نداشته باشند....چهل سال شعارمرگ برامریکا وچهل سال دلارامریکا درگنجینه داشتید وهمچنین امریکا گندم برای نان کردن برایتان فرستاد ودارو وتجهیزیات پزشکی هم فرستاد بازهم با کمال وقاحت وبیشرمی وپروئی پشت مردم بدبخت سنگرگرفته اید که امریکا بد است ...جناب اخوند ملعون زندانیان سیاسی چه درمانی دارند آنها هم باداروی امریکائی معالجه میشندند و یا کتک وتوهین و شکنجه؟ مگر پوتین جان شما کجاست که دریای خزر رو سوغاتی دادید داروهای لازمه را ازروسیه بگیرید.... امریکا دراثرشعارهای مرگ برامریکا مرد امام زمان که زنده است ازاوطلب کمک کنید