ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: فایل صوتی قتل خاشقجی را به آمریکا و عربستان داده‌ایم

منابع ترکیه قبلا گفته بودند که یک فایل صوتی که قتل قاشقجی را مستند کرده، در دست دارند. اردوغان گفته عربستان می‌داند که قاتل خاشقجی کیست.

اردوغان می‌گوید فایل صوتی ضبط‌شده‌ای از قتل جمال خاشقجی به عربستان، آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا داده شده است.

منابع ترکیه قبلا گفته بودند که یک فایل صوتی که قتل قاشقجی را مستند کرده، در دست دارند.

اعلان جنگ اردوغان به کردها: تا وقتی مرداب نخشکیده، پشه‌ها ما را راحت نمی‌گذارند

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه پیش از سفر خود به فرانسه برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول گفته که عربستان می‌داند که قاتل خاشقجی که در میان گروه‌ ۱۵ نفره‌ای که روز قبل از وقوع قتل به ترکیه آمدند قرار دارد، کیست.

اردوغان همچنین گفته که او احتمالا با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در پاریس دیدار خواهد کرد.

پلیس ترکیه عملیات جست‌وجوی جسد خاشقجی را متوقف کرده است اما تحقیقات جنایی در این زمینه ادامه دارد.

برخی از منابع خبری گزارش داده بودند که در محل اقامت سفیر عربستان در ترکیه اسید پیدا شده است. محل اقامت سفیر فاصله اندکی با کنسولگری عربستان در استانبول دارد. بر اساس برخی از گزارش‌ها، احتمال دارد که جسد خاشقجی در اسید حل شده باشد.

عربستان سعودی پیش‌تر می‌گفت که خاشقجی کنسولگری را ترک کرده است. بعدا گفته شد که او در جریان حادثه‌ای درگذشته. سرانجام عربستان تایید کرد که او کشته شده است اما کشته شدن او برنامه‌ریزی شده نبوده است.

مقامات ترکیه و عربستان سعودی بازرسی‌های مشترکی از کنسولگری و محل اقامت کنسول انجام داده‌اند، اما اردوغان می‌گوید که برخی مقامات سعودی همچنان سعی دارند این جنایت را بپوشانند.

دادستان استانبول روز ۳۱ اکتبر اعلام کرد که خاشقجی به محض ورود به کنسولگری کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

عربستان اعلام کرده که ۱۸ نفر را در این زمینه دستگیر کرده و پنج مقام ارشد حکومتی را در ارتباط با این پرونده از کار برکنار کرده است.

روز گذشته خبرنگار ایرانی گاردین، سعید کمالی دهقان در توییتی ادعا کرد که دلیل قتل خاشقجی این بوده که او اطلاعات مربوط به ارتباط شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با عربستان را در اختیار او گذاشته است. توییت‌های او بعدا پاک شد.

گاردین هنوز در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    به نام حق اینجانبان دوستان، همکاران و شاگردان مرحوم دکتر فرشید هکی حقوقدان، اقتصادان و کنشگر مدنی که متاسفانه به طرز فجیعی در تاریخ ۲۵/۷/۱۳۹۷ به قتل رسید. از مقامات قضایی استدعا داریم، فرآیند دادرسی به پرونده آن مرحوم بطور شفاف و به دور از موضع‌گیری سیاسی و با رعایت اصول بیطرفی و استقلال قوه قضاییه، صورت پذیرد. بدیهی است، رسیدگی عادلانه به این پرونده موجب اعتماد عمومی به دستگاه قضا و کل نظام خواهد بود و در افکار عمومی داخلی و بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود. with name the right This is yours: freinds, colleagues and students of the late Dr. Farshid Haki, a lawyer, economists and civil activist who, unfortunately, were horrificly murdered on 17 oct 2018. We are asking the judicial authorities that the trial of the deceased is conducted transparently and far from political positions and observing the principles of impartiality and independence of the judiciary. Obviously, a fair hearing on this case will lead to public trust in the judiciary and the whole system and will affect public and international public opinion. از تمامی افراد گروه ها سازمان ها فعالین و... دعوت مینماییم به کمپین ملی "شفافیت در قتل دکتر فرشید هکی" بپیوندند نام و نام خانوادگی (کدملی اختیاری)از طریق لینک گروه و ای دی های ذیل برای امضا ارسال فرمایید.

  • حقیقتگو

    اردوغان همانطوری که با تمامی قوا درصدد بود که محمدمرسی که مخالف حسنی مبارک بود درمصر به حکومت بمگارد ..زیرا که امپراطوری عثمانی را می خواست به مصروسعت دهد...عثمانی ها وعثمانی تبارها که درون حکومت آخوندی دراین چپل ساله به میلیاردهای نجومی وبرج سازان ومجتمع سازان تبدیل شدند و ازدرا»دهای ناشی تحریم ها وچپاولگری همه گونه درایران و بابک زنجانی ها وضراب ها صدوربه ترکیه ازترکیه ای که چهل سال پیش به خرابه ای شباهت داشت بهشت توریستی بسازند..ترکیه نه نفت ونه گازبرای فروش داشته است وباید پرسید که ثروت ترکیه کنونی ازکجا ناشی شده است ...ترکیه برای باردوم بعداز شکست درمصر دست بدامان مخالف حکومت سعودی شد که بتواند با این وسیله درعربستان کودتا کند..وامپراطوری عثمانی را به عربستان وچاه های نفت عربستان وسعت دهد..ولی با سناریو دعوت خاشقچی و محو کردن که شاید هم سعودی برحسب دفاع ازحکومتشان کرده باشند اردوغان بنای دفاع ازاین فرد وتهدید عربستان را گذاشته است...البته اروپائی ها که با سقوط حکومت پهلوی و ظهورحکومت خمینی به منافع مالی میلیاردها دلاری رسیده اند هم موافق چنین کودتائی درعربستان بوده اند که خمینی دیگری را درعربستان ظهوردهند...حالا اروغان صدای ضبط شده خاشقی را مدرک قرار میدهد باید پرسید این صدا درکجا ضبط شده است که ماموران عثمانی این صداها می شنیدند و کمکی به این فرد نکردند...جنازه طرف کجاست؟ برای شخص من آنچه که عثمانی تبارها برمردم غیرعثمانی درایران چه حمایت ازحکومت اخوندی وچپاولهای میلییاردی و چه حمل شمش طلای ایران به ترکیه بوده وچه دراصدرادارات دولتی به رشوه خواری های کلان زمین وکوه خواری و احتکار کالا مشغواند غیرقابل بخشش بوده وهست...

  • سیروس

    این آقای کمالی دهقان واقعا فکر کرده که اعلام چنین چیزی از طرف خاشقجی ، می تواند دلیلی برای کشته شدنش باشد؟؟!! آدمی مثل خاشقجی که سالها به مهمترین مراکز تصمیم گیری سیاسی سعودی نزدیک بوده و رازها می داند به خاطر افشای حمایت مالی از یک تلویزیون ترور می شود؟؟؟ مثلا سعودیها در صورت تامین مالی این شبکه باید از چه چیزی و چه کسی می ترسیدند یا شرمنده اش می شدند یا نگران لو رفتن زیر پا گذاشته شدن کدام قوانین بین المللی می شدند ؟؟؟