ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرزنشینان استان کردستان ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل صادر کرده‌اند

دولت به مرزنشینان فراورده‌های نفتی عرضه می‌کند تا آن را به کشورهای همسایه بفروشند. مرزنشینان در منطقه کردستان تا آبان امسال ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل به شمال عراق فروختند.

مرزنشینان در استان کردستان تا ماه آبان سال جاری، ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل به شمال عراق فروختند. این طرح دولتی برای مقابله با قاچاق سوخت در مناطق مرزی ارائه شده است.

بنا بر برخی تخمین‌ها روزانه ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل از مرزهای کشور خارج می‌شود ـ عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، مدیر منطقه استان کردستان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادعا کرده است که «سود حاصل از فروش این فرآورده، بین ۲۱ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی مناطق مرزی استان تقسیم شد.»

به گفته فریدون یاسمی، «از محل فروش ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر گازوییل به بخش کردستان عراق، بیش از ۳۴۷ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال به حساب خزانه واریز شده است».

بازارهای غیررسمی بخش مهمی از اقتصاد مرزنشینان را تشکیل می‌دهد. به گزارش ایرنا، روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین و بیش از ۱۰ میلیون لیتر گازوییل به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

در ابتدای پاییز امسال، گزارش‌های زیادی مبنی بر قاچاق بی‌رویه سوخت از تمامی مرزهای کشور به کشورهای همسایه منتشر شدند. یکی از علت‌های افزایش قاچاق، کاهش چشمگیر نرخ ارز و افزایش فقر و بیکاری در مناطق مرزی است. قاچاقچیان بزرگ از ارزان‌تر شدن سوخت و در اختیار داشتن منابع انسانی برای کسب درآمد و سود بیشتر بهره می‌برند.

از طرف دیگر، انتظار می‌رود ایران به خاطر دور جدید تحریم‌ها با مشکل صادرات نفت و فراورده‌های نفتی مواجه شود. راه‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها محدود شده و کانال‌هایی که در دور قبل برای مبادلات ارزی و کالایی تعبیه شده بود نیز مسدود شده‌اند.

دولت در تلاش است که قاچاق سوخت را در اختیار بگیرد و از کانال‌های غیررسمی فروش برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    چرا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) هیچ گزارشی از تعداد کولبرهای کشته شده با تیر مستقیم نیروهای سپاه تهیه نمی‌کند؟ شاید خیال می‌کنند که این جنایات همانند کشتارهای دهه شصت باید دو سه دهه دیگر توسط امثال حسن فریدون برای جمع آوری رأی افشاء شود! آن کسانی که با تیر مستقیم این قاتلان بالفطره کشته می‌شوند، همگی شهروندان ایران با شناسنامه ایرانی هستند. مطابق همین قوانین ج.ا کشتن کولبران قتل عمد محسوب می‌شود و مشمول قوانین جزایی و کیفری هستند. کسانی که با تیر مستقیم، شهروندان ایران را هدف قرار می‌دهند بهمراه آمران چنین قتلهایی، باید به دادگاههای مردمی کشیده شوند و برای تک تک ترورها و خانواده‎‌هایی که بی‌سرپرست کرده‌اند حساب پس بدهند.