ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاروان پناهجویان آمریکای مرکزی حرکت به سوی آمریکا را از سر گرفت

علی‌رغم تهدیدهای دونالد ترامپ و معلق کردن اعطای پناهندگی به مهاجران غیرقانونی در آمریکا، هزاران مهاجر از آمریکای مرکزی به حرکت به سوی مرزهای ایالات متحده ادامه می‌دهند.

هزاران پناهجو پس از چهار روز استراحت در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک، شنبه ۱۰ نوامبر پیاده‌روی خود به سوی مرزهای ایالات متحده را از سر گرفتند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جمعه دستور داده بود که اعطای پناهندگی به مهاجران غیرقانونی معلق شود.

فعالان و دلقک‌های حامی پناهجویان با کودکان کاروان مهاجران آمریکای مرکزی در مکزیک بازی می‌کنند، هشتم نوامبر ــ عکس: AFP

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، بنا به دستوری که ترامپ جمعه ۹ نوامبر صادر کرد، مهاجران باید خود را در گذرگاه‌های رسمی ایالات متحده معرفی کنند تا شرایط درخواست پناهندگی را داشته باشند. این دستور از شنبه به اجرا درآمد اما کاروان مهاجران باز هم به حرکت خود ادامه داده است.

در یک ماه اخیر که کاروان مهاجران امریکای مرکزی حرکت خود به سمت مکزیک و ایالات متحده را آغاز کرده، دونالد ترامپ همصدا با راست‌‌گرایان افراطی در آمریکا نسبت به ورود این مهاجران اعلام خطر کرده اند. ترامپ تلاش کرد با ایجاد حساسیت فوق‌العاده نسبت به این کاروان و تبلیغات منفی حول آن، نظر رای‌دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا را نسبت به جمهوری‌خواهان مساعدتر کند.

او وعده داد که هزاران سرباز (۱۰-۱۵ هزار) را به خدمت بگیرد تا جلوی حرکت کاروان مهاجران را بگیرند، مهاجرانی که در کشورهای خود اغلب قربانی خشونت و تبعیض بوده اند. پناهجویان به دلیل فقر و خشونت از کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا گریخته‌اند. بیشتر آنها از هندوراس، کشور فقیر آمریکای مرکزی هستند.

یکی از مهاجران به نیویورک تایمز گفته است: «مهم نیست که چه قوانینی از سوی دولت ترامپ وضع می‌شود، ما نمی‌توانیم به کشورمان بازگردیم. من یک گلوله در بازو و گلوله دیگری در شانه‌ام دارم. برای بازگشت به خانه باید حتماً یک کلاه کاسکت روی سرم داشته باشم».

به تخمین سازمان ملل متحد شمار پناهجویان این کاروان حدود ۷۰۰۰ نفر است. مکزیک می‌گوید که از این میزان تا کنون نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در این کشور تقاضای پناهندگی داده اند.

مسیر حرکت

در پایان روز شنبه ۱۰ نوامبر کاروان مهاجران امریکای مرکزی در شهر کرتاروسیتی مکزیک استراحت کردند.

در طول روز این مهاجران خود را به روش‌های مختلف به این شهر رساندند. برخی با مترو، برخی پیاده، و برخی با اتوموبیل‌های گذری کنار جاده این مسیر را طی کردند. وقتی به شهر رسیدند داوطلبان همراه با غذا و آذوقه به استقبالشان آمدند. مهاجران چادرها و جای خواب خود را در استادیومی انداختند که مقامات محلی برایشان آماده کرده بودند.

برخی از مهاجران قرار است روز دوشنبه به شهر مرزی تیخوانا برسند و گروههای دیگر مهاجران در روزهای آتی به شهر رینوسا و سایر شهرهای مرزی خواهند رسید.

یکی از پژوهشگران مهاجرت به خبرگزاری رویترز گفته است که قوانین جدید ایالات متحده موجب آسیب‌پذیری بیشتر مهاجران می‌شود: «آنها در شهرهای شمالی مکزیک گیرخواهند افتاد، شهرهایی که مملو از قاچاقچیان انسان هستند. چرا که دولت مکزیک نیز ظرفیت کمک به آنها را ندارد.»

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.