ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: دستمزد کارگران قطار شهری اهواز از ۱۷ ماه قبل پرداخت نشده است

آخرین دستمزد پرداخت شده به این کارگران مربوط به خرداد ۱۳۹۶ است. شهرداری شرکت کیسون را مسئول این وضعیت می‌داند. کیسون از آغاز تابستان یکصد کارگر را اخراج کرده است.

شماری از کارگران پروژه قطار شهری اهواز یکشنبه ۲۰ آبان در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدشان مقابل ساختمان اداری شرکت کیسون، پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز، تجمع کردند.

تجمع کارگران قطار شهری اهواز- عکس: آرشیو

یکی از کارگران به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفت که کارفرما آخرین بار دستمزد خرداد ۱۳۹۶ را پرداخت کرده و کارگران از تیر سال گذشته دستمزد دریافت نکرده‌اند.

این کارگر که نامش فاش نشده، معوقات مزدی کارگران بخش‌های ترانسفور، تعمیرات و عملیات خاکی قطار شهری اهواز را در مجموع ۱۷ ماه اعلام کرد.

شمار کارگران قطار شهری اهواز که به واسطه شرکت پیمانکاری کیسون مشغول به کار هستند، ۲۰۰ تن گزارش شده است. این شرکت تیر امسال ۱۰۰ کارگر را اخراج کرد.

به گفته یکی از کارگران معترض، کارگران اخراج شده فقط ۳۰ درصد از مطالبات معوقه مزدی و سنواتی خود را از کارفرما دریافت کرده‌اند و در حال حاضر برای دریافت مابقی طلب خود بلاتکلیف مانده‌اند.

پروژه ساخت قطار شهری اهواز از ۱۳ سال پیش آغاز شده است. مدیرعامل شرکت کیسون چندی پیش در واکنش به عدم پرداخت دستمزد کارگران گفته بود که این شرکت پولی برای پرداخت دستمزد کارگران ندارد و ۷۸ میلیارد تومان بدهی دارد.

شهرام شاهین‌زاده مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اما ۱۳ آبان، شرکت کیسون را مسئول عدم پرداخت دستمزد کارگران دانسته و گفته بود که این سازمان هیچ بدهی به کیسون ندارد.

رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز هم در پیوند با این مسئله گفته بود که شورای شهر حاضر است برای پرداخت مطالبات کارگران اسناد خزانه در اختیار پیمانکار قرار دهد اما شرکت کیسون حاضر به پذیرش این موضوع نیست.

به گفته او قرار است یک کمیته فنی ویژه برای پیگیری وضعیت کارگران و ادامه یا لغو قرارداد همکاری با شرکت کیسون تشکیل شود.

کارگران نیز اعلام کرده‌اند؛ در صورتی که به مطالباتشان رسیدگی و دستمزدشان پرداخت نشود، اعتراض‌هایشان را گسترده‌تر خواهند کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    بدانیم بقای استبداد حاکم که ثروت ملی از جانی و مالی‌ را در ۸ جنگ که ایران را در آنها اسیر کرده میسوزاند با بقای ایران در تضاد است. با ما است برای بقای وطن استبداد را در باور و در عینیت نابود سازیم. شاد باشید. حمید