ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير کار ايران در خصوص انتصاب مرتضوی به مجلس فرا خوانده شد

<p>عبدالرضا شيخ&zwnj;الاسلامی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به دليل انتصاب سعيد مرتضوی به عنوان رئيس صندوق سازمان تأمين اجتماعی به مجلس فرا خوانده شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، شيخ&zwnj;الاسلامی روز سه&zwnj;شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ بايد در صحن علنی مجلس ايران حاضر شود و به پرسش&zwnj;های نمايندگانی که به انتصاب دادستان پيشين تهران در صندوق سازمان تأمين اجتماعی معترض هستند، پاسخ دهد.</p> <p>جمشيد انصاری يکی از نمايندگان مجلس ايران گفته است: &quot;وزير کار بايد توضيحاتی به مجلس ارايه کند و اگر اين توضيحات برای مخالفان قانع کننده باشد، وزير در مقام خود ابقا شده و در غير اين صورت عزل خواهد شد.&quot;</p> <p>زهره الهيان يکی ديگر از نمايندگان مجلس نيز گفته است: &quot;خواسته ما از احمدی&zwnj;نژاد اين است که در مقابل اراده نمايندگان مردم که به دنبال دفاع از حقوق ملت هستند بيش از اين مقاومت نکند، چرا که تمام اين اعتراضات در جهت تامين حقوق آرمانی ملت است.&quot;</p> <blockquote> <p>جمشيد انصاری يکی از نمايندگان مجلس ايران: وزير کار بايد توضيحاتی به مجلس ارايه کند و اگر اين توضيحات برای مخالفان قانع کننده باشد، وزير در مقام خود ابقا شده و در غير اين صورت عزل خواهد شد</p> </blockquote> <p>سعيد مرتضوی اواخر سال گذشته خورشيدی به عنوان مدير عامل جديد صندوق تأمين اجتماعی منصوب شد.</p> <p>پيش از اين انتصاب، ۱۵نماينده مجلس به محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران در مورد انتصاب سعيد مرتضوی به سمت مديرعاملی سازمان تأمين اجتماعی تذکر داده بودند.</p> <p>با این حال مرتضوی در تير ۱۳۹۰ گفته بود از تمامی اتهام&zwnj;های حوادث کهريزک &quot;تبرئه شده است&quot;. اما همان زمان غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور خبر تبرئه مرتضوی را رد کرد.</p> <p>بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی&zwnj;فر، محسن روح&zwnj;الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک بر اثر شکنجه کشته شدند.</p> <p>&quot;سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع&zwnj; دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی&zwnj;اکبر حيدری&zwnj;فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب&quot; سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.</p> <p>روح&zwnj;الامينی پيشتر هم گفته بود سعيد مرتضوی پس از دستور آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل&zwnj;کردن بازداشت&zwnj;گاه کهريزک، اين بازداشت&zwnj;گاه را &quot;به&zwnj;موقع تخليه نکرده است.&quot;<br /> آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای پس از انتشار خبرهايی درباره &quot;شکنجه&quot; بازداشت&zwnj;شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت&zwnj;گاه را صادر کرد.</p> <p>مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان &quot;متهم اصلی&quot; اين پرونده نام می&zwnj;برند.</p> <p>&nbsp;</p>

عبدالرضا شيخ‌الاسلامی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به دليل انتصاب سعيد مرتضوی به عنوان رئيس صندوق سازمان تأمين اجتماعی به مجلس فرا خوانده شد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، شيخ‌الاسلامی روز سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ بايد در صحن علنی مجلس ايران حاضر شود و به پرسش‌های نمايندگانی که به انتصاب دادستان پيشين تهران در صندوق سازمان تأمين اجتماعی معترض هستند، پاسخ دهد.

جمشيد انصاری يکی از نمايندگان مجلس ايران گفته است: "وزير کار بايد توضيحاتی به مجلس ارايه کند و اگر اين توضيحات برای مخالفان قانع کننده باشد، وزير در مقام خود ابقا شده و در غير اين صورت عزل خواهد شد."

زهره الهيان يکی ديگر از نمايندگان مجلس نيز گفته است: "خواسته ما از احمدی‌نژاد اين است که در مقابل اراده نمايندگان مردم که به دنبال دفاع از حقوق ملت هستند بيش از اين مقاومت نکند، چرا که تمام اين اعتراضات در جهت تامين حقوق آرمانی ملت است."

جمشيد انصاری يکی از نمايندگان مجلس ايران: وزير کار بايد توضيحاتی به مجلس ارايه کند و اگر اين توضيحات برای مخالفان قانع کننده باشد، وزير در مقام خود ابقا شده و در غير اين صورت عزل خواهد شد

سعيد مرتضوی اواخر سال گذشته خورشيدی به عنوان مدير عامل جديد صندوق تأمين اجتماعی منصوب شد.

پيش از اين انتصاب، ۱۵نماينده مجلس به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران در مورد انتصاب سعيد مرتضوی به سمت مديرعاملی سازمان تأمين اجتماعی تذکر داده بودند.

با این حال مرتضوی در تير ۱۳۹۰ گفته بود از تمامی اتهام‌های حوادث کهريزک "تبرئه شده است". اما همان زمان غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور خبر تبرئه مرتضوی را رد کرد.

بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک بر اثر شکنجه کشته شدند.

"سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب" سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.

روح‌الامينی پيشتر هم گفته بود سعيد مرتضوی پس از دستور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل‌کردن بازداشت‌گاه کهريزک، اين بازداشت‌گاه را "به‌موقع تخليه نکرده است."
آيت‌الله خامنه‌ای پس از انتشار خبرهايی درباره "شکنجه" بازداشت‌شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت‌گاه را صادر کرد.

مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان "متهم اصلی" اين پرونده نام می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    احمدی برادران دانشجو؟ را بخاطر پاداش انتخابات به پست و مقام و پول رساند و به سفارش جناحی ديگر مرتضوی معلوم الحال را مدير شرکت پولدار ديگري کرد.... مديريت جهاني وي تا به افتضاح کشاندن مملکت و ورشکستگی کامل ادامه دارد.....