ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع صدها تن از شهروندان کابل مقابل ارگ ریاست جمهوری در اعتراض به ناامنی

حرکت معترضان کاملاً خودجوش بود. دانشجویان دو دانشگاه هم به معترضان پیوستند. معترضان می‌گویند نیروهای امنیتی می‌بایست با تهاجم طالبان مقابله کنند.

صدها نفر از ساکنان کابل در یک حرکت خودجوش در اعتراض به بی‌توجهی نهادهای امنیتی افغانستان در برابر تهاجم طالبان به ولسوالی‌های غزنی و ارزگان به سوی ارگ ریاست جمهوری به راه افتادند. گروهی از دانشجویان دانشگاه کابل و پلی‌تکنیک کابل نیز با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ورودی‌های این دانشگاه‌ها مانع حضور استادان و شاگردان به کلاس‌ها شدند.

دوشنبه ۲۱ آبان/ ۱۲ نوامبر: تجمع صدها تن از شهروندان کابل مقابل ارگ ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به ناامنی

معترضان همزمان با حمله طالبان ولسوالی‌های غزنی و ارزگان از طریق شبکه‌های اجتماعی به اعتراض خود سازمان دادند. آن‌ها از دشت برچی به راه افتادند و بعد از طی کردن ۱۰ کیلومتر به میدان فواره آب در ارگ ریاست جمهوری رسیدند. این راهپیمایی ساعت ۱۰ شب گذشته به پایان رسید. معترضان همچنان مقابل ارگ ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه کابل و پلی‌تکنیک نیز در همبستگی با معترضان مقابل ورودی این دو دانشگاه تجمع کردند.

— Asif Dadgar (@asifdadgar) 12. November 2018

بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل تعداد معترضان را ۳۰۰ نفر اعلام کرده. به گفته این مقام مسئول مهم‌ترین درخواست معترضان تأمین امنیت ولسوالی‌های غزنی و ارزگان است.

پلیس راه‌هایی را که به ارگ ریاست جمهوری می‌انجامد، مسدود کرده است. معترضان می‌گویند پلیس با این کار قصد دارد مانع از گسترش تجمع معترضان مقابل ارگ ریاست جمهوری افغانستان شود.

معترضان اعلام کرده‌اند که آن‌ها تا زمانی که دولت برای مقابله با طالبان در ولسوالی‌های غزنی و ارگان نیرو اعزام نکند، به تجمع اعتراضی خود ادامه می‌دهند.

تاکنون در حملات طالبان به غزنی و ارگان دست‌کم ۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. دولت مرکزی افغانستان وعده داده که با تهاجم طالبان به غزنی و ارگان مقابله خواهد کرد.

جمعه گذشته (۱۸ آبان) اعضای شورای عالی صلح افغانستان در اجلاسی در مسکو با نمایندگان طالبان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این اجلاس اعضای شورای صلح افغانستان پیشنهاد محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای یک صلح پایدار را با نمایندگان طالبان یک بار دیگر در میان گذاشتند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، خواهان حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی افغانستان شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.