ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بانک مرکزی: سامانه جایگزین سوئیفت عملیاتی شده است

بانک مرکزی ایران در واکنش به خبرهای مربوط به قطع اتصال این بانک به سوئیفت اعلام کرد که سامانه جایگزین سوئیفت پیش‌بینی شده بود و اکنون عملیاتی شده است.

بانک مرکزی ایران در واکنش به خبرهای مربوط به قطع اتصال این بانک به سوئیفت اعلام کرد که این سامانه نقشی در نگهداری حساب‌ها و تسویه ارزی ندارد و با قطع خدمات سوئیفت خللی در مبادلات ارزی و تجارت خارجی پیش نخواهد آمد.

بانک مرکزی ایران

بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ خود آورده است: «سوئیفت صرفاً یک سامانه پیام‌رسانی بین بانک‌ها و مؤسسات در سطح بین‌المللی بوده و با توجه به احتمال قطع ارایه این خدمات، سامانه‌های جایگزین پیام‌رسانی از مدت‌ها پیش برای پوشش امکانات و خدمات سوئیفت پیش‌بینی، توسعه و عملیاتی شده اند.»

بانک مرکزی افزوده است: «با قطع ارایه خدمات سوئیفت به برخی بانک‌های داخلی، خللی در انجام مبادلات ارزی و فرایند تجارت خارجی پیش‌بینی نمی‌گردد و فعالان اقتصادی می‌توانند با اطمینان از خدمات تمام بانک‌های دارای مجوز ارزی برای امور بازرگانی خود استفاده نمایند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ارتباط بانک مرکزی ایران با خدمات پیام‌رسان بین بانکی، سوئیفت قطع شد. بر اساس اعلام سیگال مندلکر، معاون وزارت خرانه‌داری آمریکا، انجمن سوئیفت همچنین دسترسی بانک‌ها و موسسات مالی مشمول تحریم آمریکا را نیز قطع کرده است.

سامانه سوئیفت بخش عمده‌ای از تراکنش‌های مالی بین کشورهای جهان را به عهده دارد. پیش از توافق هسته‌ای، آمریکا در سال ۲۰۱۲ در چارچوب تحریم‌های اقتصادی علیه ایران سبب شد که سامانه سوئیفت ایران را از دسترسی به تراکنش‌های مالی این سامانه محروم کند و به این ترتیب کشورهای طرف معامله با جمهوری اسلامی حتی اگر می‌خواستند نمی‌توانستند طلب ایران را به حساب‌های بانکی در ایران واریز کنند. هفته گذشته استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر توصیه کرده بود که برای «حفظ ثبات و انسجام نظام مالی جهان» بهتر است که سامانه سوئیفت اتصال بانک مرکزی ایران را به تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.