ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند

کارگران شعار دادند: «کارگر می‌میرد/ ذلت نمی‌پذیرد» و در نوشته‌ای از فرماندار شوش خواستند تا به نانوایان دستور بدهد که به کارگران نان قرضی بدهند.

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برای نهمین روز پیاپی اعتصاب کردند. آنها این بار از محل کار تا مقابل ساختمان فرمانداری راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی بر نیشکر هفت‌تپه شدند.

تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش، استان خوزستان،۲۲ آبان ۱۳۹۷

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، شماری از کارگران این مجتمع کشت و صنعت سه‌شنبه ۲۲ آبان برای نهمین روز پیاپی اعتصاب و تجمع کردند. آنها نخست در محل کار جمع شدند و پس از آن مسیر کارخانه تا ساختمان فرمانداری شوش را راهپیمایی کردند.

کارگران مقابل ساختمان فرمانداری شعار دادند: «کارگر می‌میرد/ ذلت نمی‌پذیرد». «نه اسدی، نه بیگی/ شرکت بشه دولتی و ما اهل کوفه نیستیم/ گرسنه‌ایم، گرسنه» از دیگر شعارهای کارگران در مسیر راهپیمایی و تجمع بود.

آنها همچنین چندین پلاکارد همراه خود داشتند. در یکی از پلاکاردها از فرماندار شوش خواسته شده بود که به نانوایان شوش دستور بدهد تا به کارگران نان قرضی بدهند.

چندی پیش یک تصویر از اطلاعیه‌ای در یک نانوایی در شوش منتشر شد که نوشته بود از دادن نان قرضی به کارگران نیشکر هفت‌تپه معذور است.

کارگران نیشکر هفت‌تپه که دستمزد چهار ماه گذشته‌شان پرداخت نشده، بر روی یک پلاکارد دیگر به خصوصی‌سازی این مجتمع کشت و صنعت اعتراض کردند و نوشتند: «وزیر محترم دولت تدبیر و امید؛ نبض هفت‌تپه در حال توقف است. این است نتیجه واگذاری شرکت به بخش خصوصی.... کلاهبرداری، اختلاس و بیکاری ۶۰۰۰ کارگر».

آنها در یک پلاکارد دیگر هم نوشتند: «نه رستمی، نه بیگی، شرکت بشه دولتی».

  • یک ویدئو از تجمع کارگران مقابل فرمانداری شوش:

دور تازه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان امسال پس از آن آغاز شد که خبرهایی مبنی بر اختلاس و متواری شدن مدیران این شرکت منتشر شد. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، به نقل از منابعی که نامشان فاش نشد، گزارش کرد: نام مدیران نیشکر هفت‌تپه در لیست متخلفان ارزی قرار دارد. دادستان تهران هم بدون افشای نام، گفت که مدیر یک شرکت در استان خوزستان متواری شده است.

یکی از کارکنان بخش اداری نیشکر هفت‌تپه نیز تائید کرد که نمی‌داند «مدیران این شرکت کجا هستند، دستگیر یا متواری شده‌اند؟».

اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه هم ۱۷ آبان گفت که مسئولان دولتی و قضایی به پیگیری‌های کارگران در باره وضعیت مالکان شرکت هیچ پاسخی نداده‌اند.

به دنبال این مسئله کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار خلع ید از مالکان این شرکت شدند. بخشی گفت که خواسته کارگران «خودگرانی کارخانه و یا اداره آن زیر نظر شورای کارگران است».

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه سال ۱۳۹۴ به دو شرکت «زئوس» و «آریاک» واگذار شده است. از آن زمان کارگران چندین مرتبه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها، اخراج کارگران، تبدیل قراردادهای ثابت به قرارداد موقت و اقدام مدیران برای فروش زمین‌های کشاورزی این مجتمع اعتصاب کردند.

شمار کارگران نیشکر هفت‌تپه حدود ۶۰۰۰ تن اعلام شده است. اعتراض‌های کارگری طی سال‌های گذشته به بازداشت و صدور حکم زندان برای برخی از فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه انجامیده است.

به گفته کارگران، طی روزهای گذشته همزمان با آغاز دور تازه اعتراضات، برخی از آنان به اداره اطلاعات احضار شده‌اند. اسماعیل بخشی نیز با انتشار یک متن از احضار و تهدید کارگران خبر داد. او نوشته که از کارگران خواسته شده تا از او و نمایندگان کارگری دوری کنند.

در همین زمینه:

اعتراضات: تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه برای هشتمین روز پیاپی ادامه یافت

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.