ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهارمین روز اعتراض کارگران فولاد اهواز: «نه قاضی، نه دولت، نیستند به فکر ملت»

کارگران فولاد اهواز مقابل ساختمان استانداری شعار دادند: «فولاد، هفت‌تپه/ کارگران متحد» تا به فراخوان همبستگی کارگران نیشکر هفت‌تپه پاسخ بدهند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای چهارمین روز پیاپی مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. آنها شعار دادند: نه قاضی، نه دولت/ نیستند به فکر ملت». در این تجمع اعتراضی کارگران در پاسخ به کارگران نیشکر هفت‌تپه شوش فریاد زدند: «فولاد، هفت‌تپه/ کارگران متحد». کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز در شوش همین شعار را تکرار کردند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز، ۲۱ آبان ۱۳۹۷،

کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز سه‌شنبه ۲۲ آبان بار دیگر مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. به گفته کارگران، خط تولید این کارخانه بار دیگر تعطیل شده و دستمزد سه ماه گذشته کارگران پرداخت نشده است.

در یک ویدئو از تجمع کارگران مقابل ساختمان استانداری، یکی از کارگران خطاب به همکاران معترض خود می‌گوید: این کارگران هستند که می‌توانند گروه ملی فولاد را نگه دارند. او می‌گوید: استاندار قول داد که مواد اولیه برای تولید تامین کند اما زنبورهای آدمخوار را سراغ کارخانه فرستاد تا آهن‌های آن را هم ببرند. این کارگر از دیگر کارگران می‌خواهد که متحد و کنار هم قرار بگیرند و اجازه ندهند فولاد اهواز تعطیل شود.

کارگران در اعتراض به تهدید معترضان به بازداشت و تشکیل پرونده قضایی برای همکاران خود نیز شعار دادند: «نه تهدید، نه زندان/ دیگه فایده نداره».

استاندار خوزستان شامگاه دوشنبه ۲۱ آبان گفت که باید تمهیداتی برای پرداخت معوقات مزدی کارگران فولاد اهواز اندیشیده شود.

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران برای افتتاح چند پروژه عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است.

جهانگیری هنگام ورود به خوزستان گفته بود که دولت چاره‌ای جز خصوصی‌سازی ندارد و از بخش خصوصی خواسته بود تا با تمام توان «وارد صحنه شود».

  • یک ویدئو از اعتراض امروز کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

فولاد اهواز از مجموعه شرکت‌های امیرمنصور آریا (مه‌آفرید خسروی) است که پس از اعدام او به بانک ملی، قوه قضائیه، مالک خصوصی و دوباره بانک ملی واگذار شده است.

مقام‌های دولتی بانک ملی را مسئول پرداخت دستمزدها و فعال سازی خط تولید کارخانه معرفی کرده‌اند اما این بانک حاضر به تامین منابع مالی دستمزد معوق کارگران و خرید مواد اولیه برای ادامه تولید نیست.

تابستان امسال پس از اعتراض کارگران، با تامین مواد اولیه تولید در این واحد صنعتی از سر گرفته شد، اما پس از یک دوره زمانی کوتاه بار دیگر متوقف شد.

کارگران فولاد اهواز طی روزهای گذشته در دور تازه اعتراضات خود، خواستار کوتاه شدن «دست‌های مافیایی که مانع تولید است»، شده‌اند. آنها دوشنبه ۲۱ آبان هنگام عبور از مقابل ساختمان سپاه پاسداران در اهواز شعار دادند: «مرگ بر مافیا».

کارگران در تجمع سه‌شنبه نیز بار دیگر خواستار قطع شدن دست‌های مافیایی که تولید در گروه ملی فولاد اهواز را متوقف کرده، شدند و شعار دادند: «دشمن ما همینجاست/ دروغ میگن امریکا است».

شمار کارگران فولاد اهواز حدود سه هزار تن گزارش شده است. شماری از این کارگران طی ماه‌های گذشته به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی  بازداشت و یا به نهادهای امنیتی و قضایی احضار شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.