ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حماس تهدید کرد حملات موشکی به اسرائیل را گسترش می‌دهد

وسیع‌ترین و شدیدترین درگیری بین اسرائیل و حماس از سال ۲۰۱۴ تاکنون. جهاد اسلامی به ساکنان برشوا و اشدود هشدار داده است که منازل خود را ترک کنند.

وسیع‌ترین و شدیدترین درگیری بین اسرائیل و حماس از سال ۲۰۱۴ تاکنون همچنان ادامه دارد. حماس از روز گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ راکت و موشک به اسرائیل پرتاب کرده و ارتش اسرائیل هم بیش از ۱۰۰ نقطه از غزه را هدف حملات هوایی قرار داده است. شاخه نظامی حماس سه‌شنبه ۲۲ آبان/ ۱۳ نوامبر اسرائیل را تهدید کرد که شهرهای اشدود و برشبا را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد.

در وسیع‌ترین و شدیدترین درگیری بین اسرائیل و حماس از سال ۲۰۱۴ تاکنون اسرائیل مناطقی در غزه را با خاک یکسان کرد

درگیری بین اسرائیل و حماس بعد از سوءقصد به جان نور برکه، یکی از فرماندهان گردان‌های القسام آغاز شد. اسرائیل و حماس اعلام کرده‌اند که در ادامه درگیری‌ها در روز سه‌شنبه ۲۲ آبان/ ۱۳ نوامبر از هر دو طرف عده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در درگیری‌های روز سه‌شنبه ۷ نفر از جمله چند شبه‌نظامی کشته شده‌اند. ساکنان غزه در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از چندین ساختمان را منتشر کرده و گفته‌اند که این عمارت‌ها در اثر بمباران‌های هوایی ارتش اسرائیل با خاک یکسان شده‌اند.

جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری سه‌شنبه ۲۲ آبان/ ۱۳ نوامبر خود اعلام کرد که «تروریست‌ها» از سال ۲۰۱۴ تاکنون شدیدترین حملات موشکی خود به اسرائیل را آغاز کرده‌اند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل از بعد از ظهر دوشنبه تاکنون حماس بیش از ۴۰۰ راکت و موشک به اسرائیل شلیک کرده است. کونریکوس اعلام کرد که ارتش اسرائیل موفق شده تعداد زیادی از موشک‌های حماس را با سامانه «سپر گنبد آهنین» دفع کند. اما برخی از موشک‌ها و راکت‌ها به هدف‌هایی در مناطق اسرائیلی اصابت کرده است.

جنگنده‌های شکاری اسرائیل نیز در این مدت بیش از ۱۰۰ نقطه از نوار غزه را بمباران کرده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرده که در این بمباران‌ها برخی از نقاط استراتژیک حماس منهدم شده است. روز گذشته ارتش اسرائیل ساختمان شبکه تلویزیونی الاقصی را با خاک یکسان کرد. بنا به گفته جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل، شاخه نظامی حماس از ساختمان این شبکه تلویزیونی به عنوان قرارگاهی برای نیروهای اطلاعاتی خود استفاده می‌کرد.

ارتش اسرائیل همچنین سه‌شنبه ۲۲ آبان/ ۱۳ نوامبر اعلام کرد که ناوهای اسرائیلی تعداد زیادی انبار مهمات حماس و کارگاه‌های تولید موشک در غزه را منهدم کرده است.

باسم نعیم، یکی از مقامات بلندپایه حماس گفته است:

«این اسرائیل بود که درگیری‌های اخیر را آغاز کرد. اسرائیل به تلاش‌ها و تفاهم‌ها برای برقراری آرامش در مرز احترام نمی‌گذارد. اسرائیل باید مسئولیت این اقدامات جنون‌آمیز را به عهده بگیرد.»

این مقام حماس در ادامه سخنانش افزود:

«غزه همچنان آرامش و آینده‌ای بهتر است.»

ابو حمزه، سخنگوی بریگاردهای القدسِ جهاد اسلامی به ساکنان برشوا و اشدود هشدار داده است که منازل خود را ترک کنند.

مصر از اسرائیل خواسته است بمباران‌های هوایی را خاتمه دهد و با فلسطینی‌ها وارد گفت وگو شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از آغاز درگیری‌ها تاکنون سکوت پیشه کرده است.

از مارس/ فروردین سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی در اعتراضات در مرز با اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند. تک‌تیراندازهای اسرائیلی با هدف قرار دادن پای معترضان، شمار زیادی از جوانان فلسطینی را علیل کرده‌اند. ساکنان غزه همچنان در حصر به سر می‌برند. سازمان ملل اعلام کرده که غزه به دلیل کمبود امکانات کافی جایی برای زندگی نیست.

با پادرمیانی قطر، مصر و سازمان ملل این امید به وجود آمده بود که در غزه صلح برقرار شود. پنجشنبه هفته گذشته هم اسرائیل با کمک نقدی ۱۵ میلیون دلاری قطر برای پرداخت حقوق کارمندان فلسطینی در غزه موافقت کرد. در غزه دو میلیون نفر از فلسطینیان سکونت دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.