ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل خواهان دسترسی وکیلان و خانواده‌ها به صدها عرب بازداشتی اهواز شد

عفو بین‌الملل می‌گوید از سرنوشت ۶۰۰ نفری که در اهواز بازداشت شده‌اند و بیم اعدام آن‌ها می‌رود نگران است.

عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که سرنوشت بازداشت‌شدگان در اهواز نگران است و از مقامات جمهوری اسلامی خواست به وکیلان و خانواده‌ها اجازه دهد به بازداشتی‌ها دسترسی داشته باشند.

عفو بین‌الملل (عکس: آرشیو)

عفو بین‌الملل سه‌شنبه ۲۲ آبان با انتشار گزارشی به نقل از فعالان عرب اهوازی اعلام کرده که بعد از حمله تروریستی ۳۱ شهریور به رژه نظامی در اهواز ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. از میان این افراد تاکنون ۲۲ نفر از جمله یک فعال مدنی به نام محمد مومنی تیماس اعدام شده‌اند.

بنا به اطلاعاتی که سازمان عفو بین‌الملل به دست آورده احمد حیدری نیز که بعد از حمله به رژه اهواز بازداشت شده بود اعدام شده است. حیدری از طریق سرامیک‌فروشی زندگی‌اش را می‌گذراند. خانواده او که از او بی‌اطلاع بودند، دو روز قبل به وزارت اطلاعات احضار شدند. مقامات وزارت اطلاعات به خانواده حیدری اعلام کرده‌اند که او ۱۷ آبان اعدام شده است.

استاندار خوزستان خبر اعدام ۲۲ نفر در اهواز را تکذیب کرده است. غلامرضا شریعتی گفته است بازداشت‌شدگان تفهیم اتهام شده‌اند.

مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل یادآوری کرده که از محل نگهداری بازداشت‌شدگان هیچگونه اطلاعی در دست نیست و تکذیب کلی استاندار خوزستان سبب آرامش خانواده‌های بازداشت‌شدگانی که بیم اعدام آن‌ها می‌رود نخواهد شد.

فیلیپ لوتر همچنین اعلام کرده که دشوار می‌توان تصور کرد محاکمه بازداشت‌شدگان عادلانه برگزار شده و به آن‌ها فرصت درخواست تجدید نظر در احکام صادره داده شده باشد.

عفو بین‌الملل از مقامات جمهوری اسللامی خواسته است محل نگهداری کلیه بازداشت شدگان را اعلام کرده و به وکلا و خانواده‌ها اجازه دهد به بازداشتی‌ها دسترسی داشته باشند.

حمله شنبه ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز بعد از حمله همزمان ۱۷ خرداد داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در سال‌های اخیر بوده است. در این حمله ۲۶ نفر کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند.

ابتدا گروه الاحواز مسئولیت حمله شنبه ۳۱ شهریور به رژه نظامی در اهواز را به عهده گرفت اما سپس این مسئولیت را پس گرفت. یک روز بعد گروه دولت اسلامی فیلمی از سه نفر در یک خودرو منتشر کرد با این ادعا که آن‌ها از مهاجمان به رژه نظامی در اهواز بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farib Mohammadi

    خواستار روشن شدن وضعیت ۲۲ فعال عرب