ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بی‌اعتنایی تشکل‌های اصول‌گرا به مانیفست «نواصول‌گرایی» قالیباف

محمد باقر قالیباف و حلقه‌ای از اطرافیانش راه و روش تازه‌ای برای اصول‌گرایی پیشنهاد داده‌اند. جامعه روحانیت مبارز، جمنا و موتلفه بی‌اعتنا ماندند.

«جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی» - گروهی از اصولگرایان در حلقه محمد باقر قالیباف از «مانیفست نواصولگرایی» رونمایی کرده‌اند. جامعه روحانیت مبارز، جمنا و مؤتلفه اسلامی تلویحاً اعلام کرده‌اند که مانیفست قالیباف را به رسمیت نمی‌شناسند.

مراسم رونمایی از مجسمه قالیباف در حضور او و حسن خمینی و غلامعلی حداد عادل،‌ شهریور ۹۶

محسن پیرهادی دبیرکل تشکل قالیباف درباره راه و روشی که آن‌ها به اصول‌گرایان پیشنهاد داده‌اند گفته است: «می‌خواهیم بنای جدیدی را بر مبنای گذشته گفتمان اصولگرایی بنا کنیم و شاخص مردم‌باوری را به‌عنوان تاکتیک در نظر گرفته‌ایم.»

غلامرضا مصباحی‌مقدم اعلام کرده که مانیفست نواصول‌گرایی در جلسات هفتگی جامعه روحانیت مبارز مطرح نشده. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به ایسنا گفته است: «شما این مانیفست را دیده‌اید؟ ما که ندیده‌ایم و در جریان آن نیستیم.»

حمیدرضا ترقی نیز اعلام کرده که موتلفه مانیفست نواصولگرایی را به بحث نگذاشته است. عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی به ایسنا گفته است: «چیز تازه‌ای در آن نیست. همان گرایش به جوانان و تغییر گفتمان اصولگرایی و به‌روزکردن گفتمان است که مطرح شده.»

سید محمد حسینی سخنگوی جمنا هم در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا اعلام کرده که راه و روش پیشنهادی قالیباف در جلسات آن‌ها مطرح نشده.

پیش از این، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در دو نوبت درباره طرح موضوع «مانیفست نواصولگرایی» به رسانه‌ها گفته بود: «من هنوز تسلطی بر محتوای این مانیفست ندارم و مشخص نیست که این مانیفست چه حرف تازه‌ای دارد. اینکه می‌تواند مانیفستی برای همه اصولگرایان باشد یا نه و اینکه همه می‌توانند بر آن تمرکز کنند و توافق داشته باشند، باید منتظر ماند و دید.»

محمدباقر قالیباف در نامه‌ای سرگشاده که تیر ۹۶ منتشر شد ضمن نقد دولت، از اختلاف‌های خود با جریان اصول‌گرا پرده برداشته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.