ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاهده درآمد امام‌زاده‌ها با یک کلیک

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر از طراحی گام به گام سامانه‌ای داد که از طریق آن هر شهروند بتواند به طور شفاف با یک "کلیک" از میزان درآمد یک موقوفه یا امامزاده اطلاع پیدا کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر از طراحی گام به گام سامانه‌ای داد که از طریق آن هر شهروند بتواند به طور شفاف با یک "کلیک" از میزان درآمد یک موقوفه یا امامزاده و چگونگی هزینه‌کرد آن اطلاع پیدا کنند.

صنعت امام‌زاده‌سازی در ایران: ۸۱۵۱ امام‌زاده با شجره‌نامه و تعداد بی‌شماری بقعه جعلی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مصطفی حسینی در همایشی در سمنان اظهار کرد که سیاست جدید این سازمان و برنامه مسوولانش "شفافیت سازی"در خصوص موقوفات کشور خواهد بود:

«انتظار می رود که حتی روسای شهرستانی اوقاف به صورت ماهانه عملکرد خود را به مردم و رسانه اعلام کنند چرا که اگر شفافیت نباشد نباید انتظار داشته باشیم که مردم مالی را عمر خود را صرف به دست آوردن آن کردند را صرف ایجاد موقوفات جدید کنند».

سازمان اوقاف و امور خیریه زیر نظر علی خامنه‌ای رهبر ایران اداره می‌شود و مسئله نامشخص بودن درآمد اماکن مذهبی و سهم سازمان اوقاف و امور خیریه از این درآمدها فشارهایی را بر روی این سازمان ایجاد کرده است. احمد شرفخانی، معاون فرهنگی این سازمان اعلام کرده بود میزان درآمد سالانه سازمان اوقاف و امور خیریه از  ۸ هزار و ۱۵۱ «امامزاده»‌ای که  در ایران به ثبت رسیده‌اند «ناشفاف» است. تابستان سال گذشته نیز گروهی از نمایندگان مجلس پس از اینکه این سازمان بودجه‌ای هفت‌هزار میلیارد تومانی از دولت درخواست کرده بود، خواستار «تحقیق و تفحص» از سازمان اوقاف و امور خیریه شده بودند. اما سازمان اوقاف اعلام کرده بود که ۵۲ درصد امام‌زاده‌ها «درآمدزایی» ندارند و از هدایا و نذورات سهمی نبرده‌اند. از سوی دیگر ولی‌الله عادلی مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف نیز خبر از ممنوعیت ساخت امامزاده جدید داد که به گفته او این ممنوعیت با هدف مبارزه با خرافات انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    آیا سرکت سهامی جمهوری اسلامی و شرکاء قصد ندارد امامزادگان محترم و محترمه را هم خصوصی سازی کند و عواید امامزادگان را به صورت سهمبری بین دولت و بخش خصوصی توزیع کند؟ تصور میکنم بخش خصوصی هم می باید از این تجارت بزرگ سهمی ببرد! حداقل زمانی که دانشگاه ها و مدارس و آمبولانس ها و درمانگاه ها و بیمارستان ها و ... را همگی تجاری سازی کرده و نابود کردید، این آخرین منبع تولید درآمد تجاری نشده را هم دربیابید!

  • آذرین

    بهتر نیست که آن ««۵۲ درصد امام‌زاده‌ها که «درآمدزایی» ندارند و از هدایا و نذورات سهمی نبرده‌اند.»» را تعطیل کنند و اداره آن را به اشخاص داوطلبی که فی سبیل الله و بدون درخواست مزد حاضر به انجام امور سرپرستی این اماکن هستند بسپارند؟؟