ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش اعتراضات نیشکر هفت‌تپه: امام جمعه هم بی‌نصیب نماند

کارگران تابوت نمادین نیشکر هفت‌تپه را در شوش تشییع کردند، در مصلی شعار دادند «این همه لشگر آمده/ به عشق کارگر آمده» و مانع سخنرانی امام جمعه شوش شدند.

صدها کارگر مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در دوازدهمین روز اعتراض، پس از راهپیمایی در شهر شوش به مصلی – محل برگزاری نماز جمعه رفتند. کارگران از خانواده‌ها خواستند که شنبه ۲۶ آبان فرزندانشان را به مدرسه نفرستند و به کارگران معترض بپیوندند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه تابوت نمادین این کارخانه را در شوش تشییع کردند و به محل برگزاری نمازجمعه رفتند. ۲۶ آبان ۱۳۹۷

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه صدها کارگر نیشکر هفت‌تپه جمعه ۲۵ آبان برای دوازدهمین روز پیاپی تجمع کردند. کارگران که روزهای گذشته مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند، این بار تابوت نمادین نیشکر هفت‌تپه را بر دوش خود حمل کردند و شعار دادند: «عزا عزا است امروز/ کارگر بیچاره صاحب عزا است امروز».

یکی کارگر زن نیز در تجمع کارگران از آن گروهی از کارگران که اجازه نمی‌دهند زنانشان به معترضان بپوندند، خواست که بگذارند زنان نیز به راهپپیمایی بیایند.

او گفت: سفره کارگرانی که در هوای شرجی مرداد کار کرده‌اند، حالا خالی است و آنها گرسنه‌اند و برای همین هم در خیابان سینه می‌زنند.

او ادامه داد: «آیا مسئولان حکومتی، مسئولان شرکت و شهر شوش از سفره خالی کارگران خجالت نمی‌کشند؟».

  • یک ویدئو از سخنرانی این کارگر زن را در ادامه ببینید:

کارگران نیشکر هفت‌تپه پس از راهپیمایی در خیابان‌های شوش در محل برگزاری نمازجمعه تجمع کردند. آنها در طول مسیر شعار دادند: «مرگ بر ستمگر/ درود بر کارگر».

اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران نیز در مقابل مصلی گفت که کارگران اینجا جمع شده‌اند تا صدای اعتراض خود را به همه برسانند.

بخشی نیز از کارگران خواست که خانواده‌هایشان را همراه خود بیاورند و شنبه ۲۶ آبان فرزندانشان را به مدرسه نفرستند.

کارگران در محل برگزاری نمازجمعه  به صورت نمادین طبل و سنج زدند و یکصدا فریاد زدند: «عزا عزا است امروز/ کارگر بیچاره صاحب عزا است امروز».

آنها از امام جمعه شوش خواستند که در کنار کارگران بایستد و خطبه‌های نمازجمعه را حق طلبی و تظلم خواهی آنان را فریاد بزند.

اتحادیه آزاد کارگران هم گزارش کرد؛ کارگران پس از باز شدن درهای مصلی به داخل رفتند و با سر دادن شعار «حسین حسین شعارشون/ دزدی افتخارشون، کارگر می‌میرد/ ذلت نمی‌پذیرد» مانع سخنرانی امام جمعه شوش شدند.

  • یک ویدئو از حضور کارگران در مصلی شهر شوش:

کارگران همچنین در محوطه مقبره «دانیال» شوش – یکی از زیارتگاه‌های مذهبی این شهر- به شکل نمادین عزاداری کردند و شعار دادند: «کارگر می‌میرد/ ذلت نمی‌پذیرد».

یک ویدئو دیگر از حضور کارگران در نمازجمعه را ببینید، کارگران شعار دادند: «این همه لشگر آمده/ به عشق کارگر آمده»امام جمعه شوش هم تنها با بیان اینکه «مشکلات کارگران پیگیری می‌شود»، از آنها خواست که بگذارند نمازجمعه برگزار شود.

آنها پنجشنبه ۲۴ آبان نیز درخیابان‌های شوش راهپیمایی کردند و اعتراض خود را به بازار شوش کشاندند.

در این تجمع نیز یکی از کارگران گفت که کارگران برای امرار معاش از دیگران پول قرض کرده‌اند و حالا طلبکاران هر شب به آنها فشار می‌آورند.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان امسال بار دیگر پس از آنکه خبرهایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مدیران این شرکت انتشار یافت، آغاز شد.

خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، نیز در همین رابطه گزارش کرد که نام مدیران نیشکر هفت‌تپه در فهرست متخلفان ارزی قرار دارد. دادستان تهران بدون افشای نام گفت که مدیر یک شرکت در خوزستان که طی سال‌های گذشته چندین میلیارد تسهیلات دریافت کرده، متواری است.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بزرگترین کارخانه تولید شکر در ایران است که سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد.

شمار کارگران این شرکت چهار هزار تا شش هزار نفر در فصل‌های مختلف سال گزارش شده است.

کارگران معترض که دستمزد چهار ماه گذشته‌شان پرداخت نشده، خواستار خلع ید از مالکان خصوصی هستند. آنها در اعتراضات چند روز گذشته بارها بر این خواسته و مالکیت دولتی شرکت تاکید کرده‌اند.

اسماعیل بخشی ۱۷ آبان اداره شورایی و خودگرانی کارخانه را راهکار جایگزین کارگران عنوان کرد. او گفت که آلترناتیو ما اداره شورایی کارخانه است اما اگر به هر دلیلی گفتند که امکان اداره خودگران شرکت وجود ندارد، به هیچ وجه نباید شرکت بار دیگر به بخش خصوصی واگذار شود.

او گفت که حتی در صورت مالکیت دولت بر شرکت، باید تمامی مراحل اداره امور زیر نظر شورای کارگران باشد.

مسئولان دولتی در واکنش به اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه سکوت کرده‌اند. تنها استاندار خوزستان ۲۲ آبان گفت که برای پرداخت مطالبات کارگران باید تمهیداتی اندیشه شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سرکوب هفت تپه اغاز شد

    فوری فوری فوری سرکوب اغاز شد همکنون خبردار شدیم یگانهای ضد شورش وارد هفت تپه شدن برای جلوگیری از اعتصابات به حقمون. پس همکاران عزیز لطفا فردا همگی در محل کار حاظر شوید و تجمع خود را از داخل شرکت اغاز میکنیم راس ساعت ۸ روبروی درب اداره حراست کانال رسمی کارگران هفت تپه. شنبه ۲۶ ابان ۹۷ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.

  • سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

    باسلام ودرودخدمت شیرمردان وشیرزنان هفت تپه قهرمان امروز جمعه ۲۵ آبان ماه همکاران عزیز در مقابل مصلی شهرستان شوش، نمایش اقتدار و اتحاد و همدلی را به تمام دنیانشان دادید. واقعا زبان قاصر است ازاین همه همدلی ویکپارچگی وب ه احترام این مردم بابصیرت وحق طلب باید از جای خود بلند شد و کلاه از سر برداشت و سر تعظیم فرود آورد. یک تشکر ویژه از بانوان غیرتمندی که امروز هم همچون روزهای گذشته دوشادوش برادران خود در این راهپیمایی حضور داشتند و همچنین یک دعوت ویژه ازسایر بانوان می کنیم که فردا همراه بابرادران وهمسران وپدران خود و همراه با بچه ها حضور داشته باشند تا روحیه بخش خانواده های خود باشند. احسنت بر این کارگران متمدن هفت تپه. امروز چهارمین روز تجمع مقابل فرمانداری شوش و همچنین حرکت مسالمت آمیز در بازار شوش بود، همه چیز مسالمت آمیز انجام شد و نه خون ازدماغ کسی آمد و نه به کسی یا ارگانی توهین‌ شد و بازهم خط بطلانی کشیدند بر کسانی که کارگران را خشونت طلب معرفی می کنند. بازهم یک گِله می کنیم ازهمکارانی که دراین چند روز بنا به هردلیلی ازحضور در این تجمعات قانونی و مسالمت آمیز خودداری کرده اند. یه تشکر ویژه هم ازبازاریان وکسبه ومردم شوش می کنیم که امروزهمراه باکارگران هفت تپه حضور داشتند و یا قلبشان به عشق ما کارگران تپید. فرداشنبه ۲۶ آبان ماه باز هم ثابت قدم تر از همیشه درب فرمانداری تجمع خواهیم کرد و ازتمام همکاران عزیز خواهشمندیم این بار همراه با خانواده های خود تشریف بیاورند. صبح پیروزی نزدیک است. زنده بادکارگر زنده باداتحاد ‌ ‌‌‌‌‌‌ زنده بادهفت تپه کانال رسمی کارگران هفت تپه. جمعه ۲۵ ابان ۹۷

  • بدون حضور فعال زنان به ناکجا آباد می رسیم

    در دور ه های گذشتهء سالهای ۸۶ و ۸۷, از اولین روز های اعتراض و اعتصاب در هفت تپه, کارگران زن و همسران کارگران در صف مقدم مبارزه بوده و این حضور نیروی طبقاتی مبارزه را دوچندان کرده است. امروز ۲۳ آبانماه ، بار دیگر شیر زنان مبارز و آگاه با حضور خود در تجمع کارگران نیشکر هفت تپه – مقابل فرمانداری شوش – با سخنرانی شجاعانه، پرمحتوا و انرژی بخش ، عزم و اراده جمعی کارگران را بیشتر کرد. باید باور داشت بدون حضور فعال زنان، مبارزه سر از ناکجا آباد در خواهد آورد. مبارزه برای مطالباتی که خاصه زنان است باید با مبارزه روزانه کارگران گره بخورد و این امر تنها با یک نگاه طبقاتی امکان پذیر است. ما بعنوان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ، سپاس خود را نثار زن سخنران می کنیم که مستحکم ، با شهامت و آگاهانه به دفاع از مبارزات جاری پرداخت و به درست خواستار اتحاد و همبستگی سراسری کارگران شد. درود بی پایان نثار شما باد. مهر بانوی گرامی. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

  • بدون حضور فعال زنان به ناکجا آباد می رسیم

    #هفت_تپه #اعتصاب_سراسری_اتحاد #همبستگی #زنان_نیمی_از_جامعه_هستند کارگران؛ هم زنجیران؛ زنان نیمی از جامعه هستند. زنان بعنوان نیمی از جامعه با داشتن ستم های مختلف ، مصمم و با اراده، در امر مبارزه، همیشه در صف اول قرار داشته اند. زنان کارگر نه تنها به مانند کارگران مرد در محیط کار استثمار و مورد بی حقوقی ،تبعیض و استثمار قرار می گیرند، بلکه به دلیل زن بودن، هم مورد ستم جنسی قرار می گیرند. زنان آگاه و پیشرو همیشه در عرصه مبارزه پیش قدم بوده و هر کجا که حضور داشته اند، با ارائه مباحث جدی و عمیق نشان داده اند نه “کمتر” هستند و نه “ضعیفه” بلکه انسانهایی که جامعه طبقاتی ستم های گوناگونی را بر آنان تحمیل کرده است؛است؛ اما این ستم و فرهنگ عقب مانده باعث نشده است که زنان کارگر و همسران کارگران دست از مبارزه بردارند. هر چند زنان، داری خواسته ها و مطالبی هستند که خاصه زنان می باشد, از جمله داشتن حق پوشش اختیاری،حق طلاق ،حق انتخاب و…اما در نهایت مبارزه طبقاتی کارگران بدون حضور فعال زنان کارگر و زحمتکش غیر ممکن خواهد بود. زنانی که خود نان آور خانواده هستند مستقیما مورد استثمار قرار می گیرند و آنجا که بعنوان همسر و مادر، در خانه داری (کار بی اجر و مزد) مشغول کار هستند، مورد ستم و اجحاف قوانین سرمایه داری قرار می گیرند. زنان کارگر و همسران کارگران در نیشکر هفت تپه بارها به اثبات رسانده اند که بدون حضور چشم گیر آنان مبارزه به سادگی به پیش نخواهد رفت.

  • #پیام_ارسالی_از_محل_اعتصا

    با سلام دوستان و همکاران عزیز امروز هم گل کاشتید هر روز با شکوه تر از دیروز واقعا دست مریضاد. بار دیگر جا دارد از حضور کلیه پرسنل و سرپرستان ادارات زیر به خاطر حضور حداکثری تشکر نماییم. مدیریت بازرسی کارخانه تجهیزات بانک ماشینالات حراست آتش نشانی بهداشت کشاورزی مهندسی خدمات و پشتیبانی مهندسی تاسیسات حقوقی کیفری مخابرات فناوری اطلاعات امور اداری رفاهی خوراک دام تربیت بدنی امور مالی روابط عمومی ترابری بازرگانی غیرنیشکری تحقیقات تاکستان زیر مجموعه کشاورزی و کلیه عزیزانی که این حق خواهی را همراهی کردند. هفت تپه باید زنده بماند برای نسل های بعد همانطور که برای ما مانده است درود بر شرف و غیرت همه شما. خدا با ماست... لازم به ذکر است تشکری هم بکنیم از مدیر محترم کارخانه مهندس بهاری و کشاورزی مهندس رازیان که در حال حاضر در جمع کارگران میباشند. انشالله که دیگر مدیران از خواب بیدار شده و این حرکت را همراهی نمایند کانال رسمی کارگران هفت تپه. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه. جمعه ۲۵ ابان ۹۷