ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران «پروژه امنیتی سندیکاسازی دولتی» را محکوم کرد

اعضای سندیکای شرکت واحد در بیانیه‌ای برگزاری مجمع عمومی با حمایت نهادهای امنیتی و وزارت کار را «پروژه امنیتی و ضدکارگری» دولت جمهوری اسلامی توصیف کرده‌اند.

اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در اعلامیه‌ای نسبت به «پروژه امنیتی سندیکاسازی دولتی» هشدار دادند و گفتند برای برگزاری دومین مجمع عمومی مستقل سندیکا تلاش خواهند کرد.

جلسه اعضای سندیکای شرکت واحد، جمعه ۲۵ آبان ــ منبع: کانال تلگرامی سندیکا

اعضای سندیکای مستقل کارگران اتوبوس‌رانی تهران، جمعه ۲۵ آبان نشست جدیدی برگزار کردند تا به «بررسی راهکارها برای برگزاری مجمع عمومی مستقل» بیندیشند.

نشست آنها پس از آن برگزار شد که ۲۲ آبان یک مجمع عمومی بدون اطلاع و موافقت اعضای سندیکا برگزار شده بود.

اعضای سندیکا در بیانیه‌ای در بامداد شنبه ۲۶ آبان، برگزاری این مجمع عمومی را «پروژه امنیتی» و «پروژه ضدکارگری» دولت جمهوری اسلامی و حاصل همکاری وزارت کار، نهادهای امنیتی و مدیریت شرکت واحد توصیف کردند و نوشتند:

«این پروژه سندیکاسازی دولتی از تابستان امسال با عاملیت اعضای سابق و منفک‌شده از سندیکای کارگران شرکت واحد که به طور مستند با نیروهای امنیتی، مدیریت و شورای اسلامی کار همکاری کرده‌اند پیش برده شده است. عوامل این پروژه امنیتی، با جعل نام و سوء استفاده از آرم سندیکا و نشر چند مطلب، کارگران شرکت واحد را به شرکت در یک به اصطلاح "مجمع عمومی" در تاریخ ۲۲ آبان ماه دعوت کردند.»

به نوشته اعضای سندیکا، هر چند برگزارکنندگان «آزادانه و با پشتیبانی نیروهای امنیتی، حراست و شورای اسلامی کار و بدون هیچ‌گونه ممانعتی در خطوط شرکت واحد برای فریب کارگران و جذب نیرو به آب و آتش زدند»،‌ تنها حدود ۴۵ تن در این مجمع عمومی حضور یافتند که از اعضای بسیج و حراست بوده‌اند و کارگران از شرکت در این مجمع عمومی برای انتخاب اعضای سندیکای دولتی امتناع ورزیده‌اند.

اما بر اساس این بیانیه،‌ برگزارکنندگان ادعا کرده‌اند ۶۰۰ کارگر در رأی‌گیری برای انتخاب اعضای سندیکا شرکت داشته‌اند.

این مجمع عمومی در حالی «آزادانه» و تحت حفاظت پلیس برگزار شده که فعالیت‌های سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در ۱۵ سال سپری شده از آغاز تشکیل آن، هدف دائم سرکوب نیروهای امنیتی بوده است.

رضا شهابی، یکی از چهره‌های سرشناس این سندیکا از سال ۸۴ تاکنون به دلیل مشارکت در احیای سندیکای شرکت واحد و فعالیت در آن، به طور مستمر با برخوردهای پلیسی و قضایی مواجه بوده و به ۶ سال حبس محکوم شده است.

اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد این پروژه «سندیکاسازی دولتی» را «اقدامی علیه کارگران شرکت واحد، علیه سندیکای مبارز و مستقل کارگران شرکت واحد و یک توهین آشکار و یک تلاش شکست خورده در خیانت کامل به ۱۵ سال مبارزه خستگی ناپذیر اعضای این سندیکا برای ایجاد یک تشکل واقعی و مستقل کارگری و توهینی به جنبش مستقل کارگری ایران» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند به دنبال برگزاری مجمع عمومی مستقل خواهند بود.

کارگران در ایران سال‌ها برای دستیابی به حق تشکل‌یابی مبارزه کرده‌اند. بر اساس مواد ۴۳ تا ۴۶ منشور حقوق شهروندی دولت حسن روحانی، شهروندان ایران باید بر اساس قانون اساسی از این حق برخوردار باشند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.