ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا: شمار کشته‌ها به ۷۴ تن و شمار مفقودان به ۱۰۱۱ تن رسید

هوای مناطق نزدیک محل آتش‌سوزی موسوم به کمپ‌فایر در شمال کالیفرنیا به دلیل میزان بالای دود به شدت آلوده شده است؛ آلوده‌تر از شهرهای آلوده چین و هند و خطرناک برای تمام گروه‌های سنی.

شمار قربانیان و مفقودشدگان آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های ایالت کالیفرنیا در آمریکا رو به افزایش است. دود حاصل از آتش‌سوزی موسوم به «کمپ‌فایر» به مشکل دیگری برای سلامت شهروندان بدل شده.

عکس ماهواره‌ای از آتش کمپ‌فایر ــ منبع: ویکی‌پدیا، NASA

کمپ‌فایر در شمال کالیفرنیا که شهر «پارادایس» را به طور کلی نابود کرد، به مرگ‌بارترین و ویرانگرترین آتش‌سوزی تاریخ این ایالت بدل شده. ۱۰۱۱ تن از ساکنان این شهر ۲۷ هزار نفره هنوز مفقودالاثر هستند و تاکنون بقایای پیکر ۷۱ تن پیدا شده است.

۱۲هزار خانه و ساختمان نیز در کمپ‌فایر تخریب شده‌اند. تا به حال ۴۵ درصد از این آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده است.

هوای مناطق نزدیک محل آتش‌سوزی کمپ‌فایر در شمال کالیفرنیا به خاطر میزان بالای دود به شدت آلوده شده است؛ آلوده‌تر از شهرهای آلوده چین و هند و خطرناک برای تمام گروه‌های سنی.

اکنون آلوده‌ترین نقطه جهان از نظر هوا در منطقه مرزی مشترک اسرائیل و سوریه در بلندی‌های جولان است.

در ویدئوی زیر آتش و دود حاصل از حریق کمپ‌فایر از فراز جو زمین دیده می‌شود:

سه نفر هم در آتش‌سوزی موسوم به‌ «وولسی فایر» در جنوب کالیفرنیا در غرب شهر لس‌آنجلس کشته شده‌اند. این آتش‌سوزی که ۷۰ درصد آن مهار شده است تاکنون ۶۰۰ خانه و ساختمان را نابود کرده.

هنوز علت آتش‌سوزی‌های اخیر مشخص نشده است. یک شرکت الکتریکی گفته بود که در یکی از خطوط ارتباط برقش در نزدیکی محل آغاز حریق «کمپ فایر» مشکلی مشاهده کرده است، اما مشخص نیست آیا این مشکل به وقوع آتش‌سوزی انجامیده یا نه.

اشکالات خطوط اتصال برق پیش از این نیز منجر به آتش‌سوزی در کالیفرنیا شده بود.

به گفته کارشناسان آمریکایی، ترکیبی از بادهای تند، رطوبت پایین و هوای گرم در شمال کالیفرنیا باعث شده کمپ‌فایر این چنین گسترش یابد.

گرمایش زمین بر اثر تغییرات اقلیمی با عاملیت انسانی از عوامل بروز چنین آتش‌سوزی‌هایی دانسته می‌شود.

با اين حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین واکنش به آتش‌سوزی، «مدیریت ضعیف جنگل‌ها» را مسئول دانست. او یک ماه پیش از وقوع این آتش‌سوزی پیشنهاد تسهیل چوب‌بری و تهیه الوار از این جنگل‌ها را برای پیشگیری از آتش‌سوزی داده بود.

ترامپ قرار است شنبه ۱۷ نوامبر از محل آتش‌سوزی‌ها بازدید کند.

بسیاری در کالیفرنیا به واکنش اولیه او نسبت به آتش‌سوزی معترض شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.