ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهیندخت مولاوردی گزینه پیشنهادی اصلاح‌طلبان برای استانداری خراسان رضوی

کمیته رایزنی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گزینه‌هایی را برای استانداری خراسان رضوی اعلام کرده. شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در میان آنهاست.

عضو کمیته رایزنی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گزینه‌های این شورا را برای استانداری خراسان رضوی اعلام کرد. در میان فهرست پیشنهادی آنها، نام شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به چشم می‌خورد.

شهیندخت مولاوردی

حسین امینی گفته: «بعد از قانون بازنشستگی که طبیعتا تعداد زیادی از استانداران کشور نیز بازنشسته می‌شدند، در استان خراسان رضوی برای کمک به وزارت کشور و دولت کمیته‌ای تشکیل شده که متشکل از هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، مسئول کمیته سیاسی احزاب اصلاح‌طلب، یک نفر از حزب اعتدال و توسعه، یک نفر از شورای شهر، یک یا چند نفر از نمایندگان مجلس استان خراسان رضوی همسو با دولت، دو نفر از شخصیت‌های حقیقی و مسئول ستاد سابق دکتر روحانی است.»

او گفته این افراد با توجه به شاخص‌هایی که یک استاندار در استانی همچون استان خراسان رضوی باید داشته باشد، چندین جلسه تشکیل داده و افرادی را مشخص کرده‌اند.

در مجموع هشت نفر از سوی این کمیته برای این سمت پیشنهاد شده‌اند که غلامرضا انصاری، نماینده اسبق مشهد در مجلس، هادی شوشتری، نماینده فعلی قوچان و فرماندار اسبق، علیرضا کاظمی، معاون فعلی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان، محقر، معاون اسبق وزارت کشور و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و قربان میرزایی مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی از جمله آنها هستند.

شورای نگهبان اخیرا اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تأیید کرده و با تأیید شورای نگهبان برخی مقامات از جمله استانداران، شهرداران، معاونان وزرا بازنشسته محسوب می‌شوند و باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند.

سال گذشته، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی گفته بود اگر چه دولت روحانی در خصوص انتخاب و انتصاب زنان به مقام استانداری قائل به تفاوت یا تبعیض جنسیتی نیست، اما، «بانوان باید برای رسیدن به چنین مسوولیتی مراحلی را طی کنند.»

او گفته بود: «یک استاندار باید با مدیران کل همۀ وزارتخانه‌های مختلف هماهنگ باشد و آنان نیز او را به این عنوان بپذیرند یا در واقع به رسمیت بشمارند.

به گفته رئیس دفتر حسن روحانی، «استاندار باید با ۱۴ ارگان حکومتی به طور مرتب کارهای خود را تنظیم کند» و «در عین حال مسئول تأمین امنیت استان است».

او تاکید کرده بود حتی اگر دولت در انتخاب مسئول خیلی تفاوت جنسیتی قائل نباشد، اما نمی‌توان انکار کرد که هر فردی توانایی‌هایی دارد و این توانایی ها در اداره امور استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.