ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا تحریم چند شهروند ایرانی را در دستور کار قرار داد

احتمال مشارکت در سوءقصد در دانمارک و طراحی بمب‌گذاری در اجلاس سازمان مجاهدین خلق در پاریس. قرار است ابتدا فهرستی تهیه شود.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند چند شهروند ایرانی را به دلیل احتمال مشارکت در سوءقصد در دانمارک و طراحی بمب‌گذاری در اجلاس سازمان مجاهدین خلق در پاریس تحت تحریم اقتصادی قرار دهند. نام این اشخاص مشخص نشده. قرار است ابتدا فهرستی تهیه شود.

اتحادیه اروپا تحریم چند شهروند ایرانی را در دستور کار قرار داد

دو دیپلمات اروپایی که نام آن‌ها اعلام نشده به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که در جلسه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که دوشنبه ۲۸ آبان/ ۱۹ نوامبر در بروکسل برگزار شد، قرار بر این شد که چند شهروند ایرانی به اتهام مشارکت در سوءقصد در دانمارک و طراحی بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس تحت تحریم اقتصادی قرار گیرند.

سرویس امنیتی دانمارک ۳۰ اکتبر سال جاری اعلام کرده بود که موفق شده حمله یکی از عوامل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در خاک این کشور را خنثی کند. اتحادیه اروپا «حمله» به دانمارک را محکوم کرد اما در همان حال اعلام کرد که از توافق هسته‌ای با ایران همچنان حمایت می‌کند. مقامات اسرائیلی ادعا کرده‌ بودند که اطلاعات «حمله» به دانمارک را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی اسکاندیناوی قرار داده‌اند. قبل از آن هم دادستانی بلژیک ۳۰ ژوئن سال جاری اعلام کرده بود که یک زوج ایرانی‌تبار را به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سالانه مجاهدین خلق ایران که در پاریس برگزار شد، بازداشت کرده است. اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش نیز در ارتباط با همین پرونده در آلمان بازداشت و به بلژیک مسترد شد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را قویاً تکذیب کرده و آنها را به کارشکنی در مناسبات ایران با اتحادیه اروپا در موضوع برجام نسبت داده است.

دوشنبه ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان قبل از برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفته است:

«برای ما مهم است که به همه چالش‌ها و شرایط پیچیده‌ای که ناشی از رفتار ایرانی‌ها در خاک اروپا و یا منطقه است، بپردازیم‎.»

در آوریل/ فروردین سال جاری اتحادیه اروپا، تحریم ۸۲ ایرانی را که در نقض گسترده حقوق بشر دست داشتند، یک سال دیگر تمدید کرد. محمد علی جعفری (فرمانده سپاه پاسداران) و صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه) در این فهرست قرار دارند. بر اساس این تحریم‌ها صادرات تجهیزاتی که ممکن است برای سرکوب و یا شنود ارتباطات مخابراتی مورد استفاده قرار بگیرد منع شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست بروکسل توافق کرده‌اند که فهرست تازه‌ای از اشخاصی که احتمالاً در سوءقصد دانمارک و در بمب‌گذاری در پاریس ممکن است مشارکت داشته باشند تهیه شود.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین ساز و کار ویژه مالی اروپا را به بحث گذاشتند و به این تصمیم رسیدند که بهتر است ساز و کار ویژه مالی تابع قوانین داخلی کشورهای اتحادیه اروپا نباشد بلکه از قوانین کلی اتحادیه اروپا تبعیت کند. به این ترتیب ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند کشور خاصی را به دلیل دور زدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، تحت تحریم قرار دهد.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران قبل از برگزاری نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا هشدار داده بود که «اروپایی‌ها باید بدانند وضعیت کنونی نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.