ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدوین آیین‌نامه آموزش‌های خودمراقبتی جنسی کودکان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از تدوین آیین‌نامه آموزش‌های خودمراقبتی جنسی کودکان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از تدوین آیین‌نامه آموزش‌های خودمراقبتی جنسی کودکان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

پیشگیری از کودک‌آزاری: آموزش خودمراقبتی جنسی به کودکان (عکس: آرشیو)

به ‌گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود عباسی سه‌شنبه ۲۹ آبان در نشستی تخصصی که به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کودک‌آزاری و تصویب پیمان نامه حقوق کودک برگزار شد، جزئیات این آیین‌نامه را مشخص نکرد اما گفت که تلاش‌های نهادهای مدنی در نگرش نسبت به مسئله آموزش خودمراقبتی جنسی در مدارس تغییر ایجاد کرده است و «افرادی که به آموزش‌های جنسی و سلامت جنسی و خودمراقبتی می‌تاختند اکنون آیین نامه لزوم این آموزش‌ها را در دست تدوین دارند.»

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین گفت امیدوار است با وجود انتقادها لایحه حمایت از حقوق کودکان بتواند به بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی و کودکان کمک کند:

«نقدی که به این لایحه وجود دارد این است که قوه قضاییه که باید در انتهای راه باشد، گاهی در ابتدای راه قرار می‌گیرد. یعنی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مدنی که باید در حوزه حقوق کودک نقش برجسته‌ای داشته باشند، نقشی کمرنگ دارند. اما به طور کلی می‌توان گفت، قانونگذار در این لایحه، سیاست روشنی در حمایت از کودکان بزه دیده اتخاذ کرده است که این مساله یکی از خلاءهایی بود که در کشور ما وجود داشت.»

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بنا به پیشنهاد قوه قضاییه و برای کاهش خطرات و جبران آسیب‌های ناشی از جرم برای کودک و نوجوان در معرض خطر یا بزه دیده در سال ۱۳۹۰ تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارایه شد. اما با گذشت بیش از ۷ سال و علی‌رغم آمارهای نگران‌کننده از کودک‌آزاری و تجاوز جنسی به کودکان و نوجوانان و و درخواست مداوم مسئولان دولتی و فعالان حقوق کودک، هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.