ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ معلم بازداشتی در اعتصاب همچنان زندانی‌اند

از میان معلمان زندانی تنها چهار معلم در خراسان شمالی به صورت موقت آزاد شدند. همزمان با اعتصاب معلمان حداقل ۱۴ معلم بازداشت و نزدیک به صد معلم احضار، بازجویی و تهدید شدند.

چهار تن از معلمان بازداشت شده در خراسان شمالی آزاد شدند، سه معلم دیگر همچنان در زندان نگهداری می‌شوند. معلمان بازداشت شده در کردستان، اهواز، اراک و شیراز نیز همچنان در بازداشت هستند.

تحصن تک‌نفره یک معلم در استان خراسان شمالی- ۲۳ آبان ۱۳۹۷

به گزارش منابع خبری دادسرای بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی سه‌شنبه ۲۹ آبان رای به آزادی موقت سعید حق‌پرست، حمیدرضا رجایی، محمد رباطی و حسین جوهری داد.

محمدرضا رمضان‌زاده، علی فروتن و حسن رمضان‌پور دیگر معلمان بازداشت شده در بجنورد اما همچنان در زندان نگهداری می‌شوند.

این معلمان همراه با شماری دیگر از همکارانشان طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ آبان همزمان با دومین اعتصاب سراسری معلمان بازداشت شدند.

در آن روزها نیروهای امنیتی در استان خوزستان پیروز نامی و علی کروشات از فعالان کانون صنفی آبادان و اهواز را دستگیر کردند. در استان فارس هم یک معلم به نام محمدعلی زحمتکش به دست نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلوم منتقل شده است. علاوه بر او محمد کردو و فاطمه بهمنی از فعالان صنفی استان مرکزی هم در اراک دستگیر شدند.

امید شاه‌محمدی فعال صنفی معلمان در دیوانداره نیز از دیگر دستگیرشدگان به دست نیروهای امنیتی است.

بر اساس گزارش کانون هماهنگی شوراهای صنفی معلمان همزمان با تحصن دو روزه معلمان، ۳۰ معلم نیز به دفاتر حراست، اطلاعات سپاه پاسداران، اداره اطلاعات و پلیس امنیتی احضار شدند. بیش از ۵۰ معلم نیز با ارسال پیام تهدید به اخراج و تشکیل پرونده قضایی شدند.

معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ دو بار در مهر و آبان امسال در اعتراض به دستمزد پائین، عدم اجرای طرح رتبه‌بندی، طرح معلم تمام وقت و پولی شدن آموزش اعتصاب کنند. آنها همچین خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

در دور نخست اعتصاب معلمان عبدالرضا قنبری، عباس واحدیان و رمضان‌زاده دستگیر شدند. رمضان‌زاده در آستانه دور دوم تحصن به صورت موقت آزاد اما دوباره دستگیر شد. دو معلم دیگر از زمان بازداشت در زندان نگهداری می‌شوند.

معلمان پیشتر نیز در اردیبهشت امسال مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند که در جریان این تجمع محمد حبیبی و شش تن دیگر بازداشت شدند. محمد حبیبی از زمان بازداشت در زندان نگهداری می‌شود. قوه قضائیه جمهوری اسلامی او را به ده سال و شش ماه حبس، دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی (عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی) و ممنوعیت خروج از ایران محکوم کرد.

شش تن دیگر از بازداشت شدگان نیز به نُه ماه زندان و جریمه نقدی بدل از شلاق محکوم شدند.

در دور دوم این اقدام اعتراضی که طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان برگزار شد، صدها معلم در بیش از ۵۵ شهر و دهها روستا در ۲۰ استان ایران از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.

وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به اعتصاب معلمان، عدم حضور آنان در کلاس‌های درس را «امر ناپسندیده‌ای» دانست. او اما در باره سیاست‌های آموزش و پرورش برای تحقق مطالبات معلمان توضیحی نداد.

محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی‌اکبر باغبانی، بختیار عارفی و محمد ثانی از دیگر فعالان صنفی معلمان نیز پیشتر  به زندان یا تبعید محکوم شده‌اند.

شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان در پایان تحصن آبان اعلام کرد که چنانچه به مطالبات معلمان رسیدگی و سرکوب معلمان متوقف نشود، اعتراضات معلمان در ماه‌های آینده گسترده‌تر خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.