ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک اندیشکده آمریکایی: ترامپ در اهمیت قرارداد تسلیحاتی با سعودی‌ها اغراق می‌کند

یک اندیشکده آمریکایی که قبل از این تأثیر عربستان بر سیاست‌های آمریکا را بررسی کرده، می‌گوید ارزش قرارداد تسلیحاتی آمریکا با سعودی‌ها فقط ۱۵ میلیارد دلار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که نیم میلیون شغل در ایالات متحده به قرارداد تسلیحاتی با عربستان سعودی وابسته است. یک اندیشکده آمریکایی تحقیقی منتشر کرده که نشان می‌دهد معامله تسلیحاتی ترامپ با سعودی‌ها فقط ۲۰ تا ۴۰ هزار شغل در آمریکا ایجاد کرده است.

۲۰ مه ۲۰۱۷: سفر ترامپ به عربستان سعودی و رقص شمشیر با ملک سلمان، پادشاه سعودی

بر اساس تحقیق اندیشکده « Center For International Policy » رئیس جمهوری آمریکا در حجم معامله تسلیحاتی با عربستان سعودی نیز مبالغه کرده است. دونالد ترامپ حجم این معاملات را ۱۱۰ میلیارد دلار اعلام کرده، در حالی که بر اساس تحقیقات این اندیشکده قراردادهایی به ارزش فقط ۱۵ میلیارد دلار با عربستان سعودی منعقد شده است.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه ۲۰ نوامبر بیانیه‌ای درباره ضرورت تداوم شراکت آمریکا با عربستان سعودی منتشر کرد. رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه گفته است:

«پس از سفر سال گذشته من به عربستان سعودی، این شاه‌نشین با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد دلاری در ایالات متحده موافقت کرد. این یک رکورد است و هزاران شغل در آمریکا ایجاد می‌کند.»

ترامپ در این بیانیه همچنین گفت چنانچه ایالات متحده قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی را لغو کند، در وهله نخست چین و روسیه از این موضوع بهره‌مند می‌شوند:

«یک هدیه عالی، مستقیماً از آمریکا برای آن‌ها.»

 اندیشکده « Center For International Policy » پیش از این در پژوهش دیگری تأثیر عربستان سعودی بر سیاست‌های راهبردی آمریکا را بررسی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.