ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون نویسندگان یادمان بیستمین سالگرد قتل سیاسی محمد مختاری و محمدجعفر پوینده را برگزار کرد

سخنرانی، شعرخوانی، موسیقی و پخش پیام خانواده‌های جانباختگان از بخش‌های این مراسم بود.

کانون نویسندگان یادمان بیستمین سالگرد قتل سیاسی محمد مختاری و محمدجعفر پوینده را برگزار کرد. سخنرانی، شعرخوانی، موسیقی و پخش پیام خانواده‌های جانباختگان از بخش‌های این مراسم بود.

سه شنبه ۲۹ آبان: «یادمان دادخواهانه‌ بیستمین سالگرد قتل سیاسی محمد مختاری و محمدجعفر پوینده»

کمیسیون فرهنگی کانون نویسندگان ایران مراسمی با عنوان «یادمان دادخواهانه‌ بیستمین سالگرد قتل سیاسی محمد مختاری و محمدجعفر پوینده» برگزار کرد. ده‌ها تن از اعضا و مهمانان کانون نویسندگان ایران در این مراسم شرکت داشتند.

تصاویری از محمد مختاری و محمد جعفر پوینده و احمد میرعلایی و غفار حسینی (چهار عضو کانون نویسندگان ایران که در قتل‌هاتی زنجیره‌ای ربوده و به قتل رسیدند) و در کنار آنها احمد تفضلی، سعیدی سیرجانی، حمید و کارون حاجی‌زاده، مجید شریف، ابراهیم زال‌زاده ، پروانه اسکندری و داریوش فروهر، خون‌هایی را که در قتل‌های زنجیره‌ای ریخته شد، به یاد می‌آورد.

در آغاز این مراسم، رضا خندان مهابادی از طرف کمیسیون فرهنگی کانون به حاضران خوش‌آمد گفت. سپس بکتاش آبتین پس از قرائت بخش کوتاهی از یکی از شعرهای محمد مختاری، سیامک میرزاده شاعر و عضو کانون را برای خواندن گزارشی با عنوان «مروری مجمل بر تاریخچه‌ قتل‌های سیاسی ۷۷» فراخواند.

محسن حکیمی اولین سخنران مراسم، گزارشی از تلاش جمهوری اسلامی برای جنایی جلوه دادن قتل‌های زنجیره‌ای ارائه داد.

از مریم حسین‌زاده همسر محمد مختاری نیز دعوت شده بود که در این مراسم سخنرانی کند. او که به دلیل بیماری نتوانسته بود در این مراسم حضور داشته باشد، پیامی فرستاده بود که قرائت شد. پیام صوتی سیما صاحبی همسر جعفر پوینده نیز برای حاضران پخش شد.

سپس بابک ولی‌پور گیتاریست چند قطعه نواخت. در بخش شعرخوانی سید علی صالحی، علی‌رضا عباسی، آتفه چهارمحالیان و شهریار بهروز اشعار خود را خواندند.

فرخنده حاجی‌زاده، خواهر حمید حاجی‌زاده شاعر کرمانی که در جریان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای با پسر ۹ ساله‌اش کاردآجین شدند، پیامی قرائت کرد. مهشید شریف همسر مجید شریف مترجم و نویسنده و یکی دیگر از قربانیان قتل‌های سیاسی نیز پیام صوتی فرستاده بود که پس از پیام فرخنده حاجی زاده پخش شد.

سخنان جعفر پوینده درباره‌ سانسور و نقش آن در تیراژ کتاب پخش شد و صدای مختاری که شعری از خود می‌خواند، نیز پخش شد. در پایان این برنامه حاضران برخاستند و به یاد زندگی جانباختگان راه آزادی بیان یک دقیقه کف زدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.