ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افراد مسلح به کنسولگری چین در پاکستان حمله کردند

حمله در کراچی رخ داد و دست‌کم شش نفر در آن کشته شدند. سازمان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. عمران خان دستور آغاز تحقیقات درباره حمله را صادر کرد.

در حمله افراد مسلح به کنسولگری چین در کراچی پاکستان دست‌کم شش نفر کشته شدند. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان دستور داد تا درباره این حمله تحقیقات لازم انجام شود.

مأموران امنیتی پاکستان در جریان حمله به کنسولگری چین در کراچی

حمله به کنسولگری چین در ساعات نخست جمعه ۲۳ نوامبر / ۲ آذر رخ داد و به‌گفته صیاد احمد، سخنگوی پلیس کراچی دو نفر از کشته‌شدگان از مأموران پلیس، یک نفر از نگهبانان و سه نفر دیگر از مهاجمان بوده‌اند.

جنگجویان سازمان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند. این سازمان یکی از گروهای استقلال‌طلب در منطقه است که برای جداسازی مناطق بلوچستان ایران و پاکستان فعالیت می‌کند. فعالیت این گروه از تابستان سال ۲۰۰۰ که دست به یک سلسله بمب‌گذاری‌ها در پاکستان زد، شناخته شد.

صبح جمعه به‌وقت محلی در منطقه کلیفتون کراچی ابتدا صدای یک انفجار شنیده شد و سپس شلیک گلوله. امیر شیخ، رئیس پلیس کراچی گفت سه مهاجم تلاش کردند که به کنسولگری چین حمله کنند. یکی از آن‌ها خارج از محوطه کنسولگری کشته شد و دو نفر دیگر وارد بخش روادید شدند و در آن‌جا از پای در آمدند.

در محل حادثه همچنین مواد منفجره و سلاح کشف شد. به هیچ شهروند چینی آسیبی وارد نشده است.

تلویزیون پاکستان تصاویری از بلند شدن دود از ساختمان کنسولگری را به‌نمایش گذاشتند. نیروهای امنیتی محل را محاصره کرده و به مهاجمان حمله کردند. در نزدیکی کنسولگری چین، دیگر ساختمان‌های دیپلماتیک از جمله کنسولگری روسیه نیز قرار دارند.

دفتر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که او فوراً دستور آغاز تحقیقات در مورد این حمله و عناصری که موجب بروز آن شده‌اند را صادر کرد.

دفتر عمران خان افزود این حمله «بخشی از توطئه‌ای است که هدف آن تضعیف همکاری اقتصادی و استراتژیک بین دو کشور است اما چنین حوادثی هرگز نخواهد توانست روابط پاکستان و چین را تضعیف کند».

چین نزدیکترین همسایه به پاکستان است. اعطای ده‌ها میلیارد دلار وام و سرمایه‌گذاری زیربنایی در پاکستان به‌عنوان بخشی از ابتکار «یک کمربند و یک جاده» پکن محسوب می‌شود.

طرح «یک کمربند و یک جاده» یا «راه ابریشم جدید»، طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است که چین آن را در سال ۲۰۱۳ ارائه داد. پشتوانه این طرح قدرت صنعتی اقتصاد چین و توان سرمایه‌گذاری آن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.