ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آمادگی سازمان ملل برای به دست گرفتن کنترل بندر الحدیده

سازمان ملل متحد قصد دارد مهم‌ترین بندر استراتژیک یمن را به عنوان «خط نجات» مردم از گرسنگی حفظ کند. مذاکرات با حوثی‌ها موفقیت‌آمیز بود.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که آماده است کنترل بندر الحدیده را برای جلوگیری از «نابود شدن» آن در درگیری‌ها بین ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی به دست گیرد. مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در این زمینه با نمایندگان حوثی‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

جمعه ۲ آذر/ ۲۳ نوامبر: مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن هنگام ورود به بندر الحدیده

از بندر الحدیده ۸۰ درصد اقلام غذایی و کمک‌های بشردوستانه ترخیص و به سایر مناطق یمن ارسال می‌گردد. مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن جمعه ۲۳ نوامبر/ ۲ آذر با نمایندگان حوثی‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، گریفیتس درباره این مذاکرات گفته است:

«ما درباره اینکه سازمان ملل نقش راهبردی در اداره بندر به عهده بگیرد گفت‌وگو کردیم. این امر می‌بایست به سرعت و در توافق با همه طرفین درگیری اتفاق بیفتد. ما اعتقاد داریم که می‌توانیم کاری کنیم که این "خط نجات" باقی بماند.»

سازمان ملل در آستانه دیدار گریفیتس با نمایندگان حوثی‌ها گفته بود طرحی برای نحوه اداره مهم‌ترین بندر یمن تدوین کرده که از طریق گریفیتس در اختیار طرفین درگیری قرار می‌‌دهد. هدف از این طرح این است که بندر الحدیده به عنوان راهی برای ارسال اقلام بشردوستانه و غذا به ساکنان یمن از آسیب‌ها محفوظ بماند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن که پیش از این در صنعا مذاکراتی را آغاز کرده بود، سحرگاه جمعه وارد بندر الحدیده شد. مارتین گریفیتس هفته گذشته به شورای امنیت سازمان اعلام کرده بود که حوثی‌های یمن و ائتلاف عربی متعهد شده‌اند در مذاکرات صلح که قرار است اوایل دسامبر در سوئد برگزار شود شرکت کنند.

وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تا آخر نوامبر مهلت داده بودند مذاکرات صلح با حوثی‌های یمن را آغاز کنند. دوشنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی نیز اعلام کرد که کشورش از تلاش‌های سازمان ملل برای صلح در یمن حمایت می‌کند. حوثی‌‌های یمن هم در همان روز اعلام کردند که آماده‌اند در تمامی جبهه‌ها عملیات نظامی خود را متوقف کنند.

سازمان غیر دولتی «سیو د چیلدرن» در گزارشی اعلام کرده که در سه سالی که از جنگ یمن می‌گذرد، دست‌کم ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در اثر سوءتغذیه و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. در این گزارش گفته شده: «کودکانی که به این شکل جان خود را از دست می‌دهند، تا قبل از مرگ، در حالی‌که اعضای بدن آن‌ها به مرور قابلیت و عملکرد خود را از دست می‌دهند و بالاخره از کار می‌افتند، دچار دردی جانکاه می‌شوند.»

هفته گذشته دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا از بیمارستانی در یمن که این کودکان در آن‌ها بستری‌اند بازدید کرده بود. بیزلی بعد از بازگشت به نیویورک در جمع خبرنگاران گفته بود: «تلاش برای خنداندن یک کودک یمنی مثل قلقلک دادن یک روح است». «سیو د چیلدرن» اعلام کرده در ازای هر کودک یمنی که بر اثر شلیک گلوله و یا بمب می‌میرد، ده‌ها کودک بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.