ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران یک لنج سعودی را توقیف کرد - تکذیب شد

ایران می‌گوید لنج عربستان سعودی به آب‌های سرزمنینش تجاوز کرده است. سپاه پاسداران کلیه خدمه این لنج را به زندان مرکزی بوشهر منتقل کرده است.

به ‌گفته دادستان بوشهر نیروی دریایی سپاه پاسداران یک لنج عربستان سعودی را توقیف و همه خدمه آن را بازداشت کرده است.

قایق سپاه پاسداران در خلیج فارس

علی حسن‌پور، دادستان بوشهر شامگاه جمعه ۲ آذر از توقیف یک لنج عربستان سعودی در اطراف جزیره فارسی از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس که در حد فاصل مرز بین ایران و عربستان سعودی قرار دارد، خبر داد.

حسن‌پور گفت منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران این لنج را در ۱۱ مایلی جنوب غرب جزیره فارسی توقیف کرده و کلیه خدمه آن با قرار تأمین به زندان مرکزی بوشهر معرفی شدند.

دادستان بوشهر همچنین گفت لنج عربستان سعودی به خاک ایران «تجاوز» کرده و تحقیقات درباره آن در حال انجام است.

هنوز شمار بازداشت‌شدگان و هویت و ملیت آن‌ها روشن نیست.

ایران و عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند. این دو کشور سال‌های متمادی در جنگ‌های این منطقه حضور فعال دارند و در سوریه، یمن و عراق از نیروهای متخاصم و مخالف هم حمایت کرده‌اند.

خردادماه دو سال پیش نیز نیروهای مرزی عربستان سعودی به‌روی یک قایق ماهیگیری ایرانی در خلیج فارس آتش گشودند و یک ماهیگیر را کشتند و هفت ماهیگیر دیگر را بازداشت کردند. صیادان بازداشت‌شده پس از یک سال از عربستان سعودی به ایران بازگردانده شدند.

عربستان سعودی اعلام کرده بود که این قایق مواد منفجره حمل می‌کرده، ادعایی که ایران آن را رد کرد.

تیرماه سال گذشته نیز سپاه پاسداران یک لنج ماهیگیری سعودی را که به آب‌های ایران وارد شده بود، توقیف کرد. خدمه‌ این قایق ماهیگیری چهار شهروند هندوستانی هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمال رشیدی

    دادستان بوشهر: خبر توقیف شناور عربستانی مربوط به پارسال است دادستان بوشهر گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی درمورد توقیف شناور عربستانی در خلیج فارس مربوط به پارسال است. ***