ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی یگان‌های مدافع خلق: کردهای سوریه آماده‌ گفت‌و‌گو با ترکیه هستند

سخنگوی ی پ گ با انتقاد از اردوغان و حزبش گفت نیروهای مسلح کرد در شمال سوریه برای حل و فصل برخی مسائل آماده گفتگو با «دولت و ملت ترکیه» هستند.

نوری محمود، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) گفته که نیروهای مسلح کرد در شمال سوریه برای حل و فصل برخی مسائل آماده گفت‌و‌گو با «دولت و ملت ترکیه» هستند.

تظاهرات اعتراضی نیروهای یگان مدافع خلق «ی‌پ‌گ» در آوریل ۲۰۱۷ و حمل تصویر یکی از هم‌رزمانشان که در حمله هوایی ترکیه به مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه کشته شد (عکس از آرشیو)

نوری محمود در مصاحبه با خبرگزاری «روداو» وابسته به حکومت ملی اقلیم کردستان، ملت ترکیه و دولت این کشور را متمایز از یکدیگر دانست و افزود: «آنچه که مقامات دولتی انجام می‌دهند موضع ملت ترک نیست.»

سخنگوی ی پ گ دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و حزب عدالت و توسعه به رهبری او را نمایانگر مواضع گروه کوچکی از ملت ترکیه دانست و برنامه آنها را متفاوت با برنامه مردم ترکیه توصیف کرد.

او دولت اردوغان را به سرکوب مخالفان، تخریب اقتصاد ترکیه، و حمایت از گروههای تروریست در سوریه متهم کرد. با وجود همه این انتقادات افزود «ما آماده ایم از طریق گفتگو با ملت و دولت ترکیه مسائل را حل و فصل کنیم.»

آنکارا یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه را شاخه‌هایی از پ‌ک‌ک می‌داند. پ‌ک‌ک که در بخش کردنشین ترکیه فعال است با دولت این کشور در حال جنگ است و ترکیه فعالیت این گروه را ممنوع اعلام کرده است.

ایالات متحده از نیروهای کرد شمال سوریه حمایت نظامی می‌کند. این اتحاد موجب شد که «نیروهای سوریه دموکراتیک»، ائتلاف نیروهای کرد و عرب در سوریه به رهبری ی پ گ موفق شوند شهرهای و روستاهای زیادی را از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بازپس بگیرند. اکنون آمریکا در تلاش است که موازنه ای میان از یک طرف متحدان کرد خود در جنگ با داعش و از طرف دیگر ترکیه متحد خود در ناتو ایجاد کند.

ترکیه که «ی پ گ» را یک گروه تروریستی می‌داند، همواره از حمایت آمریکا از یگان‌های مدافع خلق ابراز نارضایتی کرده است.

پیشروی ارتش ترکیه در طول دو سال اخیر در شمال سوریه و حمله این کشور به نیروهای کرد سبب شد که در پاییز امسال ترکیه و آمریکا به‌منظور جلوگیری از گسترش درگیری‌های نظامی در این منطقه شمال سوریه گشت‌زنی‌های مشترک را در اطراف شهر منبج و در کرانه غربی رود فرات سازماندهی کردند. این تصمیم در چارچوب توافق بر سر عقب‌نشینی نیروهای کرد از این شهر گرفته شد.

آخرین اقدام آمریکا برای تعدیل تنش‌ها میان این دو متحد خود، استقرار برخی پست‌های دیده‌بانی در مرز سوریه و ترکیه بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.