ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقاب‌های زباله نشین

زیست‌بوم عقاب‌ طلایی در منطقه‌ای نزدیکی شهر ملایر به محل دفن پسماندهای این شهر تبدیل شده است.

عقاب طلایی نام خود را از پرهای طلایی٬ برنزی تاج، سر و پشت گردنش گرفته است. زیست‌بوم عقاب‌ طلایی در منطقه‌ای نزدیک به شهر ملایر است. از این منطقه به عنوان محل دفن پسماند‌های شهر ملایر استفاده می‌شود. به گفته معاون فرماندار ملایر٬ محل دفن زباله در این شهر استاندارد نیست. در این منطقه به علت وجود منابع غذایی امکان تغییر زیست‌بوم عقاب‌ها وجود ندارد اما با تغییر سایت پسماند ملایر، می‌توان شاهد بهبود زیست‌بوم عقاب‌ها بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی محمدی

    جاده‌ی کرج -قزوین، دی ماه ۱۳۹۶، یک کیلومتر به طرف شمال در نزدیکی پناهگاه وفا ساعت ۱۱ صبح کمی از کله-مرغ‌هایی که برای پناهگاه برده می‌شدند، روی جاده ریخته‌شده. ۵۰ تایی زاغچه در منطقه‌ای بایر و خالی مشغول ضیافت اند. در ۵۰۰ متری سیاهی بزرگی ایستاده یا نشسته‌است. مشکوک می‌شویم که آدم است (چوپانی یا کسی دیگر) با دوربین عکاسی زوم دار قوی چک می کنیم تا تشخیص بدهیم. نه! ... بله! عقابی است بسیار بزرگ! ته مانده ی ضیافت را منتظر است. دقایقی بعد هم، جفت اش را می بینیم. این ها فقط در فاصله‌ی ۱۰۰۰متری اتوبان تندرو رخ می دهد. تا زیستگاه طبیعی این عقاب ها حداقل ۱۰ کیلومتر در عمق،‌ به طرف شمال فاصله است. معلوم است که زیستگاه شان به شدت فقیر شده است و این عقاب ها یاد گرفته اند که در نزدیکی دست‌ساخت های انسان ها پرسه بزنند تا آشغال و مردار بخورند. عکس و فیلم می گیریم.