ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض کارگران روغن نباتی جهان به دهمین روز کشید

کارگران روغن نباتی جهان برای دهمین روز متوالی دست به اعتراض زدند. حقوق ۱۰ ماه آنها پرداخت نشده است. مسئولان وعده پیگیری داده‌اند اما کارگران می‌گویند از وعده‌ها بی‌خبرند.

کارگران روغن نباتی جهان برای دهمین روز متوالی دست به اعتراض زدند. حقوق ۱۰ ماه آنها پرداخت نشده است. مسئولان وعده پیگیری داده‌اند اما کارگران می‌گویند از وعده‌ها بی‌خبرند.

دهمین روز اعتصاب کارگران روغن‌نباتی جهان،‌ سوم آذر ــ عکس: ایلنا

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، کارگران کارخانه روغن‌ نباتی جهان شنبه سوم آذر در برابر استانداری زنجان تجمع برپا کردند.

آنها شش ماه از حقوق امسال و چهار ماه از حقوق سال‌های ۹۵ و ۹۶ را طلبکارند. مالک روغن نباتی جهان حق بیمه ۲۸ ماه گذشته کارگران را نیز پرداخت نکرده و از همین رو تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی کارگران را تمدید نمی‌کند.

دور جدید اعتراض کارگران از ۲۰ آبان آغاز شد. شمار کارگران معترض به گفته ایلنا ۱۰۰ تن است.

معترضان به خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران نیز شکایت کرده‌اند که در چهار سال گذشته کارخانه بلاتکلیف بوده و کارگران زیادی را به بهانه‌های گوناگون اخراج کرده است.

کارخانه روغن نباتی جهان سال گذشته در دو مقطع زمانی مختلف خط تولید را تعطیل و شماری از کارگران را اخراج کرد.

کارگران معترض به ایلنا گفته اند که جلسه‌ای برای بررسی وضعیت آنها چهارشنبه در استانداری زنجان برگزار شده اما نتیجه آن مشخص نیست.

درحالی‌که معترضان می‌گویند از تصمیم‌های اتخاذشده در جلسه چهارشنبه بی‌خبرند، محمدرضا یوسفی، مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در همین رابطه به فارس گفته است که

«چند روز پیش جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرما برگزار کردیم که در نهایت قرار بر این شد که از روز دوشنبه مشغول به کار شوند. قرار شد وقتی کارگران از روز دوشنبه مشغول به کار شدند، کارفرما سرویس ایاب و ذهاب در اختیار آنها قرار دهد و یک نسخه از قراردادی را که منعقد می‌شود به آنها بدهد و فیش حقوقی آنها نیز صادر شود و پس از آن قرار شد که با حقوق جاری هر ماه، حقوق دو ماه به آنها پرداخت شود تا معوقات آنها به صورت کامل تسویه شود و تا پایان سال معوقه‌ای نداشته باشند.»

یوسفی ادعا کرده است که کارگران علی‌رغم این وعده‌ها در برابر استانداری تجمع کرده‌اند.

او به کارفرما نیز هشدار داده که در صورت خلف وعده، دولت نسبت به تغییر مدیریت کارخانه اقدام خواهد کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.