ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق بخش‌هایی از دیوار منطقه سبز بغداد را برداشت

دولت عراق بخشی‌هایی از دیواری را که به دور منطقه بین‌المللی موسوم به سبز در بغداد کشیده شده است، برداشت. این دیوار از سال ۲۰۰۳ در این منطقه کشیده شده است.

دولت عراق بخشی‌هایی از دیواری را که به دور منطقه بین‌المللی موسوم به سبز در بغداد کشیده شده است، برداشت. این دیوار از سال ۲۰۰۳ در این منطقه کشیده شده است.

نقشه‌ای از منطقه سبز بغداد

عدیل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید عراق تصمیم برای برداشتن این دیوار را در ماه اکتبر گرفته است و گفته می‌خواهد کل کشور تبدیل به منطقه سبز شود.

منطقه سبز عراق منطقه‌ای به مساحت ۱۰ کیلومتر مربع است و در مرکز بغداد و حاشیه رود دجله قرار دارد. این منطقه محل پارلمان این کشور و ساختمان‌های دولتی است. مردم بغداد از این تصمیم تازه دولت رضایت دارند و می گویند باز شدن این منطقه بسیاری از مشکلات آنها را حل خواهد کرد.

در حال حاضر دست کم، برداشتن بخشی از دیوار منطقه سبز حرکتی نمادین به حساب می‌آید که نشان دهنده حذف موانع میان شهروندان عراقی و خواص است.

مسئولیت کنترل کامل و حفظ امنیت منطقه بین‌المللی بغداد تا تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی به عهده نیروهای چند ملیتی بود و پس‌از آن به نیروهای امنیتی عراق واگذار شد.

ایجاد جدایی خصوصا بین ولایات و پایتخت یکی از شکایات اصلی از دولت سابق حیدر العبادی بود.

روزانه موارد مختلفی از خشونت در سراسر عراق گزارش می‌شود. دولت عراق تایید کرده که بقایای دولت اسلامی (داعش) در استان‌های شمالی پایتخت این کشور فعال هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.