ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری هواداران فرمانده شبه‌نظامی شیعه بازداشت‌شده در کابل با پلیس

مأموران امنیتی افغانستان علی‌پور معروف به «فرمانده شمشیر» را در کابل بازداشت کردند. هواداران او در غرب کابل با پلیس درگیر شدند.

معترضان در غرب کابل پس از بازداشت علی‌پور، یک فرمانده شبه‌نظامی شیعه با پلیس درگیر شدند. چند پلیس هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

تصویری از معترضان به بازداشت علی‌پور، چهارم آذر، کابل ــ منبع: توئیتر

نیروهای امنیتی افغانستان علی‌پور را صبح یکشنبه چهارم آذر در پایتخت افغانستان بازداشت کردند. محمد روشندل، یک مقام پلیس کابل به خبرگزاری «پژواک» افغانستان دراین‌باره گفت که نیروهای پلیس و امنیت ملی مشترکاً‌ عملیات بازداشت او را انجام دادند.

هنوز علت دقیق بازداشت علی‌پور، معروف به «فرمانده شمشیر» فاش نشده است. نصرت رحیمی،‌ معاون سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان پیش‌تر درباره او گفته بود که «علی‌پور در شاهراه میدان‌وردک، بامیان، غوربند و غور، افراد مسلح غیرمسئول دارد و گاه و ناگاه توسط این افراد خود، در شاهراه از مردم اخاذی می کند و مردم را آزار و اذیت می کند».

هوادارانش او را فرمانده‌ای مردمی و ضدطالبان می‌دانند که به حمایت از اقلیت در معرض تبعیض هزاره در افغانستان می‌پردازد.

به گزارش پژواک، علی‌پور هنگام دستگیری فریاد زده «من فرمانده علی‌پور هستم» و از مردم کمک خواسته اما مأموران امنیتی کنترل موقعیت را در دست داشته‌اند.

اما به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پس از دستگیری علی‌پور، صدها تن از هواداران او با پلیس درگیر شدند. سه مأمور پلیس در این درگیری هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و ۲۰ تن دیگر با سنگ زخمی شدند.

اما معترضان در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که نیروهای امنیتی به روی معترضان آتش گشوده‌اند. همین حالا کارزاری برای مطالبه آزادی علی‌پور به راه افتاده.

علی‌پور سه سال پیش گروه مسلح «خیزش مردمی» را از میان هزاره‌های ولایت میدان‌وردک تشکیل داد. غیرنظامیان هزاره این ولایت پیش از آن هدف خشونت شورشیان مسلح مخالف دولت مرکزی قرار گرفته بودند.

دولت مرکزی بیش از یک ماه پیش، ششم اکتبر نیز برای بازداشت علی‌پور اقدام کرد اما این عملیات به مرگ هفت غیرنظامی و چهار پلیس انجامید اما او متواری شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.