ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار آزادی اسماعیل بخشی شدند

اعتراض کارگران در حالی ادامه یافت که نهادهای دولتی و امید اسدبیگی یکی از مالکان این شرکت بارها برای ممانعت از ادامه اعتراضات تلاش و حتی کارگران را به برخورد امنیتی تهدید کردند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه برای بیست و یکمین روز پیاپی به خیابان آمدند و خواستار خلع ید از مالکان بخش خصوصی این شرکت و آزادی اسماعیل بخشی از اعضای مجامع نمایندگان کارگری شدند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش- ۴ آذر ۱۳۹۷

یکشنبه ۴ آذر صدها کارگر نیشکر هفت‌تپه باردیگر همراه با اعضای خانواده‌هایشان به خیابان آمدند. آنها همانند روزهای گذشته بنرهایی در دست داشتند که بر روی یکی از آنها خطاب به فرماندار شوش نوشته شده بود: به نانوایی‌ها دستور دهید به کارگران نان قرضی بدهند. بر روی یکی دیگر از بنرها هم نوشته شده بود: «نه اسدی نه بیگی/ شرکت بشه دولتی».

خانواده کارگران نیشکر هفت‌تپه هم که در روزهای گذشته نیز همراه کارگران به خیابان آمدند، امروز با غذا و شیرینی میان کارگران توزیع کردند.

کارگران معترض که پس از راهپیمایی در خیابان‌های منتهی به فرمانداری شوش، مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند، خواستار آزادی اسماعیل بخشی از اعضای مجمع نمایندگان کارگری که ۲۷ آبان بازداشت شد، شدند.

یک ویدئو از تجمع کارگران را در ادامه ببینید:

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هفته گذشته به استان خوزستان سفر کرده و به کارگران قول داده بود؛ تمامی کارگران بازداشت شده آزاد شوند، ۳ آذر گفت که پرونده برخی از دستگیرشدگان امنیتی است و وزارت کار نمی‌تواند برای آزادی آن‌ها دخالت کند.

علاوه بر بخشی، سپیده قلیان از فعالان مدنی استان خوزستان نیز که همراه با کارگران دستگیر شده بود، هنوز آزاد نشده است. برای ۱۷ کارگر دیگر هم که ۲۷ آبان بازداشت و به قید وثیقه آزاد شدند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه برای بیست و یکمین روز در حالی ادامه داشت که نهادهای دولتی و امید اسدبیگی یکی از مالکان این شرکت بارها برای ممانعت از ادامه اعتراضات تلاش و حتی کارگران را به برخورد امنیتی تهدید کردند.

دور تازه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان پس از آن آغاز شد که خبرهایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مدیرعامل این شرکت به دلیل تخلف ارزی و اختلاس منتشر شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران تخلف ارزی مدیرعامل این شرکت را مربوط به نیشکر هفت‌تپه ندانسته است. حسین نقوی حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به نقل از سخنگوی قوه قضائیه گفته که مدیرعامل این شرکت در زندان نیست.

سازمان خصوصی‌سازی ایران سال ۱۳۹۴ مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.