ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ تهدید کرد دیدار با پوتین را لغو می‌کند

درگیری گارد ساحلی روسیه با کشتی‌های اوکراین در تنگه کرچ گفت‌وگوهای بوئنوس آیرس را تحت تأثیر قرار داد. پروشنکو هشدار داد که یک جنگ تمام‌عیار در راه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ در بوئنوس آیرس را به دلیل درگیری گارد ساحلی روسیه با کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ لغو می‌کند.

درگیری گارد ساحلی روسیه با کشتی‌های اوکراین در تنگه کرچ گفت‌وگوهای بوئنوس آیرس را تحت تأثیر قرار داد. ترامپ تهدید کرد دیدار با پوتین را لغو می‌کند.

صبح یکشنبه ۴ آذر/ ۲۵ نوامبر دو شناور نیروی دریایی اوکراین همراه با یک ناوچه در حال عبور از دریای سیاه برای وارد شدن به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ در نزدیکی کریمه بودند که گارد ساحلی روسیه به طرف آن‌ها تیراندازی کرد و مانع از عبور آن‌ها شد. در این درگیری، چند فروند جنگنده شکاری ارتش روسیه نیز بر فراز شناورهای اوکراینی به پرواز درآمدند. گارد ساحلی روسیه کشتی‌های اوکراین را مصادره کرده و چندین ملوان اوکراینی را به اسارت گرفته. پارلمان اوکراین اعلام حکومت نظامی کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار واشنگتن‌پست که پرسیده بود آیا روسیه حق حمله به کشتی‌های اوکراینی را دارد گفته است او در حال بررسی لغو دیدارش با ولادیمیر پوتین در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ است:

«امروز بعد از ظهر گزارشی دریافت می‌کنم که آنچه را که در این نشست قرار است اتفاق بیفتد مشخص می‌کند. ممکن است این دیدار صورت نگیرد. شاید این دیدار را برگزار نکنم. ببینیم چه می‌شود. بستگی دارد به اینکه امروز بعد از ظهر چه اتفاقی می‌افتد.»

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است درگیری بین روسیه و اوکراین تهدیدی برای آمریکایی‌ها باشد، به خبرنگار واشنگتن‌پست گفته است:

«من از خشونت بدم می‌آید. من اصلاً دلم نمی‌خواهد خشونت اتفاق بیفتد. اروپا هم نباید از خشونت خوشش بیاید و آلمان هم نباید از خشونت خوشش بیاید.»

ترامپ در ادامه سخنانش در انتقاد از آلمان گفته است:

«آن‌ها مطلقاً کارشان را انجام نمی‌دهند. آلمان که مطلقاً نه. خیلی از این کشورها به وظیفه‌شان در قبال ناتو عمل نمی‌کنند. باید پول بیشتری بپردازند.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین ترامپ و پوتین درباره نظارت بر سلاح‌های هسته‌ای و مسائل امنیتی با هم گفت‌وگو می‌کنند. بولتون احتمال دیدار ترامپ با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را در ابهام گذاشته بود.

پوتین و مرکل روز گذشته (سه‌شنبه) با هم تلفنی گفت‌وگو کردند. پوتین که از اعلام حکومت نظامی در اوکراین نگران است، از مرکل خواست با استفاده از نفوذ خود بر مقامات اوکراینی، مانع از اقدامات نسنجیده کی‌یف شود. مرکل نیز خواهان «کاهش تنش و گفت‌وگوی دو طرف» شد.

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین شامگاه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی روسیه را به افزایش تحرکات نظامی در مرز متهم کرد. پروشنکو اعلام کرد که در نظر دولت اوکراین تحریم اقتصادی روسیه نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات خواهد افزود. پروشنکو گفت یک جنگ تمام‌عیار مرزهای اوکراین را تهدید می‌کند. رسانه‌های طرفدار پوتین ادعا می‌کنند که پروشنکو با این تمهیدات در صدد است مانع از دیدار پوتین و ترامپ در آرژانتین شود.

چهارشنبه ۲۸ نوامبر/ ۷ آذر قوانین حکومت نظامی در اوکراین به اجرا درمی‌آید. حقوق شهروندی مانند آزادی تجمعات، انتخابات و حتی نوشیدن الکل ممنوع اعلام شده است. دولت اوکراین می‌تواند از امروز تا پایان ماه دسامبر که بر اساس مصوبه پارلمان حکومت نظامی برقرار است شهروندان خارجی را از خاک خود اخراج کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل شامگاه گذشته طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.