ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: پيش از مذاکره با ۱+۵ هيچ شرطی را نمی‌پذيريم

<p>ايران اعلام کرده است پيش از برگزاری مذاکرات با گروه ۱+۵ هيچ شرطی را نمی&zwnj;پذيرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير خارجه ايران روز دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ گفت: &quot;گذاشتن هر شرط و شروطی قبل از نشست يعنی نتيجه&zwnj;گيری قبل از مذاکره که کاملاً بی&zwnj;معناست و هيچ يک از طرفين شروطی را که قبل از مذاکره گذاشته می&zwnj;شود، نخواهند پذيرفت.&quot;</p> <p>در آستانه برگزاری مذاکرات هسته&zwnj;ای با ايران، ديپلمات&zwnj;های آمريکايی می&zwnj;گويند ايالات متحده و متحدان غربی&zwnj; آن در جريان مذاکرات پيش روی با ايران بر سر برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای اين کشور از تهران خواهند خواست بلافاصله تأسيسات هسته&zwnj;ای فردو را که در ميان کوه&zwnj;ها و زيرزمين ساخته شده&zwnj;است، تعطيل کند.</p> <blockquote> <p>وزير خارجه ايران: تلاش می&zwnj;کنيم در مذاکرات با گروه ۱+۵ هر دو طرف به صورت برد- برد به نتايج راضی&zwnj;کننده&zwnj;ای دست يابند</p> </blockquote> <p>نشريه نيويورک تايمز به نقل از اين ديپلمات&zwnj;ها نوشته&zwnj; است، دولت اوباما و متحدان اروپايی او همچنين خواستار توقف غنی سازی سوخت اورانيوم و انتقال ذخيره&zwnj;های موجود سوخت هسته&zwnj;ای به خارج از مرزهای ايران خواهند بود.</p> <p>وزير خارجه ايران همچنين گفت: &quot;تلاش می&zwnj;کنيم در مذاکرات با گروه ۱+۵ هر دو طرف به صورت برد- برد به نتايج راضی&zwnj;کننده&zwnj;ای دست يابند.&quot;</p> <p>صالحی ابراز اميدواری کرد در اين نشست &quot;قدم&zwnj;هايی رو به جلو برداشته شود.&quot;</p> <p>مذاکرات هسته&zwnj;ای ايران و گروه ۱+۵، شامل ايالات متحده، روسيه، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان در روز شنبه ۲۶ فروردين&zwnj; آغاز خواهد شد و زمان برگزاری گفت&zwnj;وگوهای بعدی در پايان مذاکرات دور نخست اعلام خواهد شد.</p> <p>محل برگزاری مذاکرات هسته&zwnj;ای ايران موضوعی بود که در هفته اخير بارها مورد بحث قرار گرفته بود.</p> <p>ايران پيشتر گفته بود مايل است اين مذاکرات در ترکيه برگزار شود اما پس از اختلاف نظر تهران و آنکارا بر سر مسائل سوريه، شماری از مقام&zwnj;های ايرانی گفتند تهران تمايل دارد اين مذاکرات در عراق برگزار شود.</p> <p>با اين حال پس از يک هفته مناقشه بر سر کشور محل برگزاری مذاکرات، در نهايت ترکيه به عنوان ميزبان اين گفت&zwnj;وگوها تعيين شد.</p> <p>ايران و قدرت&zwnj;های جهانی پيش از اين نيز با هم گفت&zwnj;وگو و مذاکراتی داشته&zwnj;اند. آخرين دور مذاکرات ميان ايران و گروه ۱+۵ ژانويه ۲۰۱۱ در استانبول برگزار شد که نتيجه خاصی به دنبال نداشت. دور پيشتر مذاکرات نيز اواخر سال ۲۰۱۰ در ژنو برگزار شده بود.</p> <p>اسرائيل و برخی از مقامات غربی نگرانند ايران در حال توسعه سلاح هسته&zwnj;ای است، اما تهران می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش دارای مقاصد صلح آميز است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران اعلام کرده است پيش از برگزاری مذاکرات با گروه ۱+۵ هيچ شرطی را نمی‌پذيرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران روز دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ گفت: "گذاشتن هر شرط و شروطی قبل از نشست يعنی نتيجه‌گيری قبل از مذاکره که کاملاً بی‌معناست و هيچ يک از طرفين شروطی را که قبل از مذاکره گذاشته می‌شود، نخواهند پذيرفت."

در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای با ايران، ديپلمات‌های آمريکايی می‌گويند ايالات متحده و متحدان غربی‌ آن در جريان مذاکرات پيش روی با ايران بر سر برنامه‌های هسته‌ای اين کشور از تهران خواهند خواست بلافاصله تأسيسات هسته‌ای فردو را که در ميان کوه‌ها و زيرزمين ساخته شده‌است، تعطيل کند.

وزير خارجه ايران: تلاش می‌کنيم در مذاکرات با گروه ۱+۵ هر دو طرف به صورت برد- برد به نتايج راضی‌کننده‌ای دست يابند

نشريه نيويورک تايمز به نقل از اين ديپلمات‌ها نوشته‌ است، دولت اوباما و متحدان اروپايی او همچنين خواستار توقف غنی سازی سوخت اورانيوم و انتقال ذخيره‌های موجود سوخت هسته‌ای به خارج از مرزهای ايران خواهند بود.

وزير خارجه ايران همچنين گفت: "تلاش می‌کنيم در مذاکرات با گروه ۱+۵ هر دو طرف به صورت برد- برد به نتايج راضی‌کننده‌ای دست يابند."

صالحی ابراز اميدواری کرد در اين نشست "قدم‌هايی رو به جلو برداشته شود."

مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵، شامل ايالات متحده، روسيه، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان در روز شنبه ۲۶ فروردين‌ آغاز خواهد شد و زمان برگزاری گفت‌وگوهای بعدی در پايان مذاکرات دور نخست اعلام خواهد شد.

محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ايران موضوعی بود که در هفته اخير بارها مورد بحث قرار گرفته بود.

ايران پيشتر گفته بود مايل است اين مذاکرات در ترکيه برگزار شود اما پس از اختلاف نظر تهران و آنکارا بر سر مسائل سوريه، شماری از مقام‌های ايرانی گفتند تهران تمايل دارد اين مذاکرات در عراق برگزار شود.

با اين حال پس از يک هفته مناقشه بر سر کشور محل برگزاری مذاکرات، در نهايت ترکيه به عنوان ميزبان اين گفت‌وگوها تعيين شد.

ايران و قدرت‌های جهانی پيش از اين نيز با هم گفت‌وگو و مذاکراتی داشته‌اند. آخرين دور مذاکرات ميان ايران و گروه ۱+۵ ژانويه ۲۰۱۱ در استانبول برگزار شد که نتيجه خاصی به دنبال نداشت. دور پيشتر مذاکرات نيز اواخر سال ۲۰۱۰ در ژنو برگزار شده بود.

اسرائيل و برخی از مقامات غربی نگرانند ايران در حال توسعه سلاح هسته‌ای است، اما تهران می‌گويد برنامه اتمی‌اش دارای مقاصد صلح آميز است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    .....بعد از مذاکره هم با ۱+۵ هيچ شرطی را نمی‌پذيريم !!