ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش ایران مسئول تأمین امنیت مرزهای مشترک با افغانستان شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را به عهده گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اعلام این‌که نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته، از «امن‌تر» شدن مرزها نسبت به گذشته خبر داد.

نیروهای مرزی ایران ـ عکس از آرشیو

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی جمهوری اسلامی گفت: «در ماه‌های اخیر، نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته است.»

او افزود با این مسئولیتِ جدید ارتش «قطعاً ما مرز‌های امن‌تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت».

طول مرز ایران با افغانستان ۹۳۶ کیلومتر است و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با افغانستان هم‌مرز هستند.

باقری افغانستان را کشوری عنوان کرد که «دچار برخی از نگرانی‌ها و نا‌امنی‌هاست و ممکن است که اتفاقاتی در مرز‌های مشترک به‌وجود آید». او اظهار امیدواری کرد که با استقرار نیروی زمینی و «ایجاد استحکامات و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، «امن‌ترین مرز‌ها را در این منطقه داشته باشیم».

در ایران فرماندهی مرزبانی که از زیرمجموعه‌های نیروی انتظامی است تأمین امنیت مرزها را به عهده دارد با این حال در سال‌های اخیر بخشی از امنیت مرزهای شرقی و غربی ایران به سپاه پاسداران واگذار شده است.

مسئولان جمهوری اسلامی سال گذشته اعلام کرده بودند که مرز مشترک ایران و افغانستان با سیم خاردار، دیوارکشی و ایجاد کانال «مسدود و مانع‌گذاری» می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.