ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام گوترش به رهبران جی ۲۰: شهامت داشته باشید

بی‌اعتمادی، گرمایش زمین، گرسنگی و نابرابری جنسیتی. دبیرکل سازمان ملل از رهبران کشورهای صنعتی خواست با قدرت و شهامت به این مشکلات بپردازند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل یک روز قبل از آغاز اجلاس جی ۲۰ برای رهبران کشورهای صنعتی جهان پیامی ارسال کرد: در دوران کنونی که تبعیض در جهان افزایش یافته و جهان در بحران بی‌اعتمادی به سر می‌برد، با قدرت بیشتر و با شهامت بیشتری، برای حل معضل گرمایش زمین اقدام کنید.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل: رهبران کشورهای صنعتی باید با شهامت و قدرت بیشتری مشکلات را برطرف کنند: گرمایش زمین، بی‌اعتمادی، نابرابری جنسیتی و گرسنگی (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دبیرکل سازمان ملل شامگاه گذشته قبل از پرواز به مقصد بوئنوس آیرس، محل برگزاری اجلاس جی ۲۰ در یک نشست خبری، در جمع خبرنگاران گفت: برای برقراری جهانی عادلانه‌تر ضرورت دارد که رهبران کشورهای جهان با هم همکاری بیشتری داشته باشند. گوترش هشدار داد:

«کسانی که در پدیده جهانی‌سازی [گلوبالیسم] عقب افتاده‌اند، اعتمادشان را به حکومت‌ها و نهادها از دست داده‌اند.»

گوترش گفت بی‌عدالتی در حال گسترش است و در همه جا مشاهده می‌شود. بحران‌ در تجارت جهانی و تنش‌های ژئوپولیتیکی اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته گوترش، علاوه بر این «ما در جهانی پر از فجایع زیست‌محیطی زندگی می‌کنیم و گرمایش زمین به ناامنی دامن زده است.»

دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران با اشاره به هزینه‌های ناشی از گرمایش زمین یادآوری کرد:

«هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی گرمایش زمین بسیار بیشتر از اقدام لازم برای توقف این پدیده است. بی‌عملی در این زمینه به معنای فجایع زیست‌محیطی بیشتر و آلودگی بیشتر هواست که تا سال ۲۰۵۰، ۲۱ میلیارد هزینه به اقتصاد جهانی تحمیل می‌کند. اقدامات زیست‌محیطی فقط روند گرمایش زمین را کاهش نمی‌دهد، بلکه سبب رونق اقتصادهای ملی و بهبود سلامت خواهد شد.»

گوترش اعلام کرد که سه چهارم گازهای گلخانه‌ای در ۲۰ کشور صنعتی جهان تولید می‌شود و به این ترتیب مسئولیت گرمایش زمین نیز به عهده این کشورهاست. کشورهای صنعتی هستند که ثروت و قدرت دارند و می‌توانند با این پدیده مقابله کنند.

قرار است یکشنبه هفته آینده در لهستان یک اجلاس زیست‌محیطی در سطح بین‌المللی برای ارزیابی اجلاس اقلیمی پاریس برگزار شود. گوترش گفت در دورانی که اعتماد عمومی کاهش یافته، جهان به رهبری قدرتمندتری نیازمند است. او گفت حامل این پیام است، هم برای رهبران بیست کشور صنعتی جهان و هم برای رهبران جامعه جهانی که در اجلاس اقلیمی لهستان حضور خواهند داشت:

«رشد اقتصادی بیشتر، تبعیض کمتر، و محدود کردن گازهای گلخانه‌ای هم میسر است و هم اقتصادی. اما ما به اقدامات عملی نیاز داریم. بحث بر سر آینده ماست. بنابراین باید حتماً مانع از گرمایش زمین شویم.»

— António Guterres (@antonioguterres) 28. November 2018

گوترش که در اجلاس زیست‌محیطی کاتویچ لهستان هم شرکت دارد از رهبران همه کشورهای جهان خواست با جدیت بیشتری در جهت رفع مشکلات و بحران‌های اقلیمی کوشش کنند و آمادگی بیشتری برای تفاهم و دستیابی به یک توافق جهانی داشته باشند.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تعداد کسانی که در جهان ما از گرسنگی رنج می‌برند به ۸۲۰ میلیون نفر افزایش یافته. گوترش از طرح کشورهای صنعتی برای تضمین غذا در آینده و بهبود تغذیه در جهان استقبال کرد.

او همچنین از رهبران کشورهای صنعتی خواست نابرابری جنسیتی در جهان را از میان بردارند و دسترسی زنان به منابع را فراهم کنند. گوترش گفت اکثریت زنان جهان از تبعیض‌های جنسیتی رنج می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.