ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش ایران ملحق شد

زیردریایی‌ها از نوع سبک هستند و برای عملیات در خلیج فارس طراحی شده‌اند. از ویژگی‌هایی این دو زیردریایی سامانه یکپارچه سوناری، سامانه موشکی سطح به سطح و قابلیت مین‌گذاری در دریاست.

سیمای جمهوری اسلامی از الحاق دو فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش خبر داد. زیردریایی غدیر برای عملیات در خلیج فارس طراحی شده است.

زیردریایی غدیر (عکس آرشیو)

رهبر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواست تا توانایی‌ها و آمادگی‌های (نظامی) خود را افزایش دهند. علی خامنه‌ای همچنین از الحاق ناوشکن سهند و زیردریایی‌های فاتح و غدیر به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ابراز رضایت کرد. یک روز بعد از سخنان رهبر جمهوری اسلامی، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسمی که پنجشنبه ۸ آذر برگزار شد از تحویل دو فروند زیردریایی غدیر به نیروی دریایی ارتش خبر داد.

دریادار رستگاری گفت که غدیر ۹۵۵ در طی ۱۸ ماه ساخته شده و تعمیرات زیردریایی دوم – غدیر ۹۴۲ - نیز ۱۰ ماه به درازا کشیده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت که یکی از ویژگی‌هایی این دو زیردریایی سامانه یکپارچه سوناری، سامانه موشکی سطح به سطح و قابلیت مین‌گذاری در دریاست.

وزارت دفاع در سال ۱۳۸۶ تولید زیردریایی‌های سبک را آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۱ در مجموع ۱۲ فروند از این زیردریایی‌ها را به نیروی دریایی ارتش تحویل داد.

زیردریایی‌های سبک کمتر از ۱۵۰ تن وزن دارند و در عملیات نظامی در مسافت‌های کوتاه به کار گرفته می‌شوند. در این زیردریایی‌ها، محل سکونت و خواب برای سرنشینان در نظر گرفته نشده.

رهبر جمهوری اسلامی پیش از این گفته بود علیرغم اینکه طبق «محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد»، اما «در عین‌ حال نیروهای مسلح باید توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.